Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Introduktion
Förbereda webbläsaren för rendering WebGL Innehåll
Översikt över processen för att skapa grafik
Skapa ett statiskt 2D-objekt
Lägga till färg till objektet
Snurra objektet runt
Göra objektet 3D
Förstå punkter, vektorer och maskor
Förvandla objektet
Lägga till riktningsbelysning och omgivande belysning
Lägga till transparens, textur och reflektion
Introduktion av andra objekt
Simulering av kamerarörelser
Programming Vertex och Pixel Shaders
Animera objektet
Använda musen för att interagera med objektet
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Javaerfarenhet av manusprogrammering
- Förtrogenhet med vektorer och matriser är användbar, men inget krav
- Kunskaper i linjär algebra (multiplikation, additionsmatris/vektor)
- Kunskaper om trigonometri (cosinus och sinus berättelser...)
21 timmar