Kursplan
Introduktion
- Blender jämfört med Autodesk 3ds Max och Cinema 4D
- Översikt över Blenders funktioner och fördelar
Komma igång
- Installera Blender
- Grundläggande modelleringskoncept
- Navigera användargränssnittet
Redigeringsgrunder
- Typer av redigerare
- Byta mellan redigerings- och objektläge
- Hörn, kanter och ytor
- Redigera mesh-data och objekt
Modellering av mallar
- Modelleringslägen
- Strukturera mallar
- Lägga till primitiver
- Välja och redigera mallar
- Objektdata, vertexgrupper och anpassade data
- UV-mappning och unwrapping
- Mallanalysering och retopologi
Skulptur och måling
- Aktivera valmaskering
- Använda pennverktyget
- Forma modeller i skulpturläge
- Anpassningsbara skulpturmetoder
- Redigera UV-texturer och bilder
Rendera 3D-scener
- Rendermotors i Blender
- Eevee, cycles och workbench
- Använda kameror, ljusobjekt och materialer
- Skuggningsnoder och färgstyrning
- Freestyle icke-fotorealistisk (NPR) rendering
- Använda lager och passes
- Rendera och förhandsvisa animeringar
Exportera filer
- Stödda mediefiler
- Exportera filer till Alembic
- Använda Collada-modulen
- Exportera filer som USD, SVG och PDF
Felsökning
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Grundläggande erfarenhet av datoranvändning
- Bekantskap med 3D-modellering
Målgrupp
- Konstnärer
- Spelutvecklare
- Fullständiga nybörjare
Vittnesmål (3)
Lära sig om programvaran
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Maskintolkat
praktiska exempel och fel sökning av verkliga problem (vid skapandet av verkliga projekt, spel, etc.), jag menar god praxis och hur ett riktigt projektverk verkligen ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskintolkat
Jag uppskattade att alla frågor vi förberedde i förväg fick svar; även den 90 minuters utmaning att skapa ett litet spel till slut var kul och roligt!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskintolkat