Kursplan

Dag 1 - Hantera mjukvaruprojekt i vattenfallssammanhang

1. Introduktion till vattenfall

a. Historiska sammanhang
    Winston Royce Bakgrund i tillverkningsprocesser
b. Vattenfall stadier
    Krav samlar Design Implementation Verification Underhåll
c. Vattenfall utmaningar
    Hantera förändring Avstånd mellan affärskunskap och implementering Lagra risk till sent i livscykeln Prioritering av omfattning
d. Sammanfattning av reaktioner på vattenfallsmodellen
    Embrace – Waterfall approaches, t.ex. SSADM Cope – V-Model Adapt – Incremental Reject – Agile Enhance – Lean

2. V-Model coping strategier för vattenfall leverans

a. Tidig verifiering och validering
    Kostnad för att hitta sena Granskningar och inspektioner Statisk analys
b. V-modell teststeg
    Enhet/enhetsintegration Systemintegration Acceptans
c. V-Model fördelar
    Ökat slutanvändarnas engagemang i verifiering Tidig riskreducering

3. Anpassa vattenfall med inkrementella metoder

a. Typer av inkrementella tillvägagångssätt
    Förplanerad Parallel, RAD Evolutionary, RUP
b. Inkrementella leveransprinciper
    Produktökningar Prototyping Timeboxing
c. Fördelar med inkrementell leverans
    Ökat användarengagemang i beslutsfattande Tidig avkastning på investeringen Reacts till förändring

4. Avvisa vattenfallsmodellen till förmån för Agile

a. Agile Viktigt
    Agile Manifest Agile Principer
b. Introduktion till Scrum, det mest populära agila ramverket
    Iterativ leverans Samarbete Just in time dokumentation Adaptiv planering
c. Fördelar med Agile
    Ökat användarengagemang under hela processen Bemyndigat utvecklingsteam Snabb avkastning på investeringen Större förmåga att reagera på förändringar Minska svår utveckling

5. Förbättra vattenfallet med Kanban-leverans

a. Lean och Kanban
    Historik för Lean leverans Historik för Kanban Principen för att minska avfall
b. Introduktion till Kanban
    Kanban-styrelsen Hantera pågående arbete
c. Fördelarna med Kanban
    Större förmåga att reagera på förändringar Snabb avkastning på investeringar Minska ointressant utveckling

Dag 2 - Agila Project Management Tekniker

1. Empirisk processkontroll

a. Inspektera
    Demonstration retrospektion
b. Anpassa
    Adaptiv planering Kontinuerlig förbättring
c. Genomskinlighet
    Intressenternas engagemang Kontraktsförhandling Just in time dokumentation

2. Hantera krav

a. Eftersläpningar
    Produktsläpp Sprint
b. Backlog artiklar
    Användarberättelser Defekter Kravspecifikationer
c. Risk
    Justera eftersläpning för risk Riskbränning

3. Uppskattning och kontroll

a. Tidlådeplanering
    Releaseplanering Iterationsplanering Daglig kommunikation
b. Prioriteringstekniker
    MoSCow Value based Andra tekniker
mot. Tekniska uppskattningar
    User story grooming Planning Poker

4. Leveranshantering

a. Iterativ leverans
    Laghastighet Snabb avkastning på investeringen
b. Information radiatorer
    Scrum vägg Nedbränningsdiagram

5. Teamledning

a. Associativt ledarskap
    ScrumMästare som facilitator Roll för den traditionella projektledaren
b. Slutanvändarnas engagemang
    Den enda beslutsfattaren - produktägaren som kommunicerar med intressenter (grisar och kycklingar)
c. Befogat team
    Självstyrande team Specialistens roll inom teamet Hantera delade team

Krav

Ingen

  14 timmar
 

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier