Datorgrafik kurser och utbildning

Datorgrafik kurser och utbildning

Online eller på plats, instruktörsledda live datorgrafikutbildningar demonstrerar genom interaktiv diskussion och praktisk övning grunderna i datorgrafik. Datorgrafikutbildning är tillgänglig som "online live-träning" eller "live-träning på plats". Liveträning online (alias "fjärrträning live") utförs med hjälp av ett interaktivt fjärrskrivbord . Liveträning på plats kan genomföras lokalt hos kunden i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige. NobleProg -- Din lokala utbildningsleverantör

Machine Translated

Datorgrafik Subcategories

Datorgrafik Course Outlines

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
21 timmar
This instructor-led, live training in Sverige (online or onsite) is aimed at designers, mechanical engineers, and anyone who wishes to learn how to create 3D models that can be constructed or 3D printed. By the end of this training, participants will be able to:
  • Create printable 3D models.
  • Use geometric transformations to build complex 3D shapes.
  • Model in a non-interactive manner using minimal lines of code.
28 timmar
Vad lär du dig under träningen:
  • principer för att skapa datorgrafik
  • sätt att anpassa färgschemat på dina foton
  • retuschera regler och skapa fotomontager
  • sätt att förbereda logotyper, diagram, tabeller och illustrationer
  • förberedelse av visitkort, enkla annonser, skyltar och broschyrer
  • grunder för att förbereda grafik för utskrift och Internetapplikationer
Exempel på ämnen för klasser:
  • min affisch
  • porträtt
  • plats
  • min katalog
  • mitt ansikte
  • skylt
  • min logotyp
14 timmar
Denna kurs demonstrerar genom praktiskt övande de grundläggande och tillämpningarna av Inkscape .
28 timmar
Vad du kommer att lära dig under träningen:
    principerna för att skapa dator grafik och skrivbords publicering sätt att definiera och arbeta med färg Skillnader mellan vector och bitmap grafik sätt att anpassa färgbilder och grafik principerna för retouching och skapande av fotomontag Skapa egna illustrationer och grafik förtroende för att anpassa sig till behovet av grafisk materialkomposition och utskrift Hur man gör logotyper och logotyper Skapa intressanta diagram och tabeller Skapa affärskort och bokmärke Skapa etiketter, diplom, inbjudningar Förberedelse av blad Hur man formaterar text Användning av spotfärger Principerna för att förbereda sig för utskrift digital utskrift, offset utskrift, skärmutskrift
Exempel på ämnen i klasser:
    Min poster Porträtt Expansion Min katalog mitt ansikte Biljett min logotyp
7 timmar
    Vet du vad det är för RAW? Känner du till funktionerna och förmågan hos RAW? Vad är fördelarna med att använda RAW-format? Hur man använder Canon Digital Photo Professional (DPP)? Använder du RAW Format i kameran? Vet du hur mycket tid du kan spara? Vet du hur mycket du kan tjäna genom att använda det istället för ett betalt verktyg? Hur många gånger snabbare kan korrigeringar göras? Som i den andra exponerade bilden ändrar färg (White Balance) till rätt Oavsett hur det såg ut att vara strålad. Hur tillämpar jag rätt färg (White Balance) på hela gruppen av 100 000 bilder samtidigt? Hur man snabbt väljer (deselekt) valet av klienten / personen bilder för vidare bearbetning? Hur kan man minska två typer av buller (Chroma och Luminance) av en eller flera bilder på en gång? Hur lyser mörka områden och mörker bilderna mycket tydligt?
Om svaret på någon av dessa frågor är NEJ, så inbjuder jag dig att träna, varefter du lär dig att använda RAW-formatkameror, Canon, med hjälp av gratis verktyg som läggs till i uppsättningen av en Canon-kamera.
14 timmar
The participant will learn during the training:
  • use a vector graphics program.
  • create simple objects
  • creating advanced curves
  • create a logo
  • tracing elements created on paper or photograph
  • receipt of leaflets
  • advertising posters
  • open and modify documents and PDF vector, EPS
14 timmar
För dig som vill börja med ny programvara och som redan känner till annan programvara för rastergrafik och snabbt vill börja arbeta med ny programvara.
14 timmar
