Kursplan

Introduktion

  • Blender jämfört med Autodesk 3ds Max och Cinema 4D
  • Översikt över Blenders funktioner och fördelar

Komma igång

  • Installera Blender
  • Grundläggande modelleringskoncept
  • Navigera användargränssnittet

Redigeringsgrunder

  • Typer av redigerare
  • Byta mellan redigerings- och objektläge
  • Hörn, kanter och ytor
  • Redigera mesh-data och objekt

Modellering av mallar

  • Modelleringslägen
  • Strukturera mallar
  • Lägga till primitiver
  • Välja och redigera mallar
  • Objektdata, vertexgrupper och anpassade data
  • UV-mappning och unwrapping
  • Mallanalysering och retopologi

Skulptur och måling

  • Aktivera valmaskering
  • Använda pennverktyget
  • Forma modeller i skulpturläge
  • Anpassningsbara skulpturmetoder
  • Redigera UV-texturer och bilder

Rendera 3D-scener

  • Rendermotors i Blender
  • Eevee, cycles och workbench
  • Använda kameror, ljusobjekt och materialer
  • Skuggningsnoder och färgstyrning
  • Freestyle icke-fotorealistisk (NPR) rendering
  • Använda lager och passes
  • Rendera och förhandsvisa animeringar

Exportera filer

  • Stödda mediefiler
  • Exportera filer till Alembic
  • Använda Collada-modulen
  • Exportera filer som USD, SVG och PDF

Felsökning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Grundläggande erfarenhet av datoranvändning
  • Bekantskap med 3D-modellering

Målgrupp

  • Konstnärer
  • Spelutvecklare
  • Fullständiga nybörjare
 21 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Vittnesmål (3)

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier