Kursplan

Introduktion till SimLab Composer Ultimate

  • Översikt över gränssnitt och arbetsplats
  • Projektsättning och navigering
  • Grunderna i 3D-scenorganisation

Modellering och Scenmontering

  • Skapande och importering av 3D-modeller
  • Arbete med geometri och hierarkier
  • Montering av komplexa scener

Texturer och Materialer

  • Tillämpning och redigering av materialer
  • Arbete med texturer och ytegenskaper
  • Grunder i belysning och visuell realism

SimLab Composer VR Exportering

  • Förberedelse av modeller för VR-export
  • Optimering av prestanda för realtidsrendering
  • Export av VR-projekt från SimLab

Introduktion till Meta Quest 3

  • Öppning och initial inställning
  • Konfiguration av konton och inställningar
  • Navigering, interaktion och huvudfunktioner

Integration av SimLab Composer och Meta Quest 3

  • Etablering av arbetsflöde för VR-distribution
  • Överföring av SimLab VR-projekt till Meta Quest 3
  • Testning och förbättring av immersiva upplevelser

Tillämpad VR-praxis

  • Hands-on-session med Meta Quest 3 med SimLab-projekt
  • Interaktiva samarbets- och presentationsscenarier
  • Felsökning av vanliga problem

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • En förståelse för 3D-designkoncept
  • Erfarenhet av allmänna datorgrafikverktyg
  • Kännedom om VR-koncept är till hjälp men inte obligatoriskt

Målgrupp

  • 3D-designers
  • Utbildnings- och visualiseringsprofessionella
  • IT-personal som stödjer VR-projekt
 21 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (1)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier