Kursplan

Modul 1: Förstå oss själva och andra

    Vad får oss att bete oss som vi gör? Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla? Feedback: hur ser och relaterar andra till oss?

Modul 2: Communication

    Hur kommunicerar vi med andra? Vilka är fördelarna / nackdelarna med de olika kommunikationsmedierna? Vad menar vi med Effektiv Communication och hur uppnår vi det? Våra respektive tanke- och lärstilar och hur de kan tillämpas i vårt dagliga arbete

Modul 3: Emotionell intelligens

    Känslor och deras konsekvenser Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ) De fem stegen i Golemans modell för emotionell intelligens: Självmedvetenhet Själv-Management Motivation Empati Sociala färdigheter

Modul 4: Delegering

    Vad är delegering? Delegationens stadier

Modul 5: Transaktionsanalys

    Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder? Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder? Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra inter-personal relationer?

Modul 6: Intressent Management

    Tillfredsställande av intressenter Intressentanalys: interna och externa intressenter

Modul 7: Att hantera förändring

    De 9 viktiga förändringsprinciperna De känslomässiga reaktionerna på förändring Motstånd mot förändring – och fördelarna med motstånd

Modul 8: Hantera konflikter

    Vad orsakar konflikter? Faserna av konflikthantering Förstå konflikten Förstå din/den andra personens position i konflikten Lösa konflikten
Kilmanns fem konflikthanteringslägen – och hur man använder dem
  • Överbrygga klyftan
  •   21 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Vittnesmål (2)

    Relaterade Kurser

    Customer Care Strategy

      21 timmar

    Relaterade Kategorier