Kursplan
Vad statistik kan erbjuda beslutsfattare
- Beskrivande Statistics Grundstatistik - vilken av statistiken (t.ex. median, medeltal, percentiler etc...) som är mer relevant för olika distributioner Grafer - betydelsen av att få det rätt (t.ex. hur sättet som grafen skapas på speglar beslutet) Variabel typer - vilka variabler är lättare att hantera Ceteris paribus, saker är alltid i rörelse Tredje variabelproblem - hur man hittar den verkliga influencern
Beslutsfattande med begränsad information hur man kontrollerar hur mycket information som räcker med att prioritera mål baserat på sannolikhet och potentiell avkastning (nytto/kostnadskvot, beslutsträd)
- Hur fel adderar fjärilseffekten
Uppskattning Oberoende informationskällor och frihetsgrader
- Logic of hypothesis Testing Vad kan bevisas och varför det alltid är tvärtom vad vi vill ha (Falsifikation)
Krav
Goda matematikkunskaper krävs. Exponering för grundläggande statistik (dvs. att arbeta med personer som gör den statistiska analysen) krävs.
Vittnesmål (8)
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Kurs - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
We were using road accident data for practicals
Maphahamiso Ralienyane - Road Safety Department
Kurs - Statistical Analysis using SPSS
Genomtänkt och högklassigt planeringsmaterial.
Andrew - Office of Projects Victoria - Department of Treasury & Finance
Kurs - Forecasting with R
Machine Translated
Var inte tråkigt, tränaren kunde behålla uppmärksamheten, ämnena behandlades på djupet.
Marta - Ministerstwo Zdrowia
Kurs - Advanced R Programming
Machine Translated
very tailored to needs
Yashan Wang
Kurs - Data Mining with R
The subject matter and the pace were perfect.
Tim - Ottawa Research and Development Center, Science Technology Branch, Agriculture and Agri-Food Canada
Kurs - Programming with Big Data in R
At the end of the class, we had a great overview of the language, we were provided tools to continue learning and were provided suggestions on how to continue learning. We covered AI/ML information.
Victor Prado - Global Knowledge Network Training Ltd
Kurs - R
That Haytham started with the basics and gave us enough time to do the examples and ensure that we were at the same page before we moved on to the next topic.