Kursplan

Införandet

QML Programming

  • QML-syntax
  • Egenskapsbindning
  • Qt Snabba globala objekt

Qt Snabba Elements

  • Objekt, rektanglar och text
  • Bilder
  • Signal och slots

Förberedelse av utvecklingsmiljön

  • Installation och konfiguration av Qt Quick

QML Grundläggande begrepp

  • Skapande av enkla widgetar
  • Implementering av enkla widgetar
  • Inmatning av resurser
  • Användning av vyer i QML
  • Ersättning av innehållsdelegater

Qt Snabb positionering

  • Användning av ankare
  • Arbete med positionerare, layout och flöde

Animations, övergångar och transformeringar

  • Implementering av animationer och partiklar
  • Användning av övergångar
  • Arbete med transformationer
  • Tillämpning av tillstånd och gradienter

Qt Snabbkontroller och moduler

  • Användning av Qt Quick-kontroller för att skapa widgetar
  • Implementering av Qt Quick-kontroll widgetar
  • Skapande av anpassade stilar för widgetar
  • Användning av en anpassad stil på en widget

Dashboard-applikationer och prototyper

  • Definiering av applikationens funktioner
  • Tillämpning av komponenter och struktur
  • Läggande till en huvudgränssnitt
  • Användning av applikationsbrytarmekanism
  • Implementering av widgetar och applikationspopups
  • Skapande av modeller
  • Läggande till ett UI-tema
  • Görande av UI-anpassningsbart

Sammanfattning och slutsats

 7 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (1)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier