Thank you for sending your enquiry! One of our team member will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team member will contact you shortly.
Kursplan
Dag 1
- inrätta en VR-arbetsyta för utveckling inrätta en VR-demonstrationsplats specifika överväganden om olika headset och hur de dramatiskt påverkar upplevelsedesign tillgängliga kontroller egenskaper och deras relativa inflytande på design installera programvara för VR-utveckling VR hej världen: den vita kuben på golvet interaktion designöverväganden introduktion till VR-utvecklingsarbetsflöde
Dag 2
- upptäcka Unity workspace-övning: bygga en upplevelse helt från redaktören Unity fristående applikationsbyggnad Beteendeprogrammering i Unity-övning: ett enkelt solsystem (skript, geometri)
Dag 3
- importera 3D-modeller i Unity-renderingsgrunderna* (ljus, texturer, shaders) * inga avancerade renderingstekniker som omfattas av denna utbildning
Rörelse i VR: tekniska och designmässiga överväganden (teleport, översättning, bindestreck) övning: lägg till teleportfunktion övning: växla mellan modeller övning: släpp intressanta platser övning: växla intressepunkter
- Dag 5 (valfritt)
övning: möbelkatalog övning: plats möbler övning: byta interiörbelysning övning: byta tid på dygnet
- Dag 6 (valfritt)
Design och prototyper för fleranvändarupplevelser
Krav
- Nödvändig:
- VR-utrustningen och VR-förberedda arbetsstationer (Windows) plus golvytan för varje headset för att bekvämt testa appar
28 timmar