Kursplan
Introduktion till Rust för Game Development
- Översikt över spelutveckling med Rust
- Fördelar med att använda Rust för spelutveckling
- Introduktion till spelutvecklingsramverk i Rust
Inriktning på Utvecklingsmiljön
- Installation av Rust och Cargo
- Konfiguration av Rust-utvecklingsmiljön
- Inställning av spelutvecklingsramverk och beroenden
Grunderna i Game Development med Rust
- Översikt över spelutvecklingskoncept
- Entiteter, komponenter och system i Rust-spelutveckling
- Spelcykler och hantering av händelser i Rust
Grafik Programming med Rust
- Introduktion till grafikbibliotek och motorer i Rust
- Arbete med 2D- och 3D-grafik i Rust-spel
- Renderingstekniker och shaders i Rust
Spelmekanik Programming i Rust
- Implementering av spelmekanik och logik med Rust
- Hantering av inmatning och spelarkontroll i Rust-spel
- Fysiksimulering och kollisiondetektering i Rust-spel
Ljud och Musik i Rust-spel
- Integration av ljudbibliotek för ljudeffekter och musik i Rust-spel
- Implementering av ljudåtergivning och mixning i Rust-spel
Utveckling av Användargränssnitt i Rust
- Skapande av användargränssnitt och menyer för spel med Rust
- Hantering av användarinmatning och interaktion i Rust-gränssnitt
- Designprinciper och bästa praxis för Rust-gränssnitt
Optimering och Prestanda i Rust-spel
- Profilering och optimering av Rust-spelkod för prestanda
- Minneshantering och optimeringstekniker i Rust
- Tekniker för att förbättra bildfrekvenser och minska latens i Rust-spel
Felsökning och Testning av Rust-spel
- Verktyg och tekniker för felsökning av Rust-spel
- Enhetstestning och integrationstestning i Rust-spelutveckling
- Felshantering och undantagshantering i Rust-spel
Distribution och Fördelning av Rust-spel
- Förpackning och fördelning av Rust-spel för olika plattformar
- Byggande av installatörer och körbara filer för Rust-spel
- Överväganden för spelutplacering och uppdateringar efter lansering
Sammanfattning och Nästa Steg
Krav
- Grundläggande förståelse för programmeringskoncept
- Erfarenhet av ett programmeringsspråk (till exempel C eller C++)
- Kännedom om spelutvecklingskoncept är till hjälp men inte nödvändigt
Målgrupp
- Spelutvecklare
- Programmerare intresserade av spelutveckling med Rust
Vittnesmål (2)
Jag gillade de interaktiva exemplen vi arbetade med, utbildaren var extremt kunnig i nästan alla ämnen vi hade frågor om, och gav utmärkta råd för våra verkliga användningsfall som rör en del av materialet i utbildningen.
Tracy - GenesysGo
Kurs - Rust Advanced
Machine Translated
Tränaren förklarade många intressanta saker om RUST från grunden och gick vidare till dess tillämpningar mot Blockchain, vilket var mycket insiktsfullt och fängslande
Elena Paraschiv - ICI BUCHAREST
Kurs - Rust Programming
Machine Translated