Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Kursplan
Introduktion
Översikt över Kotlin
Inställning av verktyg
- Använda kommandoradverktygen
- Installera JDK för Kotlin
- Installera och konfigurera IDE: IntelliJ
- Installera tillägg
Komma igång med Kotlin
- Introduktion till grundläggande kodning med Kotlin
- Lär dig Kotlin-arkitekturen
- Interagera med Kotlin med hjälp av REPL
- Skapa variabler i Kotlin
- Förstå de olika datatyperna i Kotlin
- Använda strängar i Kotlin
- Förstå immutabilitet i Kotlin
- Implementera uttryck, satser och tilldelningar
- Använda nullable variabler i Kotlin för null-säkerhet
- Skapa ditt första fristående Kotlin-program
Implementera villkorliga satser i Kotlin
- Hantera villkorsstyrd programflöde med "if"-satser
- Hantera alternativ med hjälp av "when"-satser
- Utforska Kotlin:s avancerade funktioner för villkorliga satser
- Generera slumpmässiga tal med hjälp av villkorliga satser
Använda arrays och listor i Kotlin
Implementera loopar i Kotlin
- Kodning av "for"-loopar
- Kodning av "while"-loopar
- Implementering av "break"-satser
- Implementering av "continue"-satser
- Använda "return"-satser
- Använda loopetiketter
- Beräkna summan av tal med hjälp av loopar
Använda funktioner i Kotlin
- Skapa funktioner
- Deklarera funktioner
- Använda parametrar och returnera ett värde
- Använda extension functions
- Använda inline functions
- Använda higher-order functions
Objektorienterad programmering med Kotlin
- Översikt över programmering med objekt
- Skapa en klass
- Lägga till metoder i klasser
- Definiera grundläggande konstruktorer
- Använda namngivna parametrar och standardvärden
- Använda open klasser för att tillåta arv
- Använda abstrakta klasser
- Skapa och använda gränssnitt
- Hantera överladdning
- Skapa data klasser
- Använda singleton- och companion objekt
- Använda enumereringar
- Gruppera klasser i paket
- Använda imports
- Implementera informationsskydd
- Använda getters och setters
- Implementera synlighetsmodifierare
- Förstå generics
- Implementera en generisk stack
- Använda generiska funktioner
Använda olika talsystem
- Använda hexadecimala tal
- Använda binära tal
- Använda bitvisa operatorer
Implementera in- och utmatningsfunktioner
Använda Java från Kotlin
Använda Kotlin från Java
Använda Spek för testning
Fel sökning
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Grundläggande datorkunskaper
- Ingen tidigare programmerings erfarenhet krävs
21 timmar
Vittnesmål (1)
Alex is a very friendly, personable guy. He made everyone feel comfortable working through together and volunteering to give slutions.