Kursplan

    Forskningsfrågor och problem Forskningens natur i näringslivet Vilken typ av affärsproblem behöver en forskningsstudie? Vilka är nyckelfrågorna i forskningsmetoder? Induktivt eller deduktivt resonemang, förklaring, förutsägelse Identifiera och granska relevant litteratur Välja forskningsmetoder och strategier Forskningsparadigm för företag Kvalitativa och kvantitativa metoder och hur de kan relateras Kriterier för validitet och tillförlitlighet i samband med företagsforskning Val av lämplig urvalsteknik för olika forskning studier Kvantitativa forskningsmetoder Typer av data för analys Att välja lämpliga metoder och verktyg Statistiska metoder Utforma frågeformulär och testa Använda sekundärdata Vad ska man leta efter en sekundär data och var man kan hitta den Bidraget från sekundära data till företagsforskning Fördelarna med att använda sekundär data i företagsforskning Presentera forskningsrapporter och kommunikation Skriva en rapport från forskning Innehåll i en rapport för en företagspublik Kommunicera resultat, metoder och media Producera presentationer av nyckelresultat Kod för professionellt uppförande och etik Etikkod Historik, Begreppet informerat samtycke Dataägande Sekretess och teknologi Anonymitet Data Validity Algoritmisk Rättvisa Konsekvenser för samhället Professionell uppförandekod

Krav

Det finns inga specifika krav som krävs för att gå denna kurs.

  7 timmar

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.

Price per participant

Vittnesmål (5)

Relaterade Kurser

Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers

  35 timmar

MATLAB Fundamentals, Data Science & Report Generation

  35 timmar

Python Programming for Finance

  35 timmar

Relaterade Kategorier