Kursplan

För presentation

Konfigurera din utvecklingsmiljö

Grundläggande C# för spelutveckling

Grundläggande Javascript för spelutveckling

Arbeta med gränssnittet

Hantera objekt

Importera och exportera tillgångar

Sätt upp scenen

Tillämpa fysik på objekten i spelet

Kombinera tillgångar för att skapa komplexa objekt

Fylla scenen med innehåll

Implementera beteenden

Utveckla Boo, JavaScript och C#-skript

Culling (borttagning av osynliga objekt)

Lägga till animering

Hantera ljusdesignen

Rendrera och bygga spelet

Optimera ditt spel

Packa ihop ditt spel för distribution

Sammanfattning och slutsats

Krav

  • Önskan att lära sig spelmotorutveckling.
  • Programmeringserfarenhet är till hjälp, men inte obligatoriskt.

Målgrupp

  • Nybegynnande spelutvecklare
 28 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (5)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier