Kursplan
Introduktion till Rust för Game Development
- Översikt över spelutveckling med Rust
- Fördelar med att använda Rust för spelutveckling
- Introduktion till ramverk för spelutveckling i Rust
Konfigurera utvecklingsmiljön
- Installation Rust och last
- Konfigurera utvecklingsmiljön Rust
- Konfigurera ramverket för spelutveckling och beroenden
Game Development Grunderna med Rust
- Översikt över spelutvecklingskoncept
- Entiteter, komponenter och system i Rust spelutveckling
- Spelloopar och händelsehantering i Rust
Grafik Programming med Rust
- Introduktion till grafikbibliotek och grafikmotorer i Rust
- Arbeta med 2D- och 3D-grafik i Rust spel
- Renderingstekniker och skuggningar i Rust
Spelupplägg Programming i Rust
- Implementera spelmekanik och logik med hjälp av Rust
- Inmatningshantering och spelarkontroll i Rust spel
- Fysiksimulering och kollisionsdetektering i Rust spel
Ljud och ljud i Rust Spel
- Integrera ljudbibliotek för ljudeffekter och musik i Rust spel
- Implementera ljuduppspelning och mixning i Rust spel
Utveckling av användargränssnitt i Rust
- Skapa användargränssnitt och menyer för spel med hjälp av Rust
- Hantera användarindata och interaktion i Rust användargränssnitt
- Principer för UI-design och bästa praxis för Rust spel
Optimering och prestanda i Rust spel
- Profilering och optimering av Rust spelkod för prestanda
- Minneshanterings- och optimeringstekniker i Rust
- Tekniker för att förbättra bildfrekvensen och minska latensen i Rust spel
Felsökning och testning Rust Spel
- Verktyg och tekniker för felsökning av Rust spel
- Enhetstestning och integrationstestning i Rust spelutveckling
- Felhantering och undantagshantering i Rust spel
Distribution och distribution av Rust spel
- Paketering och distribution av Rust spel för olika plattformar
- Bygga installationsprogram och körbara filer för Rust spel
- Att tänka på vid speldistribution och uppdateringar efter lansering
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande förståelse för programmeringsbegrepp
- Erfarenhet av ett programmeringsspråk (som C eller C++)
- Förtrogenhet med spelutvecklingskoncept är till hjälp men inget krav
Publik
- Spelutvecklare
- Programmerare som är intresserade av spelutveckling med Rust
Vittnesmål (4)
Utbildarens kunskap är mycket hög, engagemanget i samtalet och kunskapsöverföringen är enorm. Bra kontakt med deltagarna. Mycket väl förberett material, många bilder, beskrivningar av övningar, man kunde se mycket förberedelser inför träningen, trots mina kommentarer betygsätter jag ändå träningen mycket bra. Mina kommentarer är bara ett komplement som kan göras till träningen, som var på en mycket bra nivå. Enligt min mening, med deltagarna från området C# och de korrigeringar som gjorts, kan träningen vara på idealisk nivå ;-)
Sławek - Sonova Warsaw Service Center Sp z o o
Kurs - Rust Programming
Machine Translated
Jag gillade de interaktiva exemplen vi arbetade med, utbildaren var extremt kunnig i nästan alla ämnen vi hade frågor om, och gav utmärkta råd för våra verkliga användningsfall som rör en del av materialet i utbildningen.
Tracy - GenesysGo
Kurs - Rust Advanced
Machine Translated
En stor mängd praktisk kunskap visas i verkliga exempel.
Kamil - Streamsoft Kraków
Kurs - Java Advanced
Machine Translated
Pushade ändringar regelbundet, eftersom jag dag 3 började gå vilse mer än tidigare och det var svårare att fånga ett misstag snabbt, jag kunde snabbt kolla efter den senaste ändringen och vara uppdaterad med materialet
Paulina
Kurs - Advanced Java Security
Machine Translated