Kursplan

Dag 1

    inrätta en VR-arbetsyta för utveckling inrätta en VR-demonstrationsplats specifika överväganden om olika headset och hur de dramatiskt påverkar upplevelsedesign tillgängliga kontroller egenskaper och deras relativa inflytande på design installera programvara för VR-utveckling VR hej världen: den vita kuben på golvet interaktion designöverväganden introduktion till VR-utvecklingsarbetsflöde

Dag 2

    upptäcka Unity workspace-övning: bygga en upplevelse helt från redaktören Unity fristående applikationsbyggnad Beteendeprogrammering i Unity-övning: ett enkelt solsystem (skript, geometri)

Dag 3

    importera 3D-modeller i Unity-renderingsgrunderna* (ljus, texturer, shaders) * inga avancerade renderingstekniker som omfattas av denna utbildning
dra nytta av Unity asset store
  • Unity händelseorienterad programmering
  • VR-kontroller ingång
  • övning: ta tag i planeter (användarinteraktion i VR)
  • Dag 4
  • Rörelse i VR: tekniska och designmässiga överväganden (teleport, översättning, bindestreck) övning: lägg till teleportfunktion övning: växla mellan modeller övning: släpp intressanta platser övning: växla intressepunkter

      Dag 5 (valfritt)

    övning: möbelkatalog övning: plats möbler övning: byta interiörbelysning övning: byta tid på dygnet

      Dag 6 (valfritt)

    Design och prototyper för fleranvändarupplevelser

    Krav

    • Nödvändig:
    • VR-utrustningen och VR-förberedda arbetsstationer (Windows) plus golvytan för varje headset för att bekvämt testa appar

     

      28 timmar
     

    Antal deltagare


    Starts

    Ends


    Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
    Open Training Courses require 5+ participants.

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier