Kursplan

Kurvor och ytor

  • Verktyg och struktur
  • Bézier och NURBS
  • Transformering av objekt
  • Form och splines

Metaballs och hårförhållanden

  • Verktyg och struktur
  • Lägga till och redigera metaobjekt
  • Använda grease pencil (oljeradpenna)
  • Modifiera partiklar

Animering och riggning

  • Nyckelramar och nyckeluppsättningar
  • Använda armature för riggning
  • Tillämpa galler
  • Begränsningar, åtgärder och drivare

Markörer, formnycklar och rörelsebanor

Icke-ödlande modellering

  • Introduktion till geometrinoder
  • Introduktion till animeringsnoder

Rendera 3D-scener

Rendermotors i Blender för animering

  • Eevee, cycles och workbench
  • Använda kameror, ljusobjekt och materialer
  • Skuggnoder och färghantering
  • Freestyle non-photorealistic (NPR) rendering
  • Använda lager och passer
  • Rendera och förhandsgranska animeringar

Exportera filer

  • Stödda mediemfiler
  • Exportera filer till Alembic
  • Använda Collada-modulen
  • Exportera filer som USD, SVG och PDF

Fel sökning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande erfarenhet av datoranvändning
  • Bekantskap med 3D-modellering

Målgrupp

  • Konstnärer
  • Spelutvecklare
  • Fullständiga nybörjare
 14 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (3)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier