Kursplan

Introduktion

    Lean IT: skärningspunkten mellan Lean, Six Sigma och informationssystem. Hur ekonomisk press för att minska kostnaderna påverkar organisationen Spridning av onlinetransaktioner Grön IT

Vad är avfall?

    Olika typer av avfall Avfall i IT-drift

Principer för Lean IT

    Värdeströmmar Tjänster tillhandahållna av IT-gruppen till moderorganisationen
Värdeströmskartläggning Diagram- och analystjänster
  • Flow Just-in-time system och integration
  • Flöde vs avfall
  • Pull/Demand-system Hantera serviceförfrågningar
  • Träning
  • Serverprovisionering - ärendetilldelning API:er för mjukvaruutveckling - ärendetilldelning
  • Utmaningarna med Lean
  • Motstånd mot förändring Rädslan för att förlora jobb

      Fragmenterade IT-avdelningar Hantera kumulativt avfall över tekniksilor

    Analyskoncept, tekniker och verktyg

      Att observera processer Mäta prestanda Kvantifiera innovation Förstå nyckelaspekterna av en KPI Tid som en kritisk faktor i IT
    Träning
  • Mätning av det aktuella tillståndet för en IT-avdelning
  • Implementera en Lean IT-strategi i din organisation

      Referensimplementeringar Anpassning av tillverkningsteori till digitala tjänsteprocesser

    Värdeströmsvisualisering Kanban-kort

      Visualisera det digitala, immateriella och abstrakta

    Verktyg och tekniker

      Integration av lean produktion och lean konsumtion Integrering av hela försörjningskedjan, inklusive konsumtion
    Träning
  • Identifiera värdeströmmar Förbereda intervjuer och frågeformulär Skapa en värdeströmskarta
  • Driftsättning och kommersiellt stöd
  • Outsourcing av applikationsutveckling och underhåll (ADM) Automatisering av provisioneringstjänster Prestandaövervakning
  • Träning
  • Handläggning av ärenden - ärendeuppdrag
  • Kompletterande metoder

      Agil, Scrum och lean mjukvaruutveckling Six Sigma Capability Maturity Model Integration (CMMI) Information Technology Infrastructure Library (ITIL) Universal Service Management Body of Knowledge (USMBOK) COBIT

    Framtida Rrends inom Business och IT

      Avslutande kommentarer

    Krav

    • Erfarenhet av IT.
    • Kunskaper om grundläggande operationskoncept.

    Publik

    • Chefer och specialister som arbetar i en IT-organisation
      14 timmar
     

    Antal deltagare


    Starts

    Ends


    Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
    Open Training Courses require 5+ participants.

    Vittnesmål (6)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier