Kursplan

Recension

  • Arv och intefances
  • Objektreferenser jämfört med arv
  • Polymorfism
  • Gränssnitt Statiska metoder och standardmetoder
  • Samlingar och generiska läkemedel
  • Generiska läkemedel (arv, jokertecken)
  • Skriva generiska typer

Design Patterns

  • Skapa objekt
  • Statiska metoder och fält
  • ny operatör
  • Mönster för skapande
  • Arv vs sammansättning / För- och nackdelar
  • Sammansatt mönster
  • Inre klasser

Reflektion

  • Klassen som heter Klass
  • Söka efter fält, metoder och konstruktorer
  • AccessFält, anropa metoder
  • Undersöka matriser

Anteckningar

  • Anteckningar i API:et Java (@Override, @Deprecated)
  • Definiera anteckningar

Funktionell Programming

  • Lambda Expression Översikt
  • LambdaExpressjoner och funktionella gränssnitt
  • Använda Lambda Expressioner
  • Arbeta med metodreferenser

Stream-API:et

  • Strömmar och samlingar
  • Filtrera samlingar
  • Kedja och rörbefordran

API för datum/tid

  • Legecy API:er
  • API:et för datum/tid (JSR 310)
  • Datumbaserade och tidsbaserade händelser
  • Tidsstämplar, perioder och varaktigheter
  • Utföra beräkningar
  • Formatering
  • Lokalisering/tidszoner

Grunderna i JUnit

  • JUnit-översikt, testdriven utveckling
  • Tester och påståenden
  • Arbeta med undantag
  • Organisera tester med JUnit
  • Skrivfixturer - @Before, @After
  • Testpaket och andra funktioner
  • Översikt över fingerade objekt

Bygg verktyg

  • Översikt över myror
  • Maven Översikt

Abstrakt klass

  • Deklarationsprinciper och implementering av abstrakta klasser
  • Typiska problem som uppstår när du arbetar med abstrakta klasser

Klassers, abstrakta klassers och gränssnitts roll i applikationsmodellen

  • Betyg Java objektorienterad abstraktion
  • Den fullständiga objektmodellen i Java
  • Programmodell orienterad  för gränssnitt, abstrakta klasser och gränssnitt för tillämpning mer flexibilitet och oberoende av vart och ett av dess delsystem från varandra i deras implementering
  • Tillämpningar av abstrakta klasser för att extrahera gemensamma funktioner som utökas genom implementeringen av den flexibilitet som de erbjuder gränssnitt

Dynamiska och statiska objekts roll i programmodellen

  • Statiska Java klasser och dynamiska egenskaper för dessa klasser
  • Att göra en distinktion i funktionaliteten hos båda typerna av entiteter inom Java och typiska användningsområden, och deras exempel på god praxis vid design av lösningar baserade på statiska och dynamiska varelser Java
  • Introduktion till designmönstren
  • Introduktion till fabriksdesignmönstret

Åtgärder med enkla typer och omslutningsklasser

  • Mycket viktiga fakta och tekniker för att utöka användningen av enkla typer i Java objektmodellen.
  • Diskussion om rollen för omslutningsklasser, enkla typer och typiska tillämpningar av denna typ i programmet

Special Objects Java, klassen String, StringBuilder och StringBuffer

  • Erinra om grundläggande egenskaper för klassen String och diskutera behandlingen av String-objekt av den virtuella datorn
  • Användning av buffertklasser och drift i kedjor

Formatering och tolkning, vanliga Expressioner

  • Introduktion till reguljära uttryck i Java
  • Diskussion om både grundläggande tekniker för att hantera reguljära uttryck (String-klass) samt avancerade tekniker baserade på dedikerade klasser för denna typ av konstruktion
  • Tokenisering, sökning och mönstermatchning för strängtyper

Krav

  • Kunskaper om Java språk och OOP. Deltagarna behöver känna till paket, styrflöden och loopar, grundläggande betongklasser och grundläggande gränssnitt.
 21 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier