Kursplan

Introduktion

  • Översikt över Fuchsia OS Funktioner och arkitektur
  • Förstå Zirkon
  • Översikt över Flutter för att bygga appar.

Att sätta upp utvecklingsmiljön

  • Hämta källkoden
  • Bygga Fuchsia
  • Använder emulatorn

Komma igång

  • Förstå Fuchsia-arbetsflödet
  • Kör en Fuchsia-komponent
  • Arbeta med en redaktör
  • Använda FFX (CLI)
  • Använder FIDL (IPC-system)
  • Utforska diagnostikverktygen

Få Fuschia på en enhet

  • Översikt över enhetens installationsprocess ("beläggning")
  • Bygga, skapa installationsmedia, stenläggning

Systemutveckling

  • Ändra kärnan
  • Utveckla en drivrutin

Testar din kod

  • Enhetstester
  • Integrationstest

Utveckla komponenter

  • Definiera paket, komponenter och tester.
  • Arbeta med komponentmanifest

Utvecklingssessioner

  • Hur sessioner påverkar användarupplevelsen
  • Skapa en konfigurationsfil
  • Lanserar en session

Utveckla Integrator Development Kit (IDK)

  • Hur IDK fungerar
  • Att få källan
  • Förbättra IDK

Internationalisering

  • Kodning
  • Läsa och skriva i18n-inställningar

Bidra till gemenskapen

  • Bidrar med källkod

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • En förståelse för distribuerade beräkningskoncept
  • Programmeringserfarenhet (från och med 2021 stöder Fuschia C++, Python, DART, Go, Rust, FIDL)

Publik

  • Utvecklare
  21 timmar
 

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Relaterade Kategorier