Kursplan
Incheckning och förberedelser
Förberedelse av material, incheckning av deltagare, fika
Modul 1: Min självkänsla, mitt scen
Förståelsen av självkänslans betydelse för framgång i tal och personlig uttrycksförmåga.
Övning 1: Jag är jag
Deltagarna får tillgång till scenen för att dela information om sig själva och bygga upp sin självkänsla och självkänsla.
Modul 2: Kraften i att påverka och övertyga – Hur får jag folk att lyssna
Diskussion om vikten av att antyda och framföra idéer som syftar till att påverka, inspirera och fånga uppmärksamhet.
Övning 2: Den blinda guiden
3 deltagare från varje grupp försöker bygga en torn av Lego/Byggklossar med alternerande färger, medan 2 av dem är förbundna. Endast en i laget kommer att ha inget förbund och kommer att fungera som kapten. Han/hon kommer att leda de två förbundna medlemmarna med sin röst som källa till instruktioner. En förbunden deltagare kommer att bygga, medan den andra förbundna deltagaren kommer att överföra instruktionerna.
Sammanfattningssession
Sammanfattning och diskussion om vikten av föregående session
Modul 3: Offentligt talande och dess struktur
Diskussion om strukturen för offentligt talande, förberedelsetekniker och nyckelfaktorer för framförande.
Övning 3: Min galna historia
Deltagar grupper kommer att skapa en historia från ett källa ämne
Modul 4: Konstruktion och framförande av talet
Sessionen kommer att fokusera på sätt att konstruera tanken bakom talet, identifiera effektiva strategier för framförande och personliga förberedelser för framförande.
Slutsammanfattning och uppgiftsleverans
Deltagarna kommer att få ett av följande ämnen för diskussion som kommer att pågå i 5 till 10 minuter max.
Dag 2
Övning 1: Framförande av identifierade ämnen genom offentlig presentation
Modul 5: Sammanflätning av offentligt talande och Internets superhögväg
Krav
- Förståelse för grundläggande kommunikationsfärdigheter, överföring av idéer och interaktion på sociala medier.
- Erfarenhet av kommunikation med kunder, kundrelationer och allmän offentlig talan och diskussion.
Målgrupp
- Anställda med direkt kundpåverkan och relation
- Nybörjarledare och teamledare
- Individer som vill ha en social närvaro
Vittnesmål (5)
Maria gjorde ett fantastiskt jobb med att hålla en positiv och energisk stämning under utbildningen. Jag gick in i utbildningen och förväntade mig besvärliga övningar, men jag hade väldigt roligt.
Vlad - EFS UNTERNEHMENSBERATUNG GESMBH
Kurs - Public Speaking 101
Machine Translated
Konsoliderad feedback: Den 2:a dagen ansågs först vara för lång och uppskattades sedan av publiken som kunde omsätta det man lärt sig i praktiken. Publiken uppskattade det faktum att de kunde välja ett tema att bättre presentera på, det var deras kärnarbete Ta bort fusklappar och tydliga ramar för att strukturera presentationer var riktigt bra Att arbeta i olika par under båda dagarna var välkommet. Mycket engagerande tränare båda dagarna Särskilt tack från en person i publiken: "Jag gillade det verkligen och särskilt de interaktiva sessionerna där vi får omedelbar feedback och kan öva runt det, jag tycker att det är väldigt lärorikt. Dela också min uppskattning till Liz, jag tycker att hon är en bra tränare och jag gillar hennes humana tillvägagångssätt under hela workshopen."
NIcolas Arrive - Recharge.com Enterprise B.V.
Kurs - Delivering a PowerPoint Presentation that Sells
Machine Translated
Adam was very knowledgeable and had a great layout.
Corey Reis - Lockheed Martin
Kurs - Advanced Slide Design in PowerPoint
Några små knep när det gäller bildformatering och mallar - mycket användbart :)
Natalia Wawrzyniak - Akademia Morska w Szczecinie
Kurs - Advanced MS PowerPoint
Machine Translated
the pace, the information provided. the way it as taught with theory and practice cases, handouts, exercises, etc.