Kursplan

Införandet

Ställa in verktygen för Kotlin

  • Använda kommandoradsverktygen
  • Installera JDK för Kotlin
  • Installera och konfigurera IDE: IntelliJ
  • Installera plugins

Komma igång med syntaxen Kotlin och Kotlin

  • Att lära sig Kotlin-arkitekturen
  • Lära sig syntaxen Kotlin
  • Använda viktiga funktioner i Kotlin

Object-Oriented Programming med Kotlin

  • Översikt över Programming med objekt
  • Skapa en klass
  • Lägga till metoder i klasser
  • Definiera grundläggande konstruktorer
  • Använda namngivna parametrar och standardvärden
  • Använda öppna klasser för att tillåta arv
  • Använda abstrakta klasser
  • Skapa och använda gränssnitt
  • Hantering åsidosättning
  • Skapa dataklasser
  • Använda Singletons och Companion Objects
  • Använda uppräkningar
  • Gruppera klasser i paket
  • Använda importer
  • Implementera döljande av information
  • Använda get-metoder och set-metoder
  • Implementera synlighetsmodifierare
  • Förstå generiska läkemedel
  • Implementera en generisk stack
  • Använda generiska funktioner

Android Apputveckling med hjälp av Kotlin

  • Ställa in verktygen för Android-utveckling
    • Installera Android Studio
    • Starta ett nytt projekt
    • Konfigurera emulatorn
    • Ställa in biblioteket
  • Ställa in Kotlin i Android
  • Arbeta med Hello Android Framework och Android SDK-verktyg
  • Utveckla en Android-app med Kotlin
    • Använda ListActivity och ListView
    • Använda avsikter och avsiktsfilter
    • Arbeta med anpassade vyer
    • Använda Layouthanterare
    • Hantering Web Services och API:er
    • Hantering av Android Tjänster
    • Arbeta med SQLite Database
    • Använda innehållsleverantörer
    • Skriva adaptrar
    • Implementera dialogrutor och aviseringar (popup-fönster)
    • Designa ditt användargränssnitt
      • Alternativ och snabbmenyer
      • WebView (på engelska)
    • Implementera Android-meddelanden
  • Skapa en anpassad responsiv Android-app med Kotlin
  • Publicera ditt Android program till Google PlayStore

iOS Apputveckling med Kotlin

  • Översikt över XCode 9-funktioner och arkitektur
  • Översikt över Swift 4 funktioner och arkitektur
  • Jämföra likheter och skillnader mellan Kotlin och Swift
    • Grundfraser
    • Matriser
    • Ordböcker
  • Arbeta med Web Services
  • Utför Data Management
  • Arbeta med variabler, konstanter och Swift datatyper
  • Optimera iOS användarupplevelsen genom UX och UI-design
  • Lägga till användarinteraktion för förbättrad användarupplevelse
  • Optimera prestanda
  • Felsöka en iOS-app
  • Skapa en anpassad responsiv iOS-app med Kotlin
  • Publicera ditt iOS-program till Apple AppStore

Felsökning

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • Erfarenhet av Java-programmering
  • Grundläggande erfarenhet eller förtrogenhet med Android-utveckling
  • Erfarenhet av Swift programmering
 35 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (5)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier