Kursplan

Införandet

Förbereda webbläsaren för återgivning av WebGL innehåll

Översikt över processen för att skapa grafik

Skapa ett statiskt 2D-objekt

Lägga till färg i objektet

Snurra runt objektet

Att göra objektet i 3D

Förstå punkter, vektorer och maskor

Omforma objektet

Lägga till riktad och omgivande belysning

Lägga till transparens, textur och reflektion

Introduktion till andra objekt

Simulera kamerarörelser

Programming Hörn- och pixelskuggare

Animera objektet

Använda musen för att interagera med objektet

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • JavaErfarenhet av skriptprogrammering
  • Förtrogenhet med vektorer och matriser är användbart, men inget krav
  • Kunskaper i linjär algebra (multiplikation, additionsmatris/vektor)
  • Kunskap om trigonometri (cosinus- och sinushistorier...)
 21 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier