Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Introduktion till EV-mjukvara och Embedded Systems
- Översikt över EV-mjukvaruarkitektur
- Nyckelkomponenter i inbyggda system för EV
- Mjukvaruutmaningar unika för elmobilitet
Styrsystem för elfordon
- Utformning av mjukvara för motorstyrning och effektförvaltning
- Integration av mjukvara för batterihanteringssystem (BMS)
- Övervakning och diagnostik för systemhälsa
Realtidsbearbetning och Data Management
- Implementering av realtidsdatainsamling och -bearbetning
- Datafusion från flera sensorer
- Säkerställande av låg latens i dynamiska miljöer
Autonom körning och AI-integrering
- Användning av maskininlärning för perception och beslutsfattande
- Integrering av AI-algoritmer med inbyggda system
- Testning och validering av autonoma funktioner
Avancerad mjukvarusäkerhet och efterlevnad
- Tillämpning av ISO 26262 för funktionell säkerhet
- Säkerställande av cybersäkerhet i anslutna EV-system
- Utveckling av fel toleranta mjukvaruarkitekturer
Praktisk laboration: Bygga ett grundläggande EV-styrsystem
- Uppsättning av en inbäddad mjukvarumiljö
- Programming styrningsalgoritmer för motordrift
- Testning och felsökning av styrsystemet
Bästa praxis för EV-mjukvaruutveckling
- Upprätthållande av kodkvalitet och effektivitet
- Samarbete i tvärvetenskapliga ingenjörsteam
- Dokumentation och testning av mjukvarukomponenter
Framtida trender och innovationer inom EV-mjukvara
- Nästa generations AI för helt autonoma elfordon
- Integration med IoT och smart infrastruktur
- Prediktivt underhåll med AI-drivna analyser
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Erfarenhet av programmering av inbyggda system
- Kunskap om mjukvaruutveckling för fordonsindustrin
- Förståelse för realtidsbearbetning och styrsystem
Målgrupp
- Mjukvaruutvecklare som arbetar med EV-applikationer
- Inbyggda systemingenjörer inom fordonssektorn
- AI-specialister som fokuserar på autonom EV-teknik
14 timmar