Kursplan
Kurvor och ytor
- Verktyg och struktur
- Bézier och NURBS
- Omforma objekt
- Former och splines
Metabollar och hårpartiklar
- Verktyg och struktur
- Lägga till och redigera metaobjekt
- Använd fettpenna
- Modifiera partiklar
Animation och riggning
- Nyckelrutor och nyckeluppsättningar
- Använda armatur för riggning
- Applicering av gittret
- Begränsningar, åtgärder och drivrutiner
Markörer, formtangenter och rörelsebanor
Icke-destruktiv modellering
- Introduktion till geometrinoder
- Introduktion till animeringsnoder
Rendering av 3D-scener
Rendera motorer i Blender för animering
- Eevee, cyklar och arbetsbänk
- Använda kameror, lätta föremål och material
- Skuggningsnoder och färghantering
- Icke-fotorealistisk (NPR) freestyle-återgivning
- Använda lager och pass
- Rendering och förhandsgranskning av animeringar
Exportera filer
- Medieformat som stöds
- Exportera filer till Alembic
- Använda Collada-modulen
- Exportera filer som USD, SVG och PDF
Felsökning
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande datoranvändning
- Kännedom om 3D-modellering
Publik
- Konstnärer
- Spelutvecklare
- Kompletta nybörjare
Vittnesmål (3)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktiska exempel och felsökning av verkliga problem (under skapandet av verkliga projekt, spel etc.), jag menar god praxis och hur det verkliga projektarbetet ser ut
Michał Orliński - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Machine Translated
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!