Kursplan

Kursintroduktion

    Processernas betydelse, Agility och Processägarens roll

Grundläggande processdesign

    Processens Elements av en process Process Ägare Ansvar Processsponsring Processresurs Processdesign och förbättring Processledning Processmedvetenhet

Processägare kunskaper, färdigheter och attribut

Välja en processägare

Relaterade roller

    Processledare Global Process Owner Värdeström Ägarroller för en tjänst Management Kontor (SMO)

Egenskaperna hos en Agile process

Agile Grunderna

    Vad är Agile? Agile Manifestet varför Agile projekt är framgångsrika

Scrum Grunderna

    Scrum Roller, artefakter och händelser Scrum Pelare Scrum i ett nötskal Scrum, Kanban eller båda?

Agil service Management Grunderna

    Agil tjänst Management Värde Agil tjänst Management Roller, artefakter och händelser Egenskaper hos en agil process Två aspekter av agil tjänst Management Agil processdesign Agil processförbättring

Agile Processdesign

    Skapa och fylla i en processbacklog Personas Användarberättelser Teman Epics
Kartläggning av användarberättelser
  • Beställa och underhålla processbackloggen
  • Process Design Sprints
  • Processägaren och Sprint Events
  • Processimplementering Potentiellt släppbart Processinkrement
  • Definition av "Klar"
  • Releaseplanering
  • Agile Processförbättring
  • Anpassa processer med strategiska Goals CSI Sprints och Plan-Do-Check-Act Upprätthålla förbättringar Bedöma processmognad Implementera processförbättringar Arbeta med linjechefer Att övervinna motståndet mot förändring

      Mäta värde

    Att visa värde Ledande och eftersläpande prestationsindikatorer Kritiska framgångsfaktorer och nyckelprestandaindikatorer Servicenivåavtal och verksamhetsnivåavtal Genomföra mätningsrecensioner Kommunicera prestanda

      Processförbättringsverktyg och teknologier

    Komma igång

    Utmaningar och kritiska framgångsfaktorer

    Ytterligare informationskällor

    Provförberedelser

    Provkrav, frågeviktning och terminologilista Exempel på granskning av prov

    Krav

    FÖRUTSÄTTNINGAR

    • Slutförande av förklassuppgift
    • Kännedom om Scrum, IT och IT-tjänster

    PUBLIK

    Målgruppen för CAPO-kursen är:

    • Processägare
    • Processledare
    • Anställda och chefer som ansvarar för att designa, omarbeta eller förbättra processer
    • Konsulter som vägleder sina kunder genom processförbättringsinitiativ
    • Alla som ansvarar för:
    • Hantera processrelaterade krav
    • Säkerställa effektiviteten och effektiviteten av processer
    • Maximera värdet av processer
     14 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Vittnesmål (4)

    Relaterade Kurser

    Relaterade Kategorier