Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.        
        
        
            Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.        
    Kursplan
Introduktion
Förbereda webbläsaren för att rendera WebGL-innehåll
Översikt över skapandeprocessen för grafik
Skapa ett 2D-statiskt objekt
Lägga till färg till objektet
Få objektet att snurra runt
Göra objektet 3D
Förstå punkter, vektorer och nät
Transformera objektet
Lägga till riktnings- och miljöljus
Lägga till genomskinlighet, textur och speglning
Föra in andra objekt
Simulera kamerabewegningar
Programmera vertex- och pixelshader
Animaera objektet
Använda musen för att interagera med objektet
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Erfarenhet av JavaScript-programmering
- Kännedom om vektorer och matriser är användbart, men inte nödvändigt
- Kunskap i linjär algebra (multiplikation, addition av matriser/vektorer)
- Kunskap i trigonometri (cosinus- och sinus-funktioner...)
             21 timmar
        
        
 
                    