För dem som vill börja med ny programvara samt som redan vet annan programvara för vektorgrafik och vill snabbt börja arbeta med ny programvara.
21 timmar
Under 3 dagars utbildning kommer deltagarna att lära sig lite av historien av teori och riktlinjer som omsätts till exemplare projekt:
    "Tracking" från en teckning på papper till ett vektorbild som kan användas för att skriva ut, skärning, gravation osv. "Pierre Bézier kurver "-regler för skapa grundläggande och komplexa kurver samt redigering och reparation. "Typography" skapar din egen skrift från att tecken för att få en öppna typeskrift (OTF) fil.
35 timmar
This instructor-led, live training in Sverige (online or onsite) is aimed at artists, game developers, or complete beginners who wish to use Blender to create 3D models for interactive applications, video games, animated films, etc. By the end of this training, participants will be able to:
  • Understand the principles and core concepts of 3D modeling.
  • Explore a variety of modes and tools for modeling and editing 3D meshes.
  • Learn how to create animations and visual effects with Blender.
  • Add curves, surfaces, metaballs, and hair particles to simulate realistic 3D motions.
  • Use the tools for UV mapping/unwrapping, sculpting, and painting 3D models.
  • Export 3D models and assets to a game engine, 3D printer, or other software. 
21 timmar
Free CAD är en öppen källkod, anpassningsbar, multiplattform, skriptbar och utdragbar parametrisk 3D-modellerare för design av verkliga objekt. I denna instruktörsledda, live-träning kommer deltagarna att lära sig att modellera ett objekt för senare konstruktion eller 3D-utskrift. I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
  • Använd FreeCads verktyg och arbetsflöden för att ersätta kommersiell CAD eller BIM-modelleringsprogramvara
  • Skriv till många format som STEP, IGES, STL, SVG , DXF, OBJ, IFC, DAE, etc.
  • Använd Python att utöka Free CAD : s funktionalitet
  • Automatisera FreeCad, bygg moduler och bädda in Free CAD i en befintlig applikation
Publik
  • designers
  • utvecklare
  • Mekaniska ingenjörer
Kursformat
  • Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
7 timmar
Artoolkit är ett open source-spårningsbibliotek för att skapa applikationer med Augmented Reality (AR) Den stöder Windows, Linux, Mac, Android och IOS I den här instruktörsledda träningsutbildningen kommer deltagarna att lära sig att bygga en förstärkt mobilapplikation med Artoolkit Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna: Utveckla en mobilapplikation som överlappar virtuella bilder på den verkliga världen Förbered video för att justera belysningen och lösa problem Integrera ARToolkit med tredjepartsverktyg och funktionalitet, inklusive OpenCV, Unity, OpenSceneGraph och den mobila enhetens GPS-, kompass- och kamerakalibreringsverktyg Publik utvecklare Kursens format Delföreläsning, diskussion, övningar och tung handson-övning Notera Den mobila applikationen som utvecklats i denna kurs kan vara mål Android och / eller iOS För att begära din preferens, vänligen kontakta oss för att ordna .
7 timmar
Universal Scene Description (USD) är en open source-ram som utvecklats av Pixar för att utbyta 3D-datorgrafikdata över olika applikationer. Den är utformad för att vara flexibel och utökad till andra samarbetsmiljöer som kör anslutna verktyg, såsom NVIDIA Omniverse. Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till designingenjörer, arkitekter och utvecklare som vill använda Pixar USD för att skapa, bygga och dela gemensamma 3D-scener eller tillgångar samtidigt som de arbetar från olika grafiska verktyg. Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
    Skapa den nödvändiga utvecklingsmiljön för att börja bygga 3D-grafik och arbetsflöden. Förstå den grundläggande USD-kompositionen och tillämpa ändringar för att förbättra 3D- tillgångar och scener.           Dela, kombinera och omvandla flera tillgångar med hjälp av de stödda USD-pluginsen för tredjepartsapplikationer (Maya, Katana och Houdini).
Format för kursen
    Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
    Kursen fokuserar på USD, men andra program som Maya, Katana och Houdini kan också användas. Kontrollera om du har specifika krav. För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
21 timmar
WebGL (Web Graphics Library) är ett JavaScript-API för att göra 3D-grafik i en webbläsare utan att använda plugin-program. I den här instruktörsledda träningsutbildningen kommer deltagarna att lära sig att generera realistiska datorbilder med 3D-grafik eftersom de går igenom skapandet av en animerad 3D-applikation som körs i en webbläsare. Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
  • Förstå och använd WebGLs olika funktioner, inklusive nät, transformer, kameror, material, belysning och animering
  • Animera objekt med WebGL
  • Skapa 3D-objekt med WebGL
Publik
  • utvecklare
Kursens format
  • Delföreläsning, diskussion, övningar och tung praktisk praktik
14 timmar
Autodesk Maya eller Maya är ett 3D-datorgrafikprogram. Maya tillåter användare att skapa realistiska animationer från grunden. Denna instruktör-ledda, levande utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till webbdesigners som vill använda Maya för att skapa 3D-animationer. I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
  • Skapa realistiska modeller och texturer i Maya.
  • Animera och återge projekt för uppspelning av hög kvalitet.
  • Simulera naturliga effekter som vatten och rök.
Kursens format
  • Interaktiv föreläsning och diskussion.
  • Massor av övningar och träning.
  • Praktisk implementering i en live-lab miljö.
Alternativ för kursanpassning
  • För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
14 timmar
This course covers how to program GPUs for parallel computing. Some of the applications include deep learning, analytics, and engineering applications.
21 timmar
This instructor-led, live training course in Sverige covers how to program GPUs for parallel computing, how to use various platforms, how to work with the CUDA platform and its features, and how to perform various optimization techniques using CUDA. Some of the applications include deep learning, analytics, image processing and engineering applications.
14 timmar
Videoanalytik hänvisar till tekniken och teknikerna som används för att behandla en videoström. En vanlig applikation skulle vara att fånga och identifiera live video händelser genom rörelsedetektion, ansiktsigenkänning, folkmassor och fordonsberäkning, etc. Denna instruktörledda, live-träning (online eller on-site) riktar sig till utvecklare som vill bygga maskinvaru accelererade objektdetektion och spårning modeller för att analysera streaming video data. Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
    Installera och konfigurera den nödvändiga utvecklingsmiljö, programvara och bibliotek för att börja utveckla. Bygg, träna och implementera djuplärningsmodeller för att analysera live video feed. Identifiera, spåra, segmentera och förutsäga olika objekt inom videor. Optimera objektdetektion och spårning modeller. Utveckla en intelligent videoanalys (IVA) applikation.
Format för kursen
    Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
    För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
14 timmar
CUDA (Compute Unified Device Architecture) är en parallell dataplattform och API som skapats av Nvidia. Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till utvecklare som vill använda CUDA för att bygga Python applikationer som körs parallellt på NVIDIA GPUs. Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
    Använd Numba-kompilatorn för att påskynda Python program som körs på NVIDIA GPUs. Skapa, samla och lansera anpassade CUDA-kärnor. Hantera minnet GPU Konvertera en CPU-baserad applikation till en accelererad applikation.
Format för kursen
    Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
    För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.

Last Updated:

Helg Datorgrafik kurs, kvällDatorgrafik utbildning, Datorgrafik bootcamp, Datorgrafik instruktörledd, Helg Datorgrafik utbildning, Kväll Datorgrafik kurs, Datorgrafik coaching, Datorgrafik instruktör, Datorgrafik tränare, Datorgrafik kurs, Datorgrafik klasser, Datorgrafik on-site, Datorgrafik privata kurser, Datorgrafik en till en utbildning

Rabatterade kurser

No course discounts for now.

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions