Kursplan

Dag 1

Incheckning och förberedelser

Förberedelse av material, incheckning av deltagare, fika

Modul 1: Min självkänsla, mitt scen

Förståelsen av självkänslans betydelse för framgång i tal och personlig uttrycksförmåga.

Övning 1: Jag är jag

Deltagarna får tillgång till scenen för att dela information om sig själva och bygga upp sin självkänsla och självkänsla.

 

Modul 2: Kraften i att påverka och övertyga – Hur får jag folk att lyssna

Diskussion om vikten av att antyda och framföra idéer som syftar till att påverka, inspirera och fånga uppmärksamhet.

Övning 2: Den blinda guiden

3 deltagare från varje grupp försöker bygga en torn av Lego/Byggklossar med alternerande färger, medan 2 av dem är förbundna. Endast en i laget kommer att ha inget förbund och kommer att fungera som kapten. Han/hon kommer att leda de två förbundna medlemmarna med sin röst som källa till instruktioner. En förbunden deltagare kommer att bygga, medan den andra förbundna deltagaren kommer att överföra instruktionerna.

Sammanfattningssession

Sammanfattning och diskussion om vikten av föregående session

 

Modul 3: Offentligt talande och dess struktur

Diskussion om strukturen för offentligt talande, förberedelsetekniker och nyckelfaktorer för framförande.

Övning 3: Min galna historia

Deltagar grupper kommer att skapa en historia från ett källa ämne

 

Modul 4: Konstruktion och framförande av talet

Sessionen kommer att fokusera på sätt att konstruera tanken bakom talet, identifiera effektiva strategier för framförande och personliga förberedelser för framförande.

Slutsammanfattning och uppgiftsleverans

Deltagarna kommer att få ett av följande ämnen för diskussion som kommer att pågå i 5 till 10 minuter max.

Dag 2

Övning 1: Framförande av identifierade ämnen genom offentlig presentation

Modul 5: Sammanflätning av offentligt talande och Internets superhögväg

Krav

  • Förståelse för grundläggande kommunikationsfärdigheter, överföring av idéer och interaktion på sociala medier.
  • Erfarenhet av kommunikation med kunder, kundrelationer och allmän offentlig talan och diskussion.

Målgrupp

  • Anställda med direkt kundpåverkan och relation
  • Nybörjarledare och teamledare
  • Individer som vill ha en social närvaro
 14 timmar

Antal deltagare


Price per participant

Vittnesmål (5)

Upcoming Courses

Relaterade Kategorier