Kursplan

Introduktion

QML Programming

  • QML-syntax
  • Egenskapsbindning
  • Qt Quick Global Objects

Qt Quick Elements

  • Objekt, rektanglar och text
  • Bilder
  • Signaler och slutsatser

Förberedelse av Utvecklingsmiljön

  • Installation och konfiguration av Qt Quick

Grundläggande Koncept i QML

  • Bygga enkla widgetar
  • Implementera enkla widgetar
  • Inmatning av resurser
  • Använda vyer i QML
  • Ersätta innehållets delegater

Qt Quick Positionering

  • Använda ankare
  • Arbeta med positionerare, layouter och flöden

Animationer, övergångar och transformationer

  • Implementera animationer och partiklar
  • Använda övergångar
  • Arbeta med transformationer
  • Tillämpa tillstånd och gradieringar

Qt Quick Kontroller och moduler

  • Använda Qt Quick-kontroller för att bygga widgetar
  • Implementera Qt Quick-kontrollwidgetar
  • Skapa anpassade stilar för widgetar
  • Använda en anpassad stil på en widget

Instrumentpaneler och Prototyper

  • Definiera applikationens funktioner
  • Tillämpa komponenter och struktur
  • Lägga till en huvudgränssnitt
  • Använda applikationsbyte mekanism
  • Implementera widgetar och applikationspopuper
  • Skapa modeller
  • Lägga till ett användargränssnitts tema
  • Gör användargränssnittet responsivt

Sammanfattning och Slutsats

 7 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (1)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier