Inkscape Träningskurs
Denna kurs demonstrerar genom praktiskt övande de grundläggande och tillämpningarna av Inkscape .
Kursplan
Introduktion
- Vad är Inkscape?
- Användning av Inkscape
- Installerar Inkscape
Gränssnittsöversikt
- Menyfältet
- Kommandofält
- Snap kontroller
- Verktygslåda
- Dialoger
- Grundläggande inställningar
Diagram
- Rektangel
- Välja och transformera
- Urvalsalternativ
- Förvandla dialog
- Navigerande
- Duplicerar
- Sparande
- Färgprover
- Dialogrutan Fyll och stryk
- Färghinkverktyg
- Dropparen
- Kloning
- Kontakter
- Justera och distribuera
- Slagalternativ
- Nodverktyg
- Grundläggande textverktyg
- Importera Raster
- Grafikutmatning
- Projektavslutning
Skapa en ikon
- Ellipsverktyg och alternativ
- Stjärnverktyg och alternativ
- Offsets
- Spiraler
- Gradienter
- Kombinera vägar
- Förhandsgranska en ikon
- Spara en .ico-fil och granska
Logotyper
- Basic Tweak Tool
- Shattereffekt
- Logotyptext
- Skikten
- Live Path Effects
- Texturering av logotyptext
- Maskering: Reflektioner
- Gruppering / Spara / Granska
Annons/Flyer
- Pennverktyg
- Grafiska borstar
- Grunderna för pennverktyget
- Alternativ för pennverktyg
- Kalligrafiverktyg
- Bakgrund med Interpolera
- Urklippsbana
- Kul med tillägg
- Textbaserad logotyp
- Ställa in textramar
- Filter
- Text-på-en-väg
Bitar och stycken
Open Training Courses require 5+ participants.
Inkscape Träningskurs - Booking
Inkscape Träningskurs - Enquiry
Vittnesmål (1)
The trainer really targeted our need to a very specific case study and was able to adapt to the situation (as the solutions to our problematic evolved during the course), beyond the upstream preparation he did.
Anne-Sophie Schwindenhammer
Kurs - Inkscape
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Administration of CUDA
35 timmarDen här instruktörsledda, liveutbildningen i Sverige (online eller på plats) riktar sig till systemadministratörer på nybörjarnivå och IT-proffs som vill installera, konfigurera, hantera och felsöka CUDA-miljöer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå arkitekturen, komponenterna och funktionerna i CUDA.
- Installera och konfigurera CUDA-miljöer.
- Hantera och optimera CUDA-resurser.
- Felsöka och felsöka vanliga CUDA-problem.
GPU Programming with CUDA and Python
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare som vill använda CUDA för att bygga Python applikationer som körs parallellt på NVIDIA GPU:er.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Använd Numba-kompilatorn för att accelerera Python applikationer som körs på NVIDIA GPU:er.
- Skapa, kompilera och starta anpassade CUDA-kärnor.
- Hantera GPU-minne.
- Konvertera en CPU-baserad applikation till en GPU-accelererad applikation.
Learning Maya
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till webbdesigners som vill använda Maya för att skapa 3D-animationer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Skapa realistiska modeller och texturer i Maya.
- Animera och rendera projekt för uppspelning av hög kvalitet.
- Simulera naturliga effekter som vatten och rök.
WebGL: Create an Animated 3D Application
21 timmarWebGL (Web Graphics Library) är ett JavaScript-API för att göra 3D-grafik i en webbläsare utan att använda plugin-program.
I den här instruktörsledda träningsutbildningen kommer deltagarna att lära sig att generera realistiska datorbilder med 3D-grafik eftersom de går igenom skapandet av en animerad 3D-applikation som körs i en webbläsare.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå och använda WebGL:s olika funktioner, inklusive maskor, transformationer, kameror, material, belysning och animering
- Animera objekt med WebGL
- Skapa 3D-objekt med WebGL
Publik
- utvecklare
Kursens format
- Delföreläsning, diskussion, övningar och tung praktisk praktik
Adobe Animate: Basics to Advanced
21 timmarDenna instruktörledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till grafiska formgivare och animatörer på nybörjar- till medelnivå som vill lära sig att skapa fantastiska animationer, interaktiv media och engagerande webbplatsinnehåll med Adobe Animate.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Navigera i Adobe Animate-gränssnittet och verktygen.
- Skapa och redigera animationer med hjälp av nyckelramar, rörelsetweens och formtweens.
- Designa interaktiva animationer och applikationer med ActionScript och JavaScript.
- Inkorporera ljud- och videoelement i projekt.
- Exportera animationer för webb-, video- och mobilplattformar.
AMD GPU Programming
28 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till medelnivå som vill använda ROCm och HIP för att programmera AMD GPU och utnyttja deras parallellitet.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera en utvecklingsmiljö som inkluderar ROCm Platform, en AMD GPU och Visual Studio kod.
- Skapa ett grundläggande ROCm-program som utför vektortillägg på GPU och hämtar resultaten från GPU-minnet.
- Använd ROCm API för att fråga enhetsinformation, allokera och avallokera enhetsminne, kopiera data mellan värd och enhet, starta kärnor och synkronisera trådar.
- Använd HIP-språk för att skriva kärnor som körs på GPU och manipulerar data.
- Använd HIP inbyggda funktioner, variabler och bibliotek för att utföra vanliga uppgifter och operationer.
- Använd ROCm- och HIP-minnesutrymmen, såsom globala, delade, konstanta och lokala, för att optimera dataöverföringar och minnesåtkomster.
- Använd ROCm- och HIP-exekveringsmodeller för att styra de trådar, block och rutnät som definierar parallelliteten.
- Felsöka och testa ROCm- och HIP-program med hjälp av verktyg som ROCm Debugger och ROCm Profiler.
- Optimera ROCm- och HIP-program med hjälp av tekniker som koalescing, caching, förhämtning och profilering.
Introduction to GPU Programming
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till medelnivå som vill lära sig grunderna i GPU programmering och de viktigaste ramverken och verktygen för att utveckla GPU applikationer .
- I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Förstå skillnaden mellan CPU och GPU-datorer och fördelarna och utmaningarna med GPU programmering. - Välj rätt ramverk och verktyg för deras GPU applikation.
- Skapa ett grundläggande GPU-program som utför vektortillägg med ett eller flera av ramverken och verktygen.
- Använd respektive API:er, språk och bibliotek för att fråga enhetsinformation, allokera och avallokera enhetsminne, kopiera data mellan värd och enhet, starta kärnor och synkronisera trådar.
- Använd respektive minnesutrymme, som globalt, lokalt, konstant och privat, för att optimera dataöverföringar och minnesåtkomster.
- Använd respektive exekveringsmodeller, såsom arbetsobjekt, arbetsgrupper, trådar, block och rutnät, för att kontrollera parallelliteten.
- Felsöka och testa GPU program med hjälp av verktyg som CodeXL, CUDA-GDB, CUDA-MEMCHECK och NVIDIA Nsight.
- Optimera GPU program med hjälp av tekniker som koalescing, cachning, förhämtning och profilering.
GPU Programming with CUDA
28 timmarDenna instruktörsledda, liveträning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till mellannivå som vill använda CUDA för att programmera NVIDIA GPUs och utnyttja deras parallellitet.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera en utvecklingsmiljö som innehåller CUDA Toolkit, en NVIDIA-kod GPU och Visual Studio.
- Skapa ett grundläggande CUDA-program som utför vektoraddition på GPU och hämtar resultaten från GPU-minnet.
- Använd CUDA API för att fråga efter enhetsinformation, allokera och frigöra enhetsminne, kopiera data mellan värd och enhet, starta kernels och synkronisera trådar.
- Använd CUDA C/C++-språket för att skriva kernels som körs på GPU och manipulerar data.
- Använd inbyggda CUDA-funktioner, variabler och bibliotek för att utföra vanliga uppgifter och åtgärder.
- Använd CUDA-minnesutrymmen, till exempel globala, delade, konstanta och lokala, för att optimera dataöverföringar och minnesåtkomst.
- Använd CUDA-körningsmodellen för att styra de trådar, block och rutnät som definierar parallelliteten.
- Felsök och testa CUDA-program med hjälp av verktyg som CUDA-GDB, CUDA-MEMCHECK och NVIDIA Nsight.
- Optimera CUDA-program med hjälp av tekniker som sammanslagning, cachelagring, förhämtning och profilering.
97% de kunder tillfredsställer .
GPU Programming with OpenACC
28 timmarDenna instruktörsledda, live-utbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till mellannivå som vill använda OpenACC för att programmera heterogena enheter och utnyttja deras parallellitet.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera en utvecklingsmiljö som innehåller OpenACC SDK, en enhet som stöder OpenACC och Visual Studio-kod.
- Skapa ett grundläggande OpenACC-program som utför vektoraddition på enheten och hämtar resultaten från enhetens minne.
- Använd OpenACC-direktiv och -satser för att kommentera koden och ange alternativ för parallella regioner, dataflytt och optimering.
- Använd OpenACC API för att fråga efter enhetsinformation, ställa in enhetsnummer, hantera fel och synkronisera händelser.
- Använd OpenACC-bibliotek och interoperabilitetsfunktioner för att integrera OpenACC med andra programmeringsmodeller, till exempel CUDA, OpenMP och MPI.
- Använd OpenACC-verktyg för att profilera och felsöka OpenACC-program och identifiera flaskhalsar och möjligheter i prestandan.
- Optimera OpenACC-program med hjälp av tekniker som datalokalitet, loopfusion, kärnfusion och automatisk justering.
GPU Programming with OpenCL
28 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till medelnivå som vill använda OpenCL för att programmera heterogena enheter och utnyttja deras parallellitet.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera en utvecklingsmiljö som inkluderar OpenCL SDK, en enhet som stöder OpenCL och Visual Studio kod.
- Skapa ett grundläggande OpenCL-program som utför vektortillägg på enheten och hämtar resultaten från enhetens minne.
- Använd OpenCL API för att fråga enhetsinformation, skapa sammanhang, kommandoköer, buffertar, kärnor och händelser.
- Använd språket OpenCL C för att skriva kärnor som körs på enheten och manipulerar data.
- Använd OpenCL inbyggda funktioner, tillägg och bibliotek för att utföra vanliga uppgifter och operationer.
- Använd OpenCL värd- och enhetsminnesmodeller för att optimera dataöverföringar och minnesåtkomster.
- Använd exekveringsmodellen OpenCL för att styra arbetsobjekt, arbetsgrupper och ND-intervall.
- Felsöka och testa OpenCL program med hjälp av verktyg som CodeXL, Intel VTune och NVIDIA Nsight.
- Optimera OpenCL program med hjälp av tekniker som vektorisering, slingupprullning, lokalt minne och profilering.
GPU Programming - OpenCL vs CUDA vs ROCm
28 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till medelnivå som vill använda olika ramverk för GPU programmering och jämföra deras funktioner, prestanda och kompatibilitet.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera en utvecklingsmiljö som inkluderar OpenCL SDK, CUDA Toolkit, ROCm Platform, en enhet som stöder OpenCL, CUDA eller ROCm och Visual Studio kod.
- Skapa ett grundläggande GPU-program som utför vektortillägg med OpenCL, CUDA och ROCm, och jämför syntaxen, strukturen och exekveringen av varje ramverk.
- Använd respektive API:er för att fråga enhetsinformation, allokera och avallokera enhetsminne, kopiera data mellan värd och enhet, starta kärnor och synkronisera trådar.
- Använd respektive språk för att skriva kärnor som körs på enheten och manipulera data.
- Använd respektive inbyggda funktioner, variabler och bibliotek för att utföra vanliga uppgifter och operationer.
- Använd respektive minnesutrymme, som globalt, lokalt, konstant och privat, för att optimera dataöverföringar och minnesåtkomster.
- Använd respektive exekveringsmodell för att styra de trådar, block och rutnät som definierar parallelliteten.
- Felsöka och testa GPU program med hjälp av verktyg som CodeXL, CUDA-GDB, CUDA-MEMCHECK och NVIDIA Nsight.
- Optimera GPU program med hjälp av tekniker som koalescing, cachning, förhämtning och profilering.
NVIDIA GPU Programming - Extended
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige täcker hur man programmerar GPUs för parallell beräkning, hur man använder olika plattformar, hur man arbetar med CUDA-plattformen och dess funktioner och hur man utför olika optimeringstekniker med CUDA . Några av applikationerna inkluderar djupinlärning, analys, bildbehandling och ingenjörsapplikationer.
ROCm for Windows
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utvecklare på nybörjarnivå till medelnivå som vill installera och använda ROCm på Windows för att programmera AMD GPU och utnyttja deras parallellitet.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Konfigurera en utvecklingsmiljö som inkluderar ROCm Platform, en AMD GPU och Visual Studio Code på Windows.
- Skapa ett grundläggande ROCm-program som utför vektortillägg på GPU och hämtar resultaten från GPU-minnet.
- Använd ROCm API för att fråga enhetsinformation, allokera och avallokera enhetsminne, kopiera data mellan värd och enhet, starta kärnor och synkronisera trådar.
- Använd HIP-språk för att skriva kärnor som körs på GPU och manipulerar data.
- Använd HIP inbyggda funktioner, variabler och bibliotek för att utföra vanliga uppgifter och operationer.
- Använd ROCm- och HIP-minnesutrymmen, såsom globala, delade, konstanta och lokala, för att optimera dataöverföringar och minnesåtkomster.
- Använd ROCm- och HIP-exekveringsmodeller för att styra de trådar, block och rutnät som definierar parallelliteten.
- Felsöka och testa ROCm- och HIP-program med hjälp av verktyg som ROCm Debugger och ROCm Profiler.
- Optimera ROCm- och HIP-program med hjälp av tekniker som koalescing, caching, förhämtning och profilering.
Autodesk Fusion 360
21 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till 3D-design- och 3D-utskriftsentusiaster på nybörjarnivå till avancerad nivå som vill använda Fusion 360 för att designa, simulera och förbereda modeller för 3D-utskrift.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Installera och konfigurera Fusion 360 för optimal prestanda.
- Designa, modellera och simulera 3D-objekt i en enhetlig miljö.
- Optimera och förbered design för 3D-utskriftsprocessen.
- Samarbeta och dela deras design med hjälp av Fusion 360:s molnfunktioner.