Kursplan

Kurvor och ytor

  • Verktyg och struktur
  • Bézier och NURBS
  • Transformera objekt
  • Former och splines

Metabollar och hårpartiklar

  • Verktyg och struktur
  • Lägga till och redigera meta-objekt
  • Använda oljepennan
  • Modifiera partiklar

Animation och rigging

  • Nyckelbilder och nyckelgrupper
  • Använda skelett för rigging
  • Tillämpa rutnät
  • Begränsningar, åtgärder och drivrutiner

Markörer, formnycklar och rörelsespår

Icke-destruktiv modellering

  • Introduktion till geometri-noder
  • Introduktion till animations-noder

Rendering av 3D-scener

Renderingsmotorer i Blender för animation

  • Eevee, cycles och arbetsbänk
  • Använda kameror, ljuskroppar och material
  • Skuggnoder och färghantering
  • Freestyle non-photorealistic (NPR) rendering
  • Använda lager och pass
  • Rendering och förhandsgranskning av animationer

Exportera filer

  • Stödda medieformat
  • Exportera filer till Alembic
  • Använda Collada-modulen
  • Exportera filer som USD, SVG och PDF

Felsökning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande erfarenhet av datoranvändning
  • Kännedom om 3D-modellering

Målgrupp

  • Konstnärer
  • Spelutvecklare
  • Totala nybörjare
 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (3)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier