Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Införandet
QML Programming
- QML Syntax
- Bindning av egenskaper
- Qt Snabba globala objekt
Qt Snabba Elements
- Objekt, rektanglar och text
- Bilder
- Signaler och slitsar
Förberedelse av utvecklingsmiljön
- Installera och konfigurera Qt Snabbt
QML Grundläggande begrepp
- Bygga enkla widgetar
- Implementera enkla widgetar
- Mata in resurser
- Använda vyer i QML
- Ersätta innehållsombud
Qt Snabb positionering
- Använda fästpunkter
- Arbeta med lägesställare, layouter och flöde
Animations, övergångar och transformeringar
- Implementera animationer och partiklar
- Använda övergångar
- Arbeta med transformeringar
- Använda tillstånd och övertoningar
Qt Snabbkontroller och moduler
- Använda Qt Snabbkontroller för att bygga widgets
- Implementera Qt Widgetar för snabbkontroll
- Skapa anpassade format för widgetar
- Använda en anpassad stil i en widget
Dashboard-applikationer och prototyper
- Definiera applikationsfunktionerna
- Tillämpa komponenter och struktur
- Lägga till ett huvudgränssnitt
- Använda programväxlingsmekanismen
- Implementera widgetar och popup-fönster för program
- Skapa modeller
- Lägga till ett UI-tema
- Göra användargränssnittet responsivt
Sammanfattning och slutsats
7 timmar