Kursplan
Behovet av objektorienterad programmering
Ett försök att spegla den verkliga världen i programmering
Början och utvecklingen av objektorienterad programmering
Programowanie obiektowe i termer av KISS- och DRY-reglerna
Klasser och föremål
Idéer och enheter i Platons filosofi
Klassernas roll
Implementering av klasser med hjälp av objekt
Klasser, egenskaper och statiska metoder
Namn- och kodningskonventioner
Klassnamn
Namngivning av egenskaper och metoder
Namnge paket och mappar
Andra konventioner
Klassstruktur
Egenskaper/fält som en beskrivning av objektets tillstånd
Tillbehör
Metoder som implementering av funktionalitet
Modellering och grafisk representation av klasser
- Kravanalys
- Modellera strukturen för klasser och relationer
- Beskriva affärsobjekt
- EER-diagram
- Klassdiagram UML
Objektorienterade programmeringsparadigm
Konceptet med ett paradigm
Hermetisering
Abstraktion
Arv
Polymorfism
Design och implementering av abstraktionsskiktet
Abstrakta klasser
Gränssnitt
Funktioner - Egenskaper
Kapslade klasser
Generiska klasser
Skapa objekt
Sätt att skapa objekt
Designerns roll
Fabriksmönster
Beroende mellan klasser
Aggregation
Sammansättning
Beroendeseparation - Frånkoppling
Beroendeinjektion, DIC-behållare
Medlarmönster
Kodorganisation
Designa återanvändbar kod
Mappstruktur
Namnutrymmen, paket, moduler
Programowanie obiektowe och prestanda
Minnesreservation för objekt
Skräp samlare
Explicit borttagning av föremål, förstörare
Arbetar med referenser
Reflexmekanism
Område tillämpa reflektion
Få information om klasser och objekt
Vikten av reflektion vid skapande av dokumentation och mjukvarutestning
Felhantering
Möjliga felhanteringsmodeller
Objektorienterad felhanteringsmodell
Undantagens roll och undantagsklassen, kasta och fånga undantag
Prova-fånga-slutblock, blockhäckning
Antimönster för objektorienterad programmering
Överdrivet klassansvar, Delegationsmönster
Starka beroenden
Singleton och potentiella problem
Anemisk domänmodell
Andra antimönster
Krav
Utbildningsdeltagare bör ha grundläggande kunskaper i programmering.
Vittnesmål (4)
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Kurs - Groovy Programming
En stor mängd praktisk kunskap visas i verkliga exempel.
Kamil - Streamsoft Kraków
Kurs - Java Advanced
Machine Translated
Pushade ändringar regelbundet, eftersom jag dag 3 började gå vilse mer än tidigare och det var svårare att fånga ett misstag snabbt, jag kunde snabbt kolla efter den senaste ändringen och vara uppdaterad med materialet
Paulina
Kurs - Advanced Java Security
Machine Translated
Very good knowledge and character.