Kursplan

Införandet

  • Blender jämfört med Autodesk 3ds Max jämfört med Cinema 4D
  • Översikt över Blender funktioner och fördelar

Komma igång

  • Installera Blender
  • Grundläggande modelleringsbegrepp
  • Navigera i användargränssnittet

Grunderna i redigering

  • Typer av redaktörer
  • Växla mellan redigerings- och objektläge
  • Hörn, kanter och ytor
  • Redigera nätdata och objekt

Modellera nät

  • Modelleringslägen
  • Strukturera nät
  • Lägga till primitiver
  • Markera och redigera nät
  • Objektdata, hörngrupper och anpassade data
  • UV-kartor och uppackning
  • Nätanalys och retopologi

Kurvor och ytor

  • Verktyg och struktur
  • Bézier och NURBS
  • Omforma objekt
  • Former och splines

Metabollar och hårpartiklar

  • Verktyg och struktur
  • Lägga till och redigera metaobjekt
  • Använd fettpenna
  • Modifiera partiklar

Skulptering och målning

  • Aktivera markeringsmaskering
  • Använda penselverktyget
  • Forma modeller i skulpteringsläge
  • Adaptiva skulpteringsmetoder
  • Redigera UV-texturer och bilder

Animation och riggning

  • Nyckelrutor och nyckeluppsättningar
  • Använda armatur för riggning
  • Applicering av gittret
  • Begränsningar, åtgärder och drivrutiner
  • Markörer, formtangenter och rörelsebanor

Rendering av 3D-scener

  • Rendera motorer i Blender
  • Eevee, cyklar och arbetsbänk
  • Använda kameror, lätta föremål och material
  • Skuggningsnoder och färghantering
  • Icke-fotorealistisk (NPR) freestyle-återgivning
  • Använda lager och pass
  • Rendering och förhandsgranskning av animeringar

Exportera filer

  • Medieformat som stöds
  • Exportera filer till Alembic
  • Använda Collada-modulen
  • Exportera filer som USD, SVG och PDF

Felsökning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande datoranvändning
  • Kännedom om 3D-modellering

Publik

  • Konstnärer
  • Spelutvecklare
  • Kompletta nybörjare
 35 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (5)

Relaterade Kategorier