Kursplan
Introduktion till Unreal Engine
- Översikt över Unreal Motorns funktioner
- Förstå arbetsflödet för realtidsåtergivning
- Viktiga skillnader mellan arbetsflöden för 3ds Max och Unreal Engine
Importera resurser från 3ds Max
- Exportera 3D-modeller, animeringar och resurser från 3ds Max
- Importera resurser till Unreal-motorn
- Optimera tillgångsinställningar och konfigurationer för Unreal Engine
Material och texturer i Unreal-motorn
- Introduktion till Unreal Motorns materialredigerare
- Skapa och anpassa material och texturer
- Använda skuggningar och specialeffekter för realistisk återgivning
Ljussättning och rendering i Unreal-motorn
- Ställa in dynamisk belysning och global belysning
- Justera belysningsinställningar för olika scenarier
- Optimera renderingsinställningar för prestanda i realtid
Visuella skript för ritning
- Översikt över visuella skript för skiss i Unreal-motorn
- Skapa interaktiva beteenden och spelmekanik
- Implementera användarinteraktioner och kontroller
Optimeringstekniker
- Optimera tillgångar för prestanda i realtid
- Nivåströmning och LOD-tekniker för effektiv scenhantering
- Strategier för prestandaprofilering och optimering
Verkliga projekt och fallstudier
- Utforska verkliga projekt och exempel
- Analysera bästa praxis och optimeringstekniker som används i professionella projekt
- Praktiska övningar och projekt för att förstärka lärandet
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Kunskaper i Autodesk 3ds Max för 3D-modellering, animering och rendering
- Grundläggande förståelse för realtidsrenderingskoncept
- Kännedom om vanliga filformat för 3D-resurser (t.ex. FBX, OBJ)
Publik
- 3D-artister
- Spelutvecklare
- Arkitektoniska visualiserare
- Skapare av VR/AR-innehåll
Vittnesmål (2)
Allt gjordes i en perfekt anpassad takt på ett begripligt och tillgängligt sätt, vilket möjliggjorde effektivt lärande och utökade sina kompetenser. Utbildaren är en kvalificerad person som kan förklara många frågor för att förbättra de projekt som genomförs under kursen. Med enkla exempel visar och analyserar den viktiga aspekter som behövs för att skapa mer avancerade modeller. Jag anser att utbildningen är mycket lyckad.
Klaudia - CB POLAND sp. z o.o.
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Machine Translated
Jag gillar verkligen övningarna
Ioan Adrian Gui - Bachner - Continental Automotive (avlad)
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Machine Translated