Kursplan

Kurvor och ytor

  • Verktyg och struktur
  • Bézier och NURBS
  • Omforma objekt
  • Former och splines

Metabollar och hårpartiklar

  • Verktyg och struktur
  • Lägga till och redigera metaobjekt
  • Använd fettpenna
  • Modifiera partiklar

Animation och riggning

  • Nyckelrutor och nyckeluppsättningar
  • Använda armatur för riggning
  • Applicering av gittret
  • Begränsningar, åtgärder och drivrutiner

Markörer, formtangenter och rörelsebanor

Icke-destruktiv modellering

  • Introduktion till geometrinoder
  • Introduktion till animeringsnoder

Rendering av 3D-scener

Rendera motorer i Blender för animering

  • Eevee, cyklar och arbetsbänk
  • Använda kameror, lätta föremål och material
  • Skuggningsnoder och färghantering
  • Icke-fotorealistisk (NPR) freestyle-återgivning
  • Använda lager och pass
  • Rendering och förhandsgranskning av animeringar

Exportera filer

  • Medieformat som stöds
  • Exportera filer till Alembic
  • Använda Collada-modulen
  • Exportera filer som USD, SVG och PDF

Felsökning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande datoranvändning
  • Kännedom om 3D-modellering

Publik

  • Konstnärer
  • Spelutvecklare
  • Kompletta nybörjare
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (3)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier