Kursplan

Introduktion till Unreal Engine

  • Översikt över Unreal Motorns funktioner
  • Förstå arbetsflödet för realtidsåtergivning
  • Viktiga skillnader mellan arbetsflöden för 3ds Max och Unreal Engine

Importera resurser från 3ds Max

  • Exportera 3D-modeller, animeringar och resurser från 3ds Max
  • Importera resurser till Unreal-motorn
  • Optimera tillgångsinställningar och konfigurationer för Unreal Engine

Material och texturer i Unreal-motorn

  • Introduktion till Unreal Motorns materialredigerare
  • Skapa och anpassa material och texturer
  • Använda skuggningar och specialeffekter för realistisk återgivning

Ljussättning och rendering i Unreal-motorn

  • Ställa in dynamisk belysning och global belysning
  • Justera belysningsinställningar för olika scenarier
  • Optimera renderingsinställningar för prestanda i realtid

Visuella skript för ritning

  • Översikt över visuella skript för skiss i Unreal-motorn
  • Skapa interaktiva beteenden och spelmekanik
  • Implementera användarinteraktioner och kontroller

Optimeringstekniker

  • Optimera tillgångar för prestanda i realtid
  • Nivåströmning och LOD-tekniker för effektiv scenhantering
  • Strategier för prestandaprofilering och optimering

Verkliga projekt och fallstudier

  • Utforska verkliga projekt och exempel
  • Analysera bästa praxis och optimeringstekniker som används i professionella projekt
  • Praktiska övningar och projekt för att förstärka lärandet

Sammanfattning och nästa steg

Krav

  • Kunskaper i Autodesk 3ds Max för 3D-modellering, animering och rendering
  • Grundläggande förståelse för realtidsrenderingskoncept
  • Kännedom om vanliga filformat för 3D-resurser (t.ex. FBX, OBJ)

Publik

  • 3D-artister
  • Spelutvecklare
  • Arkitektoniska visualiserare
  • Skapare av VR/AR-innehåll
 21 timmar

Antal deltagare



Price per participant

Vittnesmål (2)

Relaterade Kurser

Relaterade Kategorier