Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Införandet
QML Programming
- QML-syntax
- Egenskapsbindning
- Qt Snabba globala objekt
Qt Snabba Elements
- Objekt, rektanglar och text
- Bilder
- Signal och slots
Förberedelse av utvecklingsmiljön
- Installation och konfiguration av Qt Quick
QML Grundläggande begrepp
- Skapande av enkla widgetar
- Implementering av enkla widgetar
- Inmatning av resurser
- Användning av vyer i QML
- Ersättning av innehållsdelegater
Qt Snabb positionering
- Användning av ankare
- Arbete med positionerare, layout och flöde
Animations, övergångar och transformeringar
- Implementering av animationer och partiklar
- Användning av övergångar
- Arbete med transformationer
- Tillämpning av tillstånd och gradienter
Qt Snabbkontroller och moduler
- Användning av Qt Quick-kontroller för att skapa widgetar
- Implementering av Qt Quick-kontroll widgetar
- Skapande av anpassade stilar för widgetar
- Användning av en anpassad stil på en widget
Dashboard-applikationer och prototyper
- Definiering av applikationens funktioner
- Tillämpning av komponenter och struktur
- Läggande till en huvudgränssnitt
- Användning av applikationsbrytarmekanism
- Implementering av widgetar och applikationspopups
- Skapande av modeller
- Läggande till ett UI-tema
- Görande av UI-anpassningsbart
Sammanfattning och slutsats
7 timmar
Vittnesmål (1)
Great training atmosphere.