Kursplan

Introduktion

    Historien om Lean: Toyotas produktionssystem

Lean Tänkande

    Organisera mänskliga aktiviteter

Fördelarna med Lean

    Kassaflödesförbättring Ökad kapacitet för intäkter

Fem principer för Lean

    Värde Värdeströmmen Flöde Pull Perfection

Typer av avfall

    Sju typer av avfall Använder fel mått för att mäta avfall

Mäta prestanda

    Att observera processer Förstå nyckelaspekterna av en KPI

Förbereder företaget för Lean

    Skapa Lean processer Spåra arbete genom Kanban Övervinna motstånd mot förändring

Implementera Lean i din organisation

    Organisera teamen Kaizen och den ständiga förbättringscykeln Utveckla människor och partners Organisera arbetsytan för effektivitet 5 S+1: Sortera, Räta ut, Shine, Standardisera, Upprätthålla, Säkerhet
Minska tiden för utrustningsbyten SMED (Single-Minute Exchange of Dies)
  • Beräkna produktionstakten (Takttid)
  • Autonomi (Jidoka)
  • Felsäkring (Poka Yoke)
  • Värdeflödesanalys
  • Lean mätningar Skapa nuvarande och framtida tillståndskartor Just-in-time Inbyggd kvalitet
  • Främja Lean Att tänka över hela företaget

      Verktyg + kulturförändring Coaching Utveckla kommunikations- och feedbackkanaler Fokus på långsiktigt lärande

    Utveckla Lean ledare

      Skapa ett Lean ledningsteam Skapa ett successionssystem

    Bedöma resultaten av Lean

      The Lean Maturity Matrix Spåra prestanda Benchmarking mot andra företag Kontinuerlig övervakning och förbättring

    Kompletterande metoder

      Agile och Scrum Six Sigma

    Sammanfattning och slutsats

    Krav

    • Ett intresse av att utveckla människor, förbättra effektiviteten och eliminera slöseri inom organisationen

    Publik

    • Business chefer
    • Kvalitetssäkringsansvariga och konsulter
      14 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Vittnesmål (9)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier