Kursplan

Introduktion till AI i AR och VR

  • Översikt över AR- och VR-teknologier
  • AI:s roll i immersiva upplevelser
  • Nuvärande trender inom AI-drivna AR/VR-applikationer

Grundläggande AI-koncept i AR/VR

  • Maskininlärningsgrunder för AR/VR
  • AI-baserad interaktivitet och användarupplevelseförbättring

AI-algoritmer för AR/VR-system

  • Mönsterigenkänning och objektspårning
  • Naturlig språkbehandling i VR-miljöer
  • Gestur- och rörelsedetektion med AI

AI för realtidsbehandling i AR/VR

  • Real-tid dataanalys och -behandling med AI
  • Minimering av latens i immersiva system

Bygga interaktiva AR/VR-applikationer med AI

  • AI-drivna immersiva spelupplevelser
  • Augmenterad utbildning och simulering med AI

Praktiskt arbete: Utveckling av AI-förbättrade AR/VR-projekt

  • Implementering av AI-modeller för AR/VR-interaktivitet
  • Användning av AI-bibliotek i Unity eller Unreal Engine
  • Bygga och testa AR/VR-applikationer med AI

Utmaningar och framtidsutsikter för AI i AR/VR

  • Tekniska utmaningar vid integration av AI-AR/VR
  • Utforskning av framtiden för AI-drivna immersiva teknologier

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande kunskap om AR/VR-teknologier
  • Bekantskap med Python-programmering

Målgrupp

  • AR/VR-nybörjare
  • Teknikentusiaster
 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier