Soft Skills kurser och utbildning

Soft Skills kurser och utbildning

Lokala, instruktörsledda mjuka färdigheter (även känd som personkompetens, interpersonella färdigheter, sociala färdigheter och överförbara färdigheter) Kurser visar genom diskussion och övningar hur man förstår dynamiken i mänskliga relationer i en affärsmiljö och hur man applicerar Soft Skills-tekniker, vanor och tankar för att förbättra relationerna såväl som affärsresultat, samtidigt som man skapar en mer uppfyllande erfarenhet av arbete och liv Soft Training-utbildning är tillgänglig som "live-träning" eller "fjärr-live-träning" Utbildning på plats kan genomföras lokalt på kundlokaler i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige Fjärrutbildning sker genom en interaktiv fjärrskrivbord NobleProg Din lokala utbildningsleverantör.

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Soft Skills läroplaner

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
7 timmar
Översikt
A highly participative course involving individual and group discussions and skills practice to enable delegates to share ideas and develop their skill levels.

Audience

Anyone who is looking to enhance their assertiveness skills

Aim

This course aims to raise confidence and increase the delegate’s ability to communicate confidently and assertively with colleagues and customers.

Objectives

By the end of the programme the participants will:

- Understand and overcome the barriers to being assertive
- Recognise behaviour traits within yourself and others and learn effective strategies for managing them
- Communicate effectively with a wide range of people to achieve a win-win situation wherever possible
- Effectively manage difficult situations.
7 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara fullt förberedda på att leverera coachningssessioner av hög kvalitet

- Till enskilda medarbetare
- Till deras lag
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdera deras oberoende - och icke-bedömande - input

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Delegerade coachingsessioner - med full feedback

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individens och teamprestanda - särskilt relatera dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestanda
- Leverera meningsfulla coachingsessioner
14 timmar
Översikt
Audience

Staff who need to be fully aware of the issues surrounding Communicating and Influencing:

- Their colleagues
- Their bosses
- Their internal and external customers and stakeholders

Format of the course

The course will be a highly-interactive combination of:

- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and
- Case Studies

By the end of the course, delegates will be able to:

- Appreciate the need to manage their own behaviour before they can influence others’ behaviour
- Understand the strengths and weaknesses of the various communications media available
- Manage their internal and external customers and stakeholders
14 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
21 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
7 timmar
Översikt
Publik

Chefer, teamledare och personal som känner att:

- De deltar för många möten
- Deras tid blir "stulen" av andra människor
- De kan inte komma till botten i sitt dags arbete på grund av brist på planering, framsyn eller prioritering

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidspressen för dem som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
- Uppskatta mer av vissa sätt att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare ...
21 timmar
Översikt
Publik

Personal som måste vara fullt beredda att leverera presentationer:

- Till deras lag
- Till kunder
- Till andra publik inom företaget
- Till andra publik utanför företaget

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Delegera presentationer - med full feedback

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Förbered och strukturer en effektiv presentation
- Förbered sig ordentligt för presentationen
- Leverera presentationen med förtroende
- Använd de olika visuella hjälpmedel som en presentatör kan välja att använda för att skapa en stimulerande presentation
- Ta hand om olika typer av människor som de kommer att möta i sina presentationer
21 timmar
Översikt
Audience

Staff who need to be fully prepared to deliver high-quality training sessions

Format of the course

A combination of:

- Facilitated Discussions
- Delegate Presentations – with full feedback

By the end of the course, delegates will be able to:

- Prepare and structure an effective training session
- Prepare themselves properly for that training session
- Deliver that training session with confidence
- Use the various visual aids that a trainer might choose to employ in creating a stimulating session
- Deal with the different types of people who they will encounter in their training courses
7 timmar
Översikt
The Team Roles identified by Dr Meredith Belbin are used extensively in organisations worldwide. This course will guide you through the Team Roles theory to help identify ways to use your strengths to your advantage and manage your weaknesses as best you can. The course is suitable for individuals who want to learn to function better in, or improve their management of, teams. It is also ideal for existing teams, who, together, can examine ways to work more effectively in their specific environment.
21 timmar
Översikt
Who should attend

Individual contributors, Managers, Team leaders, whose success depends on their ability to communicate clearly, to be understood and to influence how another person performs, and create positive working relationships.

Course description

Individual and team success depends upon the ability of individuals to communicate with others, face to face, as well as virtually. Every interaction with another person determines how you are perceived and every interaction is an opportunity to develop trust and exert positive influence. Whether presenting one to one or to an audience of one thousand, conveying information to a project team or delivering a difficult message, communicating effectively is one of the most powerful skills for achieving your objectives.

