Kursplan
1. Modul-1 : Fallstudier av hur Telecom tillsynsmyndigheter har använt Big Data Analytics för att införa efterlevnad:
- TRAI ( Telecom Regulatory Authority of India)
- Turkisk Telecom tillsynsmyndighet : Telekomünikasyon Kurumu
- FCC -Federal Communication kommissionen
- BTRC – Bangladesh Telecommunication Regulatory Authority
2. Modul 2: Granskning av miljontals kontrakt mellan CSP:er och dess användare med hjälp av ostrukturerad Big data-analys
- Elements av NLP ( Natural Language Processing )
- Extrahera SLA (service level agreements) från miljontals kontrakt
- Några av de kända öppen källkod och licensierade verktyg för kontraktsanalys (eBravia, IBM Watson, KIRA)
- Automatisk upptäckt av kontrakt och konflikter från ostrukturerad dataanalys
3. Modul -3: Extrahera strukturerad information från ostrukturerade kundkontrakt och mappa dem till Quality of Service som erhållits från IPDR-data & Crowd-källa appdata. Mätvärde för efterlevnad. Automatisk upptäckt av överträdelser av efterlevnad.
4. Modul 4: ANVÄNDA appmetoden för att samla in efterlevnad och QoS-data – släpp en gratis regulatorisk mobilapp till användarna för att spåra och analysera automatiskt. I detta tillvägagångssätt kommer tillsynsmyndigheten att släppa gratis app och distribuera bland användarna - och appen kommer att samla in data om QoS/Spam etc och rapportera tillbaka det i analytisk instrumentpanelform:
- Intelligent skräppostdetekteringsmotor (endast för SMS) för att hjälpa abonnenten att rapportera
- Crowdsourcing av data om kränkande meddelanden och samtal för att påskynda upptäckten av oregistrerade telefonförsäljare
- Uppdateringar om åtgärder som vidtagits för klagomål i appen
- Automatisk rapportering av röstsamtalskvalitet (samtalsavbrott, enkelriktad anslutning) för de som ska ha den reglerande appen installerad
- Automatisk rapportering av Data Speed
5. Modul-5 : Bearbetning av regulatoriska appdata för automatisk larmsystemgenerering (larm kommer att genereras och skickas automatiskt via e-post/sms till intressenter) :
Implementering av instrumentpanel och larmtjänst
- Microsoft Azure baserad instrumentpanel och SNS-larmtjänst
- AWS Lambda Servicebaserad instrumentpanel och alarmerande
- AWS/Microsoft Analytisk svit för att cruncha data för larmgenerering
- Regler för larmgenerering
6. Modul-6: Använd IPDR-data för QoS och Compliance-IPDR Big data-analys:
- Uppmätt fakturering efter tjänst och abonnentanvändning
- Nätkapacitetsanalys och planering
- Edge resurshantering
- Nätverksinventering och tillgångshantering
- Service-level Objective (SLO) övervakning för företagstjänster
- Övervakning av erfarenhetskvalitet (QOE).
- Ring Drops
- Tjänsteoptimering och produktutvecklingsanalys
7. Modul-7 : Kundtjänstupplevelse & Big Data inställning till CSP CRM:
- Efterlevnad av återbetalningspolicyer
- Prenumerationsavgifter
- Mötes SLA och Prenumerationsrabatt
- Automatisk upptäckt av att SLA inte uppfylls
8. Modul-8: Big Data ETL för att integrera olika QoS-datakällor och kombinera till en enda instrumentpanel larmbaserad analys:
- Använda ett PAAS-moln som AWS Lambda, Microsoft Azure
- Använder en hybrid molnmetod
Krav
Det finns inga specifika krav som krävs för att gå denna kurs.
Vittnesmål (5)
Många praktiska exempel, olika sätt att närma sig samma problem, och ibland inte så uppenbara knep för att förbättra den nuvarande lösningen
Rafał - Nordea
Kurs - Apache Spark MLlib
Machine Translated
how the trainor shows his knowledge in the subject he's teachign
john ernesto ii fernandez - Philippine AXA Life Insurance Corporation
Kurs - Data Vault: Building a Scalable Data Warehouse
During the exercises, James explained me every step whereever I was getting stuck in more detail. I was completely new to NIFI. He explained the actual purpose of NIFI, even the basics such as open source. He covered every concept of Nifi starting from Beginner Level to Developer Level.
Firdous Hashim Ali - MOD A BLOCK
Kurs - Apache NiFi for Administrators
That I had it in the first place.
Peter Scales - CACI Ltd
Kurs - Apache NiFi for Developers
practice tasks