Tack för att du skickade din fråga! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.        
        
        
            Tack för att du skickade din bokning! En av våra teammedlemmar kontaktar dig snart.        
    Kursplan
Introduktion till Unreal Engine
- Överblick över Unreal Engine-funktioner och förmågor
- Förståelse för realtidsrenderingsarbetsflödet
- Nyckelskillnader mellan 3ds Max och Unreal Engine-arbetsflöden
Importering av tillgångar från 3ds Max
- Exportering av 3D-modeller, animationer och tillgångar från 3ds Max
- Importering av tillgångar i Unreal Engine
- Optimering av inställningar och konfigurationer för tillgångar i Unreal Engine
Material och texturer i Unreal Engine
- Introduktion till Unreal Engines materialredigerare
- Skapande och anpassning av material och texturer
- Tillämpning av shader och specialeffekter för realistisk rendering
Belysning och rendering i Unreal Engine
- Inställning av dynamisk belysning och globalt ljus
- Justering av belysningsinställningar för olika scenarier
- Optimering av renderingsinställningar för realtidsprestanda
Blueprint Visual Scripting
- Överblick över Blueprint-visual scriptning i Unreal Engine
- Skapande av interaktiva beteenden och spelmekaniker
- Implementering av användarintraktioner och kontroller
Optimeringstekniker
- Optimering av tillgångar för realtidsprestanda
- Level streaming och LOD-tekniker för effektiv scenhantering
- Prestandaprofilering och optimeringstrategier
Verkliga projekt och fallstudier
- Uppföljning av verkliga projekt och exempel
- Analys av bästa praxis och optimeringstekniker som används i professionella projekt
- Händer-på-övningar och projekt för att förstärka inlärning
Sammanfattning och nästa steg
Krav
- Skicklighet i Autodesk 3ds Max för 3D-modellering, animation och rendering
- Grundläggande förståelse för koncepten bakom realtidsrendering
- Kännedom om vanliga filformat för 3D-assets (t.ex. FBX, OBJ)
Målgrupp
- 3D-artister
- Spelutvecklare
- Arkitekturvisualiserare
- VR/AR-innehållsskapare
             21 timmar
        
        
