Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Införandet
Förbereda webbläsaren för återgivning av WebGL innehåll
Översikt över processen för att skapa grafik
Skapa ett statiskt 2D-objekt
Lägga till färg i objektet
Snurra runt objektet
Att göra objektet i 3D
Förstå punkter, vektorer och maskor
Omforma objektet
Lägga till riktad och omgivande belysning
Lägga till transparens, textur och reflektion
Introduktion till andra objekt
Simulera kamerarörelser
Programming Hörn- och pixelskuggare
Animera objektet
Använda musen för att interagera med objektet
Sammanfattning och slutsats
Krav
- JavaErfarenhet av skriptprogrammering
- Förtrogenhet med vektorer och matriser är användbart, men inget krav
- Kunskaper i linjär algebra (multiplikation, additionsmatris/vektor)
- Kunskap om trigonometri (cosinus- och sinushistorier...)
21 timmar