Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Modul 1: Förstå oss själva och andra
- Vad får oss att bete oss som vi gör? Hur kan vi förstå vilka delar av detta beteende som är acceptabelt – krävs av vår roll i verksamheten – och vilka delar som inte är acceptabla? Feedback: hur ser och relaterar andra till oss?
Modul 2: Communication
- Hur kommunicerar vi med andra? Vilka är fördelarna / nackdelarna med de olika kommunikationsmedierna? Vad menar vi med Effektiv Communication och hur uppnår vi det? Våra respektive tanke- och lärstilar och hur de kan tillämpas i vårt dagliga arbete
Modul 3: Emotionell intelligens
- Känslor och deras konsekvenser Vikten av att förstå vår "EQ" (i motsats till den mer standardiserade IQ) De fem stegen i Golemans modell för emotionell intelligens: Självmedvetenhet Själv-Management Motivation Empati Sociala färdigheter
Modul 4: Delegering
- Vad är delegering? Delegationens stadier
Modul 5: Transaktionsanalys
- Varför agerar/reagerar vi på ett visst sätt mot kollegor och kunder? Hur kan vi bygga relationer med kollegor och kunder? Vilka är fördelarna med "True Rapport" i våra inter-personal relationer?
Modul 6: Intressent Management
- Tillfredsställande av intressenter Intressentanalys: interna och externa intressenter
Modul 7: Att hantera förändring
- De 9 viktiga förändringsprinciperna De känslomässiga reaktionerna på förändring Motstånd mot förändring – och fördelarna med motstånd
Modul 8: Hantera konflikter
- Vad orsakar konflikter? Faserna av konflikthantering Förstå konflikten Förstå din/den andra personens position i konflikten Lösa konflikten
21 timmar
Vittnesmål (2)
Utbildningen skräddarsyddes efter mina behov
Patricia - Embraer
Kurs - Influencing and Avoiding Conflict
Machine Translated
Eftersom det var en 1:1, personalisering av innehållet.
Patricia - Embraer
Kurs - Influencing and Avoiding Conflict
Machine Translated