Kursplan
Kurvor och ytor
- Verktyg och struktur
- Bézier och NURBS
- Transformering av objekt
- Form och splines
Metaballs och hårförhållanden
- Verktyg och struktur
- Lägga till och redigera metaobjekt
- Använda grease pencil (oljeradpenna)
- Modifiera partiklar
Animering och riggning
- Nyckelramar och nyckeluppsättningar
- Använda armature för riggning
- Tillämpa galler
- Begränsningar, åtgärder och drivare
Markörer, formnycklar och rörelsebanor
Icke-ödlande modellering
- Introduktion till geometrinoder
- Introduktion till animeringsnoder
Rendera 3D-scener
Rendermotors i Blender för animering
- Eevee, cycles och workbench
- Använda kameror, ljusobjekt och materialer
- Skuggnoder och färghantering
- Freestyle non-photorealistic (NPR) rendering
- Använda lager och passer
- Rendera och förhandsgranska animeringar
Exportera filer
- Stödda mediemfiler
- Exportera filer till Alembic
- Använda Collada-modulen
- Exportera filer som USD, SVG och PDF
Fel sökning
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande erfarenhet av datoranvändning
- Bekantskap med 3D-modellering
Målgrupp
- Konstnärer
- Spelutvecklare
- Fullständiga nybörjare
Vittnesmål (3)
Lära sig om programvaran
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Maskintolkat
praktiska exempel och fel sökning av verkliga problem (vid skapandet av verkliga projekt, spel, etc.), jag menar god praxis och hur ett riktigt projektverk verkligen ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskintolkat
Jag uppskattade att alla frågor vi förberedde i förväg fick svar; även den 90 minuters utmaning att skapa ett litet spel till slut var kul och roligt!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat