Kursplan

Förstå oss själva och andra

  • Vad får oss att bete oss som vi gör?
  • Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla?
  • Feedback: hur ser och relaterar andra till oss?

Communication

  • Hur kommunicerar vi med andra?
  • Vilka är fördelarna / nackdelarna med de olika kommunikationsmedierna?
  • Vad menar vi med Effektiv Communication och hur uppnår vi det?
  • Våra respektive tanke- och lärstilar och hur de kan tillämpas i vårt dagliga arbete

Emotionell intelligens

  • Känslor och deras konsekvenser
  • Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ)
  • De fem stegen i Golemans modell för emotionell intelligens:
    • Självkännedom
    • Själv-Management
    • Motivering
    • Empati
    • Sociala färdigheter

Transaktionsanalys

  • Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder?
  • Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder?
  • Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra mellanmänskliga relationer?

Intressent Management

  • Tillfredsställande av intressenter
  • Intressentanalys: interna och externa intressenter

Att hantera förändring

  • De 9 viktiga förändringsprinciperna
  • De känslomässiga reaktionerna på förändring
  • Motstånd mot förändring – och fördelarna med motstånd

Krav

Publik

Personal som behöver vara fullt medveten om frågorna kring att kommunicera och påverka:

  • Deras kollegor
  • Deras chefer
  • Deras interna och externa kunder och intressenter
  14 timmar
 

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Vittnesmål (3)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier