Kursplan

Introduktion till Unreal Engine

  • Överblick över Unreal Engine-funktioner och förmågor
  • Förståelse för realtidsrenderingsarbetsflödet
  • Nyckelskillnader mellan 3ds Max och Unreal Engine-arbetsflöden

Importering av tillgångar från 3ds Max

  • Exportering av 3D-modeller, animationer och tillgångar från 3ds Max
  • Importering av tillgångar i Unreal Engine
  • Optimering av inställningar och konfigurationer för tillgångar i Unreal Engine

Material och texturer i Unreal Engine

  • Introduktion till Unreal Engines materialredigerare
  • Skapande och anpassning av material och texturer
  • Tillämpning av shader och specialeffekter för realistisk rendering

Belysning och rendering i Unreal Engine

  • Inställning av dynamisk belysning och globalt ljus
  • Justering av belysningsinställningar för olika scenarier
  • Optimering av renderingsinställningar för realtidsprestanda

Blueprint Visual Scripting

  • Överblick över Blueprint-visual scriptning i Unreal Engine
  • Skapande av interaktiva beteenden och spelmekaniker
  • Implementering av användarintraktioner och kontroller

Optimeringstekniker

  • Optimering av tillgångar för realtidsprestanda
  • Level streaming och LOD-tekniker för effektiv scenhantering
  • Prestandaprofilering och optimeringstrategier

Verkliga projekt och fallstudier

  • Uppföljning av verkliga projekt och exempel
  • Analys av bästa praxis och optimeringstekniker som används i professionella projekt
  • Händer-på-övningar och projekt för att förstärka inlärning

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Skicklighet i Autodesk 3ds Max för 3D-modellering, animation och rendering
  • Grundläggande förståelse för koncepten bakom realtidsrendering
  • Kännedom om vanliga filformat för 3D-assets (t.ex. FBX, OBJ)

Målgrupp

  • 3D-artister
  • Spelutvecklare
  • Arkitekturvisualiserare
  • VR/AR-innehållsskapare
 21 timmar

Antal deltagare


Pris per deltagare

Kommande Kurser

Relaterade Kategorier