Kursplan
För presentation
Konfigurera din utvecklingsmiljö
Grundläggande C# för spelutveckling
Grundläggande Javascript för spelutveckling
Arbeta med gränssnittet
Hantera objekt
Importera och exportera tillgångar
Sätt upp scenen
Tillämpa fysik på objekten i spelet
Kombinera tillgångar för att skapa komplexa objekt
Fylla scenen med innehåll
Implementera beteenden
Utveckla Boo, JavaScript och C#-skript
Culling (borttagning av osynliga objekt)
Lägga till animering
Hantera ljusdesignen
Rendrera och bygga spelet
Optimera ditt spel
Packa ihop ditt spel för distribution
Sammanfattning och slutsats
Krav
- Önskan att lära sig spelmotorutveckling.
- Programmeringserfarenhet är till hjälp, men inte obligatoriskt.
Målgrupp
- Nybegynnande spelutvecklare
Vittnesmål (5)
I really like the exercises
Ioan Adrian Gui - Bachner - Continental Automotive (avlad)
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat
Vi gick igenom ett fungerande spel fram till slutet av mötet.
Alexandru Sarbu - Continental Automotive (avlad)
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat
Han gjorde verkligen ett försök att leverera just de ämnen vi behövde och forskade på saker han inte vanligtvis använde.
Michael Kusternig - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat
Ett mycket kunskapsrikt och vänligt person Svarar på frågor Jag tyckte om innehållet och det fria övningen i slutet
Bianca Zankl - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat
Jag uppskattade att alla frågor vi förberedde i förväg fick svar; även den 90 minuters utmaning att skapa ett litet spel till slut var kul och roligt!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat