Kursplan
Introduktion till Rust för spelutveckling
- Översikt över spelutveckling med Rust
- Fördelar med att använda Rust för spelutveckling
- Introduktion till spelutvecklingsramverk i Rust
Ställning av utvecklingsmiljön
- Installation av Rust och Cargo
- Konfiguration av Rust-utvecklingsmiljön
- Ställning av spelutvecklingsramverket och beroenden
Grundläggande spelutveckling med Rust
- Översikt över spelutvecklingskoncept
- Entiteter, komponenter och system i Rust-spelutveckling
- Spelslumpar och händelsehantering i Rust
Grafikprogrammering med Rust
- Introduktion till grafiska bibliotek och motorer i Rust
- Arbete med 2D- och 3D-grafik i Rustspel
- Renderningstekniker och shaders i Rust
Spelmekanikprogrammering med Rust
- Implementering av spelmekanik och logik med Rust
- Inmatningsbehandling och spelarstyrning i Rustspel
- Fysiksimulering och kollisionsdetektering i Rustspel
Ljud och ljud i Rustspel
- Integrering av ljudbibliotek för ljud-effekter och musik i Rustspel
- Implementering av ljuduppspelning och mixning i Rustspel
Användargränssnittsutveckling med Rust
- Skapande av användargränssnitt och menyer för spel med Rust
- Hantering av användarinmatning och interaktion i Rust-användargränssnitt
- Användargränssnittsdesignprinciper och bästa praxis för Rustspel
Optimering och prestanda i Rustspel
- Profilering och optimering av Rust-spelkod för prestanda
- Minneshantering och optimeringstekniker i Rust
- Tekniker för att förbättra ramfrekvenser och minska latens i Rustspel
Felsökning och testning av Rustspel
- Verktyg och tekniker för felsökning av Rustspel
- Enhetstestning och integreringstestning i Rust-spelutveckling
- Felhantering och undantagshantering i Rustspel
Distribution och distribution av Rustspel
- Paketering och distribution av Rustspel för olika plattformar
- Bygge av installatorer och körbara filer för Rustspel
- Överväganden vid spelutgivning och efterutgivningsuppdateringar
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande förståelse för programmeringskoncept
- Erfarenhet av ett programmeringsspråk (som C eller C++)
- Bekantskap med spelutvecklingskoncept är till hjälp, men inte obligatoriskt
Målgrupp
- Spelutvecklare
- Programmerare som är intresserade av spelutveckling med Rust
Vittnesmål (2)
Jag tyckte om de interaktiva exempel vi arbetade med. Tränaren var extremt kunskapabel på nästan alla ämnen vi hade frågor om och gav utmärkt råd för våra verkliga användningsfall som berörde vissa delar av materialet i utbildningen.
Tracy - GenesysGo
Kurs - Rust Advanced
Maskintolkat
Tränaren förklarade många intressanta saker om RUST, från grunderna och fram till dess tillämpningar inom Blockchain, vilket var mycket insiktsfullt och fascinerande.
Elena Paraschiv - ICI BUCHAREST
Kurs - Rust Programming
Maskintolkat