Kursplan

Förstå "varumärke"

  • Vad är ett "varumärke"?
  • Vilket är ditt företags varumärke?
  • Vad kan jag göra för att påverka styrkan i mitt företags varumärke?

Grundläggande förändringsstrategier

  • Behovet för ett företags chefer att ständigt bedöma den aktuella statusen för sin del av organisationen – särskilt i jämförelse med dess kollegor och konkurrenter – och införa proaktiva (snarare än reaktiva) förändringar
  • "STARS"-modellen för förändringsstrategier och planering

Change Management

  • Hur / Varför har tidigare förändring gått bra?
  • Hur / Varför har tidigare förändring inte gått bra?
  • Lärdomar att dra av tidigare förändringsinitiativ (i ditt företag och på andra håll)
  • De 9 förändringsprinciperna – och omsätta dem i praktiken
  • Lewins modell för förändringsimplementering
  • Förändringskaleidoskopet

Förändringens psykologiska effekter

  • Hur mår jag nu? Hur mår mina kollegor nu?
  • Hur kommer jag/de att känna när en förändringsprocess utvecklas?

Kund-/intressentrelationer

  • Vad är en kund?
  • Vad är en intressent?
  • Hur kan jag få ut det mesta av varje kund/intressentinteraktion?
  • Tjänsten: Vinstkedjan

Finansiella aspekter av en Business

  • Bokslut:
    • Balansräkningar
    • Vinst- och förlustkonton
    • Finansiella prognoser:
    • Budgetar
    • Kassaflödesprognoser
    • Business Fall

Att sätta upp mål

  • Vision / Mission Statements
  • Målsättning att uppfylla leverera uppdragsbeskrivningarna
  • Prestanda Management för att överstiga de överenskomna målen

Förhandla för bästa resultat

  • Communication i förhandling
  • Vikten av effektiva presentationer
  • Olika förhandlingsstrategier
  • Jämföra strategier
  • Byggnads rapport
  • Den 3-fasiga förhandlingsprocessen
  21 timmar

Antal deltagare


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.

Price per participant

Vittnesmål (2)

Relaterade Kurser

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

  35 timmar

Relaterade Kategorier