Kursplan

Grundläggande innehållsplanning i Notion

  • Strukturering av sidor, databaser och vytyper för innehållsarbetsflöden
  • Design av egenskaper för ämnen, deadlines och publiceringssteg
  • Skapande av mallar för briefs, utkast och tillgångar

Bygga innehållskalendrar

  • Använda kalender-, tidslinje- och kanbanvyer för schemaledning
  • Tillämpa filter och grupper för redaktionsklarhet
  • Hantera säsongbaserade, kampanjdrivna eller flerkanalskalendrar

Hantering av skriv- och granskningpipelines

  • Spåra framsteg från idéutveckling till publicering
  • Använda länkade databaser för utkast, godkännanden och revideringar
  • Implementera arbetsflöden för redigering, innehålls-QA och intäckningskommentarer

Tillgångshantering och metadataorganisation

  • Organisering av bilder, filer och resursbibliotek
  • Skapande av metadatstrukturer för upptäckbarhet och återanvändning
  • Underhålla konsekvens över varumärkesresurser och riktlinjer

Koordination och publicering mellan plattformar

  • Spåra flerkanalspubliceringsuppgifter
  • Hantera överlämningar mellan författare, redaktörer och socialamediechefer
  • Dokumentera pipelinelagliga regler och publiceringsstandarder

Avancerade vytyper, automatisering och rapportering

  • Bygga instrumentpaneler för analyser, KPI:er och arbetsbelastningsinsikter
  • Använda formler och sammanställningar för prestandaspårning
  • Automatisera påminnelser och statusuppdateringar med integrerade verktyg

Innehållsstrategi och styrning i Notion

  • Definiera roller, behörigheter och redaktionsägande
  • Skapa skalbara mallar och innehållsramverk
  • Underhålla långsiktig styrning för stora innehållsbibliotek

Teamarbete och arbetsflödesoptimering

  • Facilitera samarbete med hjälp av kommentarer, nämningar och uppgiftstilldelning
  • Designa granskningscyklar och kommunikationsflöden
  • Förbättra operativa effektivitet genom kontinuerlig processförbättring

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Förståelse för grundläggande innehållsskapaarbetsflöden
  • Erfarenhet av produktivitets- eller samarbetsverktyg
  • Bekantskap med onlinepubliceringsplattformar

Målgrupp

  • Innehållsförfattare
  • Socialamediechefer
  • Digitala marknadsföringschefer
 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier