Kursplan

Introduktion till AI i spel

  • Översikt över AI-applikationer i spel
  • Typer av AI-agenter: NPC:er, strategisk AI med mera
  • Nyckelbegrepp inom AI-utveckling av spel

System för beslutsfattande

  • Implementera beslutsträd för enkel AI-logik
  • Maskiner med finita tillstånd för komplexa beteenden
  • Beteendeträd och modulär AI-design

Sökväg och navigering

  • Förstå algoritmer för vägsökning
  • Implementera en A*-algoritm för navigering i spelet
  • Optimera sökväg för stora kartor

Reinforcement Learning i Spel

  • Introduktion till koncept för förstärkningsinlärning
  • Träna AI-agenter med hjälp av Q-learning och djupa Q-nätverk
  • Designa belöningsstrukturer för adaptiva beteenden

Optimera AI-prestanda

  • Tekniker för optimering av AI-prestanda i realtid
  • Hantera resurser och prioritera AI-uppgifter
  • Felsökning och felsökning av AI-system

Avancerade AI-tekniker

  • Generering av procedurellt innehåll med AI
  • Simulera spelarliknande beteenden
  • Integrera AI med spel för flera spelare

Framtida trender inom spel-AI

  • AI och maskininlärning i nästa generations spel
  • Etiska överväganden inom AI i spel
  • Utforska AI-drivet berättande och narrativ design

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande förståelse för programmeringskoncept
  • Kännedom om verktyg eller ramverk för spelutveckling
  • Grundläggande kunskaper om AI-principer

Publik

  • Spelutvecklare
  • AI-entusiaster
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier