Kursplan

1. Introduktion

    Etablera Goals och nuvarande tillstånd Goal av DevOps

2. Vad är DevOps?

    Bakgrund och historik Symtom och problem i dagens miljö IT Core Chronic Conflict DevOps Roller DevOps Definierade kärnkoncept

3. Ball Point Game

4. Varför gör DevOps?

    Driving Factors Amazons process: A Fall Study State of DevOps Report Manufacturing and DevOps

5. DevOps at Microsoft – en fallstudie

    Dark lanserar funktionsflaggor Agile till DevOps Förgreningsteam Live Site Culture

6. Hur fungerar DevOps

    Kontinuerlig integration Kontinuerlig distribution Kontinuerlig leverans Kontinuerlig testning Kontinuerlig övervakning Automation Kanban End-to-End

7. Kultur och DevOps

    Människor och förtroende Resilience Engagement är nyckeln Ändra måtten! Motivationslagen Nycklar till framgångsrik DevOps Kultur

9. Verktygstid

    Build Automation Test Automation Deployment Automation Git
Miljöförsörjning
  • Automatiserad feedback och övervakning
  • 10. DevOps Bedömning
  • 12. Sammanfattning och nästa steg

    Övningar i klassen:

    Individuella och lagmål – Identifiera aktuella problem och mål The Ball Point Game – Kreativt lagspel för att lära sig om processoptimering The Penny Game – se hur Kanban och batchstorlekar påverkar leveransen DISC Assessment – personality/kulturövning DevOps Assessment – Where Are Are Vi?

    Krav

    Deltagarna bör vara bekanta med typiska utmaningar när de levererar programvara skapad med hjälp av teknik baserad på Java Plattform.

      21 timmar
     

    Antal deltagare


    Starts

    Ends


    Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
    Open Training Courses require 5+ participants.

    Vittnesmål (3)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier