OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling Träningskurs
OpenS CAD är en öppen källkod, skriptbaserad applikation för modellering av fasta 3D CAD (datorstödd design) -objekt.
I denna instruktörsledda, liveträning kommer deltagarna att lära sig att skapa 3D-modeller som kan konstrueras eller 3D-tryckas.
I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
- Skapa utskrivbara 3D-modeller
- Använd geometriska transformationer för att skapa komplexa 3D-former
- Modellera på ett icke-interaktivt sätt med minimala kodrader
Publik
- designers
- utvecklare
- Mekaniska ingenjörer
- 3D-tryckentusiaster
Kursformat
- Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Kursplan
Introduktion
- Översikt över OpenSCAD
Komma igång
- Installerar OpenSCAD
- Förstå OpenSCAD UI
- Att sätta upp ett projekt
OpenSCAD Grunderna
- 3D-former
- Transformationer
- booleska operationer
- Datatyper & variabler
- Flödeskontroll
- Moduler och funktioner
- Listförståelse
- 2D-primitiver
- Extrudera 2D-primitiver till 3D-former
Advanced OpenSCAD
- Skapa 3D-text
- Modifieringstecken
- Operatörer
- Animations
- Multi-fil moduler
Projekt: Att göra ett pennställ
- Att bryta ner ett pennställ
- Bygga grundläggande objekt
- Grundläggande operationer: translation och rotation
- Modellering
- Linjär extrudering
- Kompletterar pennstället
- Bygga moduler
- 3D-utskrift av pennstativet
Felsökning
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Ingen tidigare erfarenhet av CAD krävs
- Grundläggande förståelse för geometriska former
Publik
- Designers
- Utvecklare
- Mekaniska ingenjörer
- 3D-utskriftsentusiaster
Open Training Courses require 5+ participants.
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling Träningskurs - Booking
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling Träningskurs - Enquiry
OpenSCAD: Introduction to 3D Modeling - Consultancy Enquiry
Vittnesmål (1)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Learning Maya
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till webbdesigners som vill använda Maya för att skapa 3D-animationer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Skapa realistiska modeller och texturer i Maya.
- Animera och rendera projekt för uppspelning av hög kvalitet.
- Simulera naturliga effekter som vatten och rök.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 timmarWebGL (Web Graphics Library) är ett JavaScript-API för att göra 3D-grafik i en webbläsare utan att använda plugin-program.
I den här instruktörsledda träningsutbildningen kommer deltagarna att lära sig att generera realistiska datorbilder med 3D-grafik eftersom de går igenom skapandet av en animerad 3D-applikation som körs i en webbläsare.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå och använd WebGLs olika funktioner, inklusive nät, transformer, kameror, material, belysning och animering
- Animera objekt med WebGL
- Skapa 3D-objekt med WebGL
Publik
- utvecklare
Kursens format
- Delföreläsning, diskussion, övningar och tung praktisk praktik
FreeCad: Getting Started with Parametric Modeling
21 timmarFree CAD är en öppen källkod, anpassningsbar, multiplattform, skriptbar och utdragbar parametrisk 3D-modellerare för design av verkliga objekt.
I denna instruktörsledda, live-träning kommer deltagarna att lära sig att modellera ett objekt för senare konstruktion eller 3D-utskrift.
I slutet av denna träning kommer deltagarna att kunna:
- Använd FreeCads verktyg och arbetsflöden för att ersätta kommersiell CAD eller BIM-modelleringsprogramvara
- Skriv till många format som STEP, IGES, STL, SVG , DXF, OBJ, IFC, DAE, etc.
- Använd Python att utöka Free CAD : s funktionalitet
- Automatisera FreeCad, bygg moduler och bädda in Free CAD i en befintlig applikation
Publik
- designers
- utvecklare
- Mekaniska ingenjörer
Kursformat
- Delföreläsning, delvis diskussion, övningar och tung praktisk övning
Blender: 3D Modeling Fundamentals
35 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna och kärnbegreppen för 3D-modellering.
- Utforska en mängd olika lägen och verktyg för modellering och redigering av 3D-nät.
- Lär dig hur du skapar animationer och visuella effekter med Blender.
- Lägg till kurvor, ytor, metabollar och hårpartiklar för att simulera realistiska 3D-rörelser.
- Använd verktygen för UV-kartläggning/uppackning, skulptering och målning av 3D-modeller.
- Exportera 3D-modeller och tillgångar till en spelmotor, 3D-skrivare eller annan programvara.
Create an Augmented Reality (AR) Mobile Application with ARToolKit
7 timmarPixar USD (Universal Scene Description) Fundamentals
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till designingenjörer, arkitekter och utvecklare som vill använda Pixar USD för att skapa, bygga och dela vanliga 3D-scener eller tillgångar samtidigt som de arbetar med olika grafik verktyg.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Ställ in den nödvändiga utvecklingsmiljön för att börja bygga 3D-grafik och arbetsflöden.
- Förstå den grundläggande USD-sammansättningen och tillämpa ändringar för att förbättra 3D-tillgångar och scener.
- Dela, kombinera och transformera flera tillgångar med hjälp av USD-plugins som stöds för applikationer från tredje part (Maya, Katana och Houdini).
Autodesk Fusion 360
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till 3D-design- och 3D-utskriftsentusiaster på nybörjarnivå till avancerad nivå som vill använda Fusion 360 för att designa, simulera och förbereda modeller för 3D-utskrift.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Installera och konfigurera Fusion 360 för optimal prestanda.
- Designa, modellera och simulera 3D-objekt i en enhetlig miljö.
- Optimera och förbered design för 3D-utskriftsprocessen.
- Samarbeta och dela deras design med hjälp av Fusion 360:s molnfunktioner.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 1
21 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå principerna och kärnbegreppen för 3D-modellering.
- Utforska en mängd olika lägen och verktyg för modellering och redigering av 3D-nät.
- Använd verktygen för UV-mappning/uppackning, skulptering och målning av rendering av 3D-modeller.
Blender: 3D Modeling Fundamentals - Part 2
14 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till artister, spelutvecklare eller nybörjare som vill använda Blender för att skapa 3D-modeller för interaktiva applikationer, videospel, animerade filmer, etc.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du skapar animationer och visuella effekter med Blender.
- Lägg till kurvor, ytor, metabollar och hårpartiklar för att simulera realistiska 3D-rörelser.
- Introduktion till icke-destruktiv modellering och animering.
- Exportera 3D-modeller och tillgångar till en spelmotor, 3D-skrivare eller annan programvara.