Kursplan

Recension

  • Arv och intefances
  • Objektreferenser jämfört med arv
  • Polymorfism
  • Gränssnitt Statiska metoder och standardmetoder
  • Samlingar och generiska läkemedel
  • Generiska läkemedel (arv, jokertecken)
  • Skriva generiska typer

Design Patterns

  • Skapa objekt
  • Statiska metoder och fält
  • ny operatör
  • Mönster för skapande
  • Arv vs sammansättning / För- och nackdelar
  • Sammansatt mönster
  • Inre klasser

Reflektion

  • Klassen som heter Klass
  • Söka efter fält, metoder och konstruktorer
  • AccessFält, anropa metoder
  • Undersöka matriser

Anteckningar

  • Anteckningar i API:et Java (@Override, @Deprecated)
  • Definiera anteckningar

Funktionell Programming

  • Lambda Expression Översikt
  • LambdaExpressjoner och funktionella gränssnitt
  • Använda Lambda Expressioner
  • Arbeta med metodreferenser

Stream-API:et

  • Strömmar och samlingar
  • Filtrera samlingar
  • Kedja och rörbefordran

API för datum/tid

  • Legecy API:er
  • API:et för datum/tid (JSR 310)
  • Datumbaserade och tidsbaserade händelser
  • Tidsstämplar, perioder och varaktigheter
  • Utföra beräkningar
  • Formatering
  • Lokalisering/tidszoner

Grunderna i JUnit

  • JUnit-översikt, testdriven utveckling
  • Tester och påståenden
  • Arbeta med undantag
  • Organisera tester med JUnit
  • Skrivfixturer - @Before, @After
  • Testpaket och andra funktioner
  • Översikt över fingerade objekt

Bygg verktyg

  • Översikt över myror
  • Maven Översikt

Abstrakt klass

  • Deklarationsprinciper och implementering av abstrakta klasser
  • Typiska problem som uppstår när du arbetar med abstrakta klasser

Klassers, abstrakta klassers och gränssnitts roll i applikationsmodellen

  • Betyg Java objektorienterad abstraktion
  • Den fullständiga objektmodellen i Java
  • Programmodell orienterad  för gränssnitt, abstrakta klasser och gränssnitt för tillämpning mer flexibilitet och oberoende av vart och ett av dess delsystem från varandra i deras implementering
  • Tillämpningar av abstrakta klasser för att extrahera gemensamma funktioner som utökas genom implementeringen av den flexibilitet som de erbjuder gränssnitt

Dynamiska och statiska objekts roll i programmodellen

  • Statiska Java klasser och dynamiska egenskaper för dessa klasser
  • Att göra en distinktion i funktionaliteten hos båda typerna av entiteter inom Java och typiska användningsområden, och deras exempel på god praxis vid design av lösningar baserade på statiska och dynamiska varelser Java
  • Introduktion till designmönstren
  • Introduktion till fabriksdesignmönstret

Åtgärder med enkla typer och omslutningsklasser

  • Mycket viktiga fakta och tekniker för att utöka användningen av enkla typer i Java objektmodellen.
  • Diskussion om rollen för omslutningsklasser, enkla typer och typiska tillämpningar av denna typ i programmet

Special Objects Java, klassen String, StringBuilder och StringBuffer

  • Erinra om grundläggande egenskaper för klassen String och diskutera behandlingen av String-objekt av den virtuella datorn
  • Användning av buffertklasser och drift i kedjor

Formatering och tolkning, vanliga Expressioner

  • Introduktion till reguljära uttryck i Java
  • Diskussion om både grundläggande tekniker för att hantera reguljära uttryck (String-klass) samt avancerade tekniker baserade på dedikerade klasser för denna typ av konstruktion
  • Tokenisering, sökning och mönstermatchning för strängtyper

Krav

  • Kunskaper om Java språk och OOP. Deltagarna behöver känna till paket, styrflöden och loopar, grundläggande betongklasser och grundläggande gränssnitt.
  21 timmar
 

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier