Kursplan
Införandet
Översikt över Virtual Reality
- Vad är VR?
- Uppslukande upplevelse
- VR:s historia
Förstå olika typer av virtuella miljöer
- Äkta virtuell verklighet
- Augmented Reality (AR)
- Holografisk och volymetrisk
- Mixad verklighet (MR)
Utforska olika typer av VR-enheter
- Spårningsenheter
- VR-glasögon
- Huvudmonterade VR-skärmar (HMD)
- PC VR - Oculus Rift och HTC Vive
- Mobil VR - Google Cardboard och Samsung Gear
- CAVE VR-system
Utforska olika tillämpningar av virtuell verklighet
- Medicin
- Turism
- Underhållning (videospel)
- Utbildning & träning
Att arbeta med de tre illusionerna i virtuell verklighet
- plats illusion
- Illusion av rimlighet
- Förkroppsligande illusion
Förstå utmaningarna i virtuell verklighet
Utforska olika plattformar för VR-utveckling
Utveckling av 3D Virtual Reality-miljöer
- Förstå grunderna i 3D Graphics
- Använda 3D-motorer och utvecklingsmiljöer
Utveckla Virtual Reality-grafik
Använda ljud i virtuell verklighet och använda avancerade 3D-ljudtekniker för att förbättra upplevelsen
Förstå kraven på innehållsskapande för virtuell verklighet
Att arbeta med interaktion i Virtual Reality
Att förflytta sig i virtuell verklighet
- Fysisk navigering
- Tekniker för virtuell navigering
Interagera med objekt i virtuell verklighet
- Interagera med föremål inom räckhåll
- Hyper-naturlig interaktion
- Magisk interaktion
- Fysik Interaktion
Utmaningar i interaktion med virtuell verklighet
Användargränssnitt i Virtual Reality
Gör dig redo att utveckla din första virtual reality-applikation
Utveckla en storyboard för ditt applikationskoncept
Utveckla en fungerande prototyp av din virtual reality-applikation
Testa din prototyp
Utveckla applikationen på rätt sätt
- Förfina interaktionen i virtuell verklighet
- Implementera Virtual Reality-grafiken
Färdigställande av din ansökan
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Ingen erfarenhet av programmering krävs.
Publik
- Utvecklare
- Spelare
- Programmerare
- Hobby
Vittnesmål (1)
praktiska exempel och felsökning av verkliga problem (under skapandet av verkliga projekt, spel etc.), jag menar god praxis och hur det verkliga projektarbetet ser ut
Michał Orliński - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Machine Translated