Kursplan

Införandet

  • Vad är Autodesk 3ds Max och varför använda det?
  • 3ds Max jämfört med annan 3D-programvara
  • Översikt över funktioner och arkitektur i 3ds Max
  • Konfigurera utvecklingsmiljön

Komma igång

  • Skapa och spara ett nytt projekt
  • Utforska användargränssnittet och navigeringen
  • Anpassa användargränssnittet och inställningarna
  • Använda hjälpen och dokumentationen

3D Modeling

  • Förstå begrepp och terminologi för 3D-modellering
  • Skapa och redigera 3D-objekt
  • Ändra och manipulera 3D-objekt
  • Förfina och optimera 3D-objekt

3D-texturering och skuggning

  • Förstå begrepp och terminologi för 3D-texturering och skuggning
  • Använda färger, texturer och effekter på 3D-objekt
  • Skapa och hantera material och kartor
  • Packa upp och redigera UV-strålar

3D-belysning och kameror

  • Förstå koncept och terminologi för 3D-belysning och kamera
  • Ställa in scenen med ljus och kameror
  • Styra och ändra ljus- och kameraegenskaper och effekter
  • Lägga till bakgrund, dimma, atmosfär etc.

3D Animation

  • Förstå begrepp och terminologi för 3D-animering
  • Animera 3D-objekt och skapa nyckelrutor, kurvor och banor
  • Redigera och förfina animeringen
  • Lägga till sekundär animering och dynamik

3D-rendering

  • Förstå begrepp och terminologi för 3D-rendering
  • Rendera scenen och exportera bilden eller videon
  • Justera renderingskvalitet och prestanda
  • Lägga till efterbehandlingseffekter

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande kunskaper om datorgrafik och 3D-modelleringskoncept
  • Kunskaper om Windows-operativsystem och filhantering

Publik

  • Grafiska formgivare
  • Konstnärer
 14 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (4)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier