Kursplan

1. Modul-1 : Fallstudier av hur Telecom tillsynsmyndigheter har använt Big Data Analytics för att införa efterlevnad:

  • TRAI ( Telecom Regulatory Authority of India)
  • Turkisk Telecom tillsynsmyndighet : Telekomünikasyon Kurumu
  • FCC -Federal Communication kommissionen
  • BTRC – Bangladesh Telecommunication Regulatory Authority

2. Modul 2: Granskning av miljontals kontrakt mellan CSP:er och dess användare med hjälp av ostrukturerad Big data-analys

  • Elements av NLP ( Natural Language Processing )
  • Extrahera SLA (service level agreements) från miljontals kontrakt
  • Några av de kända öppen källkod och licensierade verktyg för kontraktsanalys (eBravia, IBM Watson, KIRA)
  • Automatisk upptäckt av kontrakt och konflikter från ostrukturerad dataanalys

3. Modul -3: Extrahera strukturerad information från ostrukturerade kundkontrakt och mappa dem till Quality of Service som erhållits från IPDR-data & Crowd-källa appdata. Mätvärde för efterlevnad. Automatisk upptäckt av överträdelser av efterlevnad.

4. Modul 4: ANVÄNDA appmetoden för att samla in efterlevnad och QoS-data – släpp en gratis regulatorisk mobilapp till användarna för att spåra och analysera automatiskt. I detta tillvägagångssätt kommer tillsynsmyndigheten att släppa gratis app och distribuera bland användarna - och appen kommer att samla in data om QoS/Spam etc och rapportera tillbaka det i analytisk instrumentpanelform:

  • Intelligent skräppostdetekteringsmotor (endast för SMS) för att hjälpa abonnenten att rapportera
  • Crowdsourcing av data om kränkande meddelanden och samtal för att påskynda upptäckten av oregistrerade telefonförsäljare
  • Uppdateringar om åtgärder som vidtagits för klagomål i appen
  • Automatisk rapportering av röstsamtalskvalitet (samtalsavbrott, enkelriktad anslutning) för de som ska ha den reglerande appen installerad
  • Automatisk rapportering av Data Speed

5. Modul-5 : Bearbetning av regulatoriska appdata för automatisk larmsystemgenerering (larm kommer att genereras och skickas automatiskt via e-post/sms till intressenter) :
Implementering av instrumentpanel och larmtjänst

  • Microsoft Azure baserad instrumentpanel och SNS-larmtjänst
  • AWS Lambda Servicebaserad instrumentpanel och alarmerande
  • AWS/Microsoft Analytisk svit för att cruncha data för larmgenerering
  • Regler för larmgenerering

6. Modul-6: Använd IPDR-data för QoS och Compliance-IPDR Big data-analys:

  • Uppmätt fakturering efter tjänst och abonnentanvändning
  • Nätkapacitetsanalys och planering
  • Edge resurshantering
  • Nätverksinventering och tillgångshantering
  • Service-level Objective (SLO) övervakning för företagstjänster
  • Övervakning av erfarenhetskvalitet (QOE).
  • Ring Drops
  • Tjänsteoptimering och produktutvecklingsanalys

7. Modul-7 : Kundtjänstupplevelse & Big Data inställning till CSP CRM:

  • Efterlevnad av återbetalningspolicyer
  • Prenumerationsavgifter
  • Mötes SLA och Prenumerationsrabatt
  • Automatisk upptäckt av att SLA inte uppfylls

8. Modul-8: Big Data ETL för att integrera olika QoS-datakällor och kombinera till en enda instrumentpanel larmbaserad analys:

  • Använda ett PAAS-moln som AWS Lambda, Microsoft Azure
  • Använder en hybrid molnmetod

Krav

Det finns inga specifika krav som krävs för att gå denna kurs.

 14 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (4)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier