Kursplan

Introduktion

Förbereda webbläsaren för att rendera WebGL-innehåll

Översikt över skapandeprocessen för grafik

Skapa ett 2D-statiskt objekt

Lägga till färg till objektet

Få objektet att snurra runt

Göra objektet 3D

Förstå punkter, vektorer och nät

Transformera objektet

Lägga till riktnings- och miljöljus

Lägga till genomskinlighet, textur och speglning

Föra in andra objekt

Simulera kamerabewegningar

Programmera vertex- och pixelshader

Animaera objektet

Använda musen för att interagera med objektet

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • Erfarenhet av JavaScript-programmering
  • Kännedom om vektorer och matriser är användbart, men inte nödvändigt
  • Kunskap i linjär algebra (multiplikation, addition av matriser/vektorer)
  • Kunskap i trigonometri (cosinus- och sinus-funktioner...)
 21 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier