Kursplan

Dag 1

  • konfigurera en VR-arbetsyta för utveckling
  • ställa in ett VR-demonstrationsutrymme
  • Specifika överväganden om olika headset och hur de dramatiskt påverkar upplevelsedesignen
  • Tillgängliga styrenheters egenskaper och deras relativa inverkan på konstruktionen
  • installera programvara för VR-utveckling
  • VR hello world: den vita kuben på golvet
  • Att tänka på när det gäller interaktionsdesign
  • introduktion till arbetsflödet för VR-utveckling

Dag 2

  • identifiera Unity-arbetsytan
  • Övning: Bygg en upplevelse helt från redigeraren
  • Skapa fristående Unity-program
  • Beteendeprogrammering i Unity
  • Övning: Ett enkelt solsystem (skript, geometri)

Dag 3

  • importera 3D-modeller i Unity
  • Grunderna i rendering* (ljussättning, texturer, skuggningar)
    • * Inga avancerade renderingstekniker som omfattas av denna utbildning
  • dra nytta av Unity-tillgångsarkivet
  • Händelseorienterad programmering i Unity
  • Ingång för VR-styrenheter
  • övning: ta tag i planeter (användarinteraktion i VR)

Dag 4

  • Rörelse i VR: tekniska och designmässiga överväganden (teleportering, översättning, dash)
  • Övning: Lägg till teleporteringsfunktion
  • Övning: Växla mellan modeller
  • Övning: Släpp intressanta platser
  • Övning: Byt intressepunkter

Dag 5 (valfritt)

  • Övning: Möbelkatalog
  • Övning: Placera möbler
  • Övning: Byt innerbelysning
  • Övning: Ändra tid på dagen

Dag 6 (valfritt)

  • Design och prototyper för fleranvändarupplevelser

Krav

  • Krävs:
    • VR-utrustningen och de VR-förberedda arbetsstationerna (Windows) plus golvutrymmet för varje headset för att testa appar på ett bekvämt sätt
 28 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (1)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier