Kursplan

Komma igång med Flutter

  • Installera Flutter och Dart
  • Använda Flutter Doctor och CLI-verktyg
  • Skapa ett första Flutter-projekt

Förstå Flutter-arkitekturen

  • Widgets, rendering och lager
  • Stateless vs. Stateful widgets
  • Material Design och Cupertino-widgets

Layouter och navigering

  • Row, Column, Stack och andra layoutwidgets
  • Responsiv UI med MediaQuery och LayoutBuilder
  • Navigering och routning

Tillståndsmanagement

  • setState vs. Provider vs. Riverpod
  • Hantera komplexa tillstånd
  • Bästa metoder för skalbarhet

Arbeta med formulär och inmatning

  • Textinmatning, validering och formwidgets
  • Hantera användarinteraktioner
  • Fokusmanagement och tangentbordskontroll

Använda paket och få åtkomst till enhetsegenskaper

  • Lägga till och hantera pub.dev-paket
  • Använda kamera, plats- och lagringplugins
  • Integrera med plattformsspecifika API:er

Testning, felsökning och distribution

  • Enhets-, widget- och integrationstestning
  • Hot reload och prestandaverktyg
  • Bygg APK:er och distribuera till appbutiker

Projekt: Bygg ett helt program

  • Design och arkitektur
  • Implementering av funktioner
  • Testning och slutgiltig distribution

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Ett grundläggande förståelse för programmeringsprinciper
  • Bekantskap med grundläggande UI/UX-koncept
  • Villighet att lära sig Dart och apputveckling

Målgrupp

  • Utvecklare som är nya på Flutter och Dart
  • Mobilapputvecklare som söker efter en tvärsnittslösning
  • Programvaruutvecklare som är intresserade av moderna användargränssnittsramverk
 35 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (3)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier