Kursplan

Introduktioner

  • Mönster och skiktade arkitekturer
  • Mönsterbeskrivning
  • Designa mönster och design
  • Att hitta och välja designmönster
  • Implementering av designmönster

Välkända mönster

Objektskapande

  • Fabrik
  • Byggare
  • Fabriksmetod
  • Prototyp
  • Singleton

Strukturella mönster

  • Adapter
  • Bro
  • Sammansatt
  • Dekoratör
  • Fasad
  • Flugvikt
  • Ombud

Beteendemönster

  • Ansvarskedja
  • Kommando
  • Tolk
  • Iterator
  • Medlare
  • Minne
  • Observatör
  • stat
  • Strategi
  • Mallmetod
  • Besökare
  • Observatör

Skapa mönster

  • Att mönstra eller inte mönstra
  • Formell mönsterbeskrivning
  • Organisera mönsterkatalogen
  • Särskilt mål och abstraherat mål
  • Publicera dina mönster till en mönstergemenskap

Krav

Goda kunskaper i UML och alla objektorienterade språk som C++, C#, Java, VB.NET, PHP 5.3 eller högre etc...

  14 timmar

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.

Price per participant

Vittnesmål (3)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier