Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.
Kursplan
Introduktion till AI i spel
- Översikt över AI-program i spel
- Typer av AI-agenter: NPCs, strategisk AI och mer
- Nyckelkoncept inom utveckling av spel-AI
Beslutsfattningssystem
- Implementering av beslutsträd för enkel AI-logik
- Tillståndsmaskiner för komplexa beteenden
- Beteendeträd och modulär AI-design
Sökvägsplanering och navigering
- Förståelse av sökvägsalgoritmer
- Implementering av A*-algoritmen för in-spelnavigering
- Optimering av sökvägsplanering för stora kartor
Förstärkningsinlärning i spel
- Introduktion till koncepten inom förstärkningsinlärning
- Tränande av AI-agenter med Q-inlärning och djup Q-nätverk
- Design av belöningsstrukturer för anpassade beteenden
Optimering av AI-prestanda
- Tekniker för optimering av realtid-AI-prestanda
- Hantering av resurser och prioritering av AI-uppgifter
- Felsökning och felsökning av AI-system
Avancerade AI-tekniker
- Procedurriskt innehållsgenerering med AI
- Simulering av spelarliknande beteenden
- Tillämpning av AI i flerspelarspel
Trenderna för framtiden inom spel-AI
- AI och maskininlärning i nästa generations spel
- Etniska överväganden inom spel-AI
- Utforskning av AI-drivna berättarskapande och narrativ design
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande förståelse för programmeringskoncept
- Kännedom om spelutvecklingsverktyg eller -ramverk
- Grundläggande kunskap om AI-principer
Målgrupp
- Spelutvecklare
- AI-entusiaster
14 timmar
Vittnesmål (2)
praktiska exempel och fel sökning av verkliga problem (vid skapandet av verkliga projekt, spel, etc.), jag menar god praxis och hur ett riktigt projektverk verkligen ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskintolkat
Jag uppskattade att alla frågor vi förberedde i förväg fick svar; även den 90 minuters utmaning att skapa ett litet spel till slut var kul och roligt!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat