Kursplan
Introduktion till kommunikation
- Kommunikationsprocessen och dess etapper
- Vikten av verbal och icke-verbal kommunikation
- Tekniker och verktyg för effektiv kommunikation
Principer för effektiv kommunikation som en viktig del av effektiva kontakter i din organisation
- Egen självanalyserande kommunikationsstil
- Kommunikationsfel
- Kommunikationshinder
- Utvecklingsstadier av mellanmänsklig kontakt
- Direktkommunikation och telefonkommunikation
Kommunikation i organisationer
- Nätverkskommunikation i en organisation
- Informationsflödesmodeller och deras optimering
- Uppgifter och verktyg för intern kommunikation
Effektiva samtal
- Utveckling av självbild som avsändare och mottagare av ett meddelande
- Faktorer som påverkar kvaliteten på de yrkesmässiga kontakterna mellan personalen
- Aktivt lyssnande som verktyg för effektiv kommunikation
- Förväxlingsfaktorer Hörsel och talförståelse
- Konsten att ställa frågor
- psykologiska mekanismer och tekniker för att påverka
Steg för att bygga teamet och deras inverkan på samarbetet
- Stadier av teamutveckling: principer för drift och faror på var och en av dem
- sätt att arbeta med dem alla
- Teamroller och identifiering av dem
Konflikt och konkurrens i gruppen som det största hotet mot samarbetet
- Källor till olika typer av konflikter
- Strategier för att hantera konflikter
- Konkurrens i bandet: för- och nackdelar
Källor till olika typer av konflikter
I harmoni med varandra och goda relationer med andra - begreppet självsäkert beteende
- Begreppet bestämdhet
- Dina egna rättigheter
- När du bestämmer dig för att vara bestämd
- Typer av beteende: Aggressivt beteende, undergivet, självsäkert
- bygga "jag"-budskap som grund för ett bestämt uttryck för åsikter, bedömningar och känslor
- Varför vi är rädda för att säga "nej" - vad som hindrar oss
- självhävdande behandling som utgår från honom själv
Vad innebär det att respektera dig och varandra - vad händer om vi går med på eller vägrar
- Möjlighet att neka och neka inresa
- Förmåga att argumentera
- manipulation
- acceptans av negativa och positiva svar på olika former av kritik
- Ge konstruktiv feedback
Vittnesmål (6)
Frihet och brist på press, "ropar på svar".
Maciej - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
det är på tagalog så jag/vi kan uttrycka oss fritt
Jenny - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Tydlighet i diskussionen. Tränare kopplar till deltagarna. Trevlig och glad aura av tränaren.
Mona Liza - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Stämningen och friheten att hålla föreläsningar.
Marcin - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Idén för att genomföra utbildningen, den avslappnade atmosfären, sättet att överföra kunskap, leende och professionalism
Klaudia - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Tränarens uppmärksamhet på varje ämne vi ville diskutera, allt sköttes
Anna - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated