Kursplan
Kurvor och ytor
- Verktyg och struktur
- Bézier och NURBS
- Transformera objekt
- Former och splines
Metabollar och hårpartiklar
- Verktyg och struktur
- Lägga till och redigera meta-objekt
- Använda oljepennan
- Modifiera partiklar
Animation och rigging
- Nyckelbilder och nyckelgrupper
- Använda skelett för rigging
- Tillämpa rutnät
- Begränsningar, åtgärder och drivrutiner
Markörer, formnycklar och rörelsespår
Icke-destruktiv modellering
- Introduktion till geometri-noder
- Introduktion till animations-noder
Rendering av 3D-scener
Renderingsmotorer i Blender för animation
- Eevee, cycles och arbetsbänk
- Använda kameror, ljuskroppar och material
- Skuggnoder och färghantering
- Freestyle non-photorealistic (NPR) rendering
- Använda lager och pass
- Rendering och förhandsgranskning av animationer
Exportera filer
- Stödda medieformat
- Exportera filer till Alembic
- Använda Collada-modulen
- Exportera filer som USD, SVG och PDF
Felsökning
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande erfarenhet av datoranvändning
- Kännedom om 3D-modellering
Målgrupp
- Konstnärer
- Spelutvecklare
- Totala nybörjare
Vittnesmål (3)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktiska exempel och felsökning av verkliga problem (under skapandet av verkliga projekt, spel etc.), jag menar god praxis och hur det verkliga projektarbetet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskintolkat
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!
 
                     
                    