Kursplan

Introduktion

  • Översikt över Pixar USD:s egenskaper och komponenter
  • Förståelse av USD-konstruktionen

Förberedande av utvecklingsmiljön

  • Bygga och installera beroenden och komponenter
  • Sätta miljövariabler för Python

Tillståndsskapande i USD

  • Skapa en USD-scen
  • Skapa och redigera prims
  • Hänvisa till lager
  • Konvertera lager till olika USD-filformat
  • Navigera prims i en scen
  • Skapa och redigera varianter
  • Tillämpa transformationer, animeringar, lagerskift, och shading

Arbeta med plugin-program och exempel

  • Modifiera variantexempel i Katana
  • Generera USD-tillgångar från Maya
  • Modifiera USD-scener med Houdini
  • Sätta upp och använda Usdview-plugin-programmet
  • Bygga schemaklasser

Felsökning

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • Ett förstående av 3D-modellering och produktionsbegrepp
  • Python-programmerings erfarenhet

Målgrupp

  • Designingenjörer
  • Arkitekter
  • Utvecklare
 7 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (2)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier