Kursplan

Prissättning av varor/tjänster

  • Utforska de olika prissättningsstrategierna
  • Hantera prissättning inom produktlivscykeln
  • Utveckla taktik som stöder prissättningsmål
  • Hur undviker man priskrig?
  • Pris och vinst: farorna med diskontering
  • Prisanpassning och manipulering. Sätt att få ett pris att verka lågt
  • Prisflexibilitet: nyckelfaktorer och beräkningssätt
  • Att välja rätt prisstrategi för dina produkter och tjänster på den lokala marknaden

Internationella prissättningsstrategier

  • Förstå prissättningen på dina specifika marknader ur ett internationellt perspektiv
  • Skillnader i prissättning av konsumtionsvaror på den internationella marknaden
  • Regionala exempel: Mellanöstern, Öst- och Centraleuropa, Asien, Nordamerika
  • Faktiska prissituationer på dina marknader. Prissättningsstrategier som är relevanta för dig och dina konkurrenter
  • Välja rätt strategi för dina produkter och tjänster på internationella marknader

Fördelar för dig

  • Få viktig kunskap och den mest aktuella informationen om prissättningsstrategier
  • Skaffa rätt verktyg för att öka och expandera din verksamhet
  • Att lära sig av bästa praxis för framgångsrik implementering av prissättningsstrategier kommer att få ditt företag in på nya marknader och göra det möjligt för dig att hitta nya kunder
  • Skaffa de bästa lösningarna och användbara instrumenten som är relevanta för ditt företag/din bransch

Krav

Ingen

 7 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (3)

Upcoming Courses