Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Kursplan
Introduktion till SimLab Composer Ultimate
- Översikt över gränssnitt och arbetsplats
- Projektsättning och navigering
- Grunderna i 3D-scenorganisation
Modellering och Scenmontering
- Skapande och importering av 3D-modeller
- Arbete med geometri och hierarkier
- Montering av komplexa scener
Texturer och Materialer
- Tillämpning och redigering av materialer
- Arbete med texturer och ytegenskaper
- Grunder i belysning och visuell realism
SimLab Composer VR Exportering
- Förberedelse av modeller för VR-export
- Optimering av prestanda för realtidsrendering
- Export av VR-projekt från SimLab
Introduktion till Meta Quest 3
- Öppning och initial inställning
- Konfiguration av konton och inställningar
- Navigering, interaktion och huvudfunktioner
Integration av SimLab Composer och Meta Quest 3
- Etablering av arbetsflöde för VR-distribution
- Överföring av SimLab VR-projekt till Meta Quest 3
- Testning och förbättring av immersiva upplevelser
Tillämpad VR-praxis
- Hands-on-session med Meta Quest 3 med SimLab-projekt
- Interaktiva samarbets- och presentationsscenarier
- Felsökning av vanliga problem
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- En förståelse för 3D-designkoncept
- Erfarenhet av allmänna datorgrafikverktyg
- Kännedom om VR-koncept är till hjälp men inte obligatoriskt
Målgrupp
- 3D-designers
- Utbildnings- och visualiseringsprofessionella
- IT-personal som stödjer VR-projekt
21 timmar
Vittnesmål (1)
praktiska exempel och felsökning av verkliga problem (under skapandet av verkliga projekt, spel etc.), jag menar god praxis och hur det verkliga projektarbetet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskintolkat