Kursplan

Introduktion till AI i AR/VR för spel

  • AI:s roll i modern spelutveckling
  • AI-drivna AR/VR-teknologier inom underhållning
  • Trender inom AI-beroende immersiva spel

AI-Powered NPCs och spelinteraktivitet

  • Att skapa intelligenta NPCs med AI
  • AI-drivet beslutsfattande för NPC-beteende
  • Förbättra spelar-NPC-interaktion med maskininlärning

Real-Tid AI i AR/VR-spel

  • Användning av AI för realtidshantering och fördröjningsminskning
  • Förbättra användarupplevelsen med AI-drivna interaktioner
  • Tekniker för AI-baserat dynamiskt berättande i spel

AI för immersiv berättande och innehållsskapande

  • Skapa AI-genererade berättelser och handlingar
  • AI-stöd vid innehållsskapande i AR/VR-media
  • Anpassa AR/VR-miljöer med AI

AI-Driven Augmented Reality i spel

  • Att bygga AI-drivna AR-spelupplevelser
  • Integrera datorseende med AR för immersiv spelupplevelse

AI i Virtual Reality för förbättrad användarinteraktion

  • Implementering av AI-drivna simuleringar i VR-miljöer
  • Använda AI för att anpassa och personifiera virtuella världar

Händer på: Att bygga AI-förstärkta AR/VR-projekt

  • Att utveckla AI-förstärkta AR/VR-spelapplikationer
  • Implementering av AI-modeller i realtid i spelmotorer

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande erfarenhet av spelutveckling eller medieproduktion
  • Kännedom om AR/VR-verktyg och ramverk

Målgrupp

  • Spelutvecklare
  • Mediespecialister
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier