Kursplan

Introduktion till AI i AR/VR för spel

  • AI:s roll i moderna spel
  • AI-drivna AR/VR-teknologier i underhållning
  • Trender inom AI-stödda immersiva spel

AI-drivna NPCs och spelsinteraktivitet

  • Skapa intelligenta NPCs med hjälp av AI
  • AI-driven beslutsfattning för NPC-beteende
  • Förbättra spelare-NPC-interaktioner med maskininlärning

Realtime AI i AR/VR-spel

  • Använda AI för realtidsbehandling och latensminskning
  • Förbättra användarupplevelse med AI-stödda interaktioner
  • Tekniker för AI-baserade dynamiska berättelser i spel

AI för immersiv berättande och innehållsskapande

  • Skapa AI-genererade narrativ och berättelser
  • AI-assisterat innehållsskapande i AR/VR-media
  • Anpassa AR/VR-miljöer med hjälp av AI

AI-drivna augmenterad realitet i spel

  • Bygga AI-stödda AR-spelupplevelser
  • Integrera datorseende med AR för immersivt spelande

AI i virtuell verklighet för förbättrad användarinteraktion

  • Implementera AI-drivna simulationer i VR-miljöer
  • Använda AI för att anpassa och personalisera virtuella världar

Praktiskt arbete: Bygga AI-förstärkta AR/VR-projekt

  • Utveckla AI-förstärkta AR/VR-spelapplikationer
  • Implementera realtids AI-modeller i spelmotorer

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande erfarenhet av spelmiljöer eller medieproduktion
  • Bekantskap med AR/VR-verktyg och ramverk

Målgrupp

  • Spelutvecklare
  • Mediespecialister
 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier