Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Marketing på Internet.
- Vad är sociala medier? Fenomenet med onlinegemenskaper
- Exempel på aktuella internetkampanjer
- De främsta fördelarna med sociala medier jämfört med traditionella kommunikationskanaler
- Social Media och Advertising
- Business Fördelar med kampanjen Sociala medier
- Val av kommunikationskanal
- E-konsumenter - deltagare snarare än användare - vilka de är, letar de efter och vad du förväntar dig?
- Grundläggande terminologi inom e-marknadsföring
- Riktad annonsering på nätet
- Resultatindikatorerna
- Effektivitets- och optimeringsaktiviteter
- Sociala nätverk: omfattning, drift, funktion
- Att bygga en gemenskap kring varumärket – mål och metoder
- Engagemang Marketing på sociala nätverk
- Word Mouth Marketing - Möjligheter och hot samt en uppförandekod.
- Viral Marketing - hur man utformar en framgångsrik viral kampanj
- Reklamkampanjer
- Hantering av kritiska situationer
Översikt och specifikationer av grundläggande kommunikationsplattformar och deras användning inom olika branscher
- Kvitter
- Mikrobloggar
- Diskussionsforum
- YouTube (på engelska)
- Vår klass
- Företagets blogg
- Nyheter om tjänster
- Medborgarjournalistik
- Samarbete med bloggare
Skapande av avbildning
- Skapa en kampanjbild på webben
- Grundläggande principer för att skapa kommunikationsstrategier i sociala medier
- Effektiv kommunikation på internet
- Språk Internet.
- Vad man ska fokusera på och med vad man ska ge upp.
- Mobil teknik.
- Regler för ett bra e-postutskick
- Nyhetsbrev
Analys och övervakning av om våra åtgärder ger avsedd nytta
- Tillgängliga analysverktyg och deras tillämpning i praktiken:
- Statistics Facebook och YouTube
- Google Analytics
- Tillgängligt Social Media Övervakningsverktyg
- Praktisk mätning av ROI, kostnaden för att få användaren/kunden och deras aktivering
- Bedömning av Social Media inverkan på bilden av varumärket som helhet
Fallstudier
Slutförande av utbildning och bedömning
7 timmar