Kursplan

Införandet

QML Programming

  • QML Syntax
  • Bindning av egenskaper
  • Qt Snabba globala objekt

Qt Snabba Elements

  • Objekt, rektanglar och text
  • Bilder
  • Signaler och slitsar

Förberedelse av utvecklingsmiljön

  • Installera och konfigurera Qt Snabbt

QML Grundläggande begrepp

  • Bygga enkla widgetar
  • Implementera enkla widgetar
  • Mata in resurser
  • Använda vyer i QML
  • Ersätta innehållsombud

Qt Snabb positionering

  • Använda fästpunkter
  • Arbeta med lägesställare, layouter och flöde

Animations, övergångar och transformeringar

  • Implementera animationer och partiklar
  • Använda övergångar
  • Arbeta med transformeringar
  • Använda tillstånd och övertoningar

Qt Snabbkontroller och moduler

  • Använda Qt Snabbkontroller för att bygga widgets
  • Implementera Qt Widgetar för snabbkontroll
  • Skapa anpassade format för widgetar
  • Använda en anpassad stil i en widget

Dashboard-applikationer och prototyper

  • Definiera applikationsfunktionerna
  • Tillämpa komponenter och struktur
  • Lägga till ett huvudgränssnitt
  • Använda programväxlingsmekanismen
  • Implementera widgetar och popup-fönster för program
  • Skapa modeller
  • Lägga till ett UI-tema
  • Göra användargränssnittet responsivt

Sammanfattning och slutsats

 7 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (2)

Relaterade Kategorier