Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Kursplan
Grundläggande innehållsplanning i Notion
- Strukturering av sidor, databaser och vytyper för innehållsarbetsflöden
- Design av egenskaper för ämnen, deadlines och publiceringssteg
- Skapande av mallar för briefs, utkast och tillgångar
Bygga innehållskalendrar
- Använda kalender-, tidslinje- och kanbanvyer för schemaledning
- Tillämpa filter och grupper för redaktionsklarhet
- Hantera säsongbaserade, kampanjdrivna eller flerkanalskalendrar
Hantering av skriv- och granskningpipelines
- Spåra framsteg från idéutveckling till publicering
- Använda länkade databaser för utkast, godkännanden och revideringar
- Implementera arbetsflöden för redigering, innehålls-QA och intäckningskommentarer
Tillgångshantering och metadataorganisation
- Organisering av bilder, filer och resursbibliotek
- Skapande av metadatstrukturer för upptäckbarhet och återanvändning
- Underhålla konsekvens över varumärkesresurser och riktlinjer
Koordination och publicering mellan plattformar
- Spåra flerkanalspubliceringsuppgifter
- Hantera överlämningar mellan författare, redaktörer och socialamediechefer
- Dokumentera pipelinelagliga regler och publiceringsstandarder
Avancerade vytyper, automatisering och rapportering
- Bygga instrumentpaneler för analyser, KPI:er och arbetsbelastningsinsikter
- Använda formler och sammanställningar för prestandaspårning
- Automatisera påminnelser och statusuppdateringar med integrerade verktyg
Innehållsstrategi och styrning i Notion
- Definiera roller, behörigheter och redaktionsägande
- Skapa skalbara mallar och innehållsramverk
- Underhålla långsiktig styrning för stora innehållsbibliotek
Teamarbete och arbetsflödesoptimering
- Facilitera samarbete med hjälp av kommentarer, nämningar och uppgiftstilldelning
- Designa granskningscyklar och kommunikationsflöden
- Förbättra operativa effektivitet genom kontinuerlig processförbättring
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Förståelse för grundläggande innehållsskapaarbetsflöden
- Erfarenhet av produktivitets- eller samarbetsverktyg
- Bekantskap med onlinepubliceringsplattformar
Målgrupp
- Innehållsförfattare
- Socialamediechefer
- Digitala marknadsföringschefer
14 timmar