This course develops your ability to focus on your outcome, tune in to your audience and develop your message for clarity and impact. Your ability to create an environment for open discussion and ongoing dialogue is crucial for communication success. The communications skills covered in this course will increase your ability to exercise choice and control for every type of conversation, influence with out authority and improve quality of relationships and productivity.
14 timmar
Översikt
If you want to:

- understand why some people do not respond to what you say to them,
- improve your relationship with your spouse, children, boss, co-worker, etc...
- expand the scope of their personal skills in communication with other people,
- learn how to quickly feel better, safer, quieter and just as you like,
- make other people interested in your own person and to make them to like you

this course is for you!

Communication tools that you learn are from different fields of NLP, psychology, psychotherapy, hypnotherapy. This accumulated knowledge based on the latest research and developments in these areas. Hundreds of hours of study, reading, listening and viewing materials, books and movies, and psychological consultations available in the form of a lecture with exercises.
14 timmar
Översikt
Goal

The training will be to review and improve the competencies needed to achieve their business objectives in terms of both individual work and teamwork, particularly through the acquisition of skills by the participants such as:

- Building an effective communication style with others
- Practical analysis of the barriers of communication and active techniques to prevent their occurrence
- Building support assembly relationships
- Effective team work
- Awareness of mutual influence in relation team-unit and unit-team
- The ability to use a variety of techniques to manage conflict
- Change their attitudes and behavior modeling constructive (eg assertive posture)

Method of work

The training is designed as an interactive, where participants share is over 80% of the time. Each session follows a similar dynamic: opening a new exercise habits (to build awareness), mini-lecture on the techniques (knowledge), practicing new tactics and techniques (skills). After the close of each session, participants receive support materials for sessions discussed.

Practical material is summed giving a mini lecture explaining the theoretical basis and fundamental psychological mechanisms which participants experience while working on the training room.
14 timmar
Översikt
Purpose of training:

For all striving to effectively and efficiently deal with conflict situations. Training for people who want to develop their skills in using the conflict in the work of the team who aim to develop the ability to apply strategies, methods and techniques of conflict management.

Benefits of training course:

Using the methods and techniques to solve conflict situations, effective conflict management, effective communication in conflict situations, skillful preparation of the analysis needs of the parties of the conflict and the formulation of the problem, the use of stress management skills, emotional and assertive techniques in resolving such conflicts.

Skills acquired during the training:

- communicate effectively in conflict situations
- identify sources of conflict
- analysis of the needs of the parties to the conflict and the formulation of the problem
- using the methods and techniques to solve conflicts
- to the principles of assertiveness and managing emotions in conflict resolution
- application of the principles of assertive resist tampering
- appropriate behavior in conflict
- implement these stress management, emotional

Training method:

lectures, simulations, case studies, role playing, giving feedback to participants
14 timmar
Översikt
Purpose of the course:

For management: team leaders, managers are beginning their career paths and high-potential employees are selected for development. Training is also a prelude to the development of individual leadership roles and human resource management.

Benefits of completion of the course:

Increase the efficiency of team management, effective decision making related to managerial functions, appropriate selection of leadership style to the team situation, business growth, strengthen conflict resolution skills, gain time management skills.

Metoda szkolenia:

short thematic lectures, individual exercises, simulations, case studies, role plays
14 timmar
Översikt
21 timmar
Översikt
Publik

- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
14 timmar
Översikt
This course aims to improve public speaking skills of the trainees by practical exercises supported by relevant theory.

It's designed for everyone, mostly conference speakers and team-meeting presenters.
7 timmar
Översikt
Kursen syftar till att inspirera praktikanter att bli ledare genom att visa vad som gör eller bryter en ledare.
7 timmar
Översikt
Kursen syftar till att förbättra PowerPoint färdigheter genom praktiska övningar som stöds av relevant teori. Den är designad för alla, mestadels presentationsdesigners, men också konferensföreläsare och gruppmötepresentanter.
35 timmar
Översikt
Communication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.

Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
35 timmar
Översikt
Översikt Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater att utveckla sitt strategiska tänkande, planering och ledarskap, inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrikt genomförande i en bankmiljö Kursen behandlar de hårda problemen i konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag Med hjälp av interaktiva fallstudier och sektorsexempel uppmanas delegater att dela med sig av erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda Programmets huvudmål är att utrusta cheferna med kompetensen för att skanna affärsmiljön för att avslöja lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att vinna konkurrensfördelar i en alltmer konkurrensutsatt affärsmiljö Bland annat kommer programmet att ge insikt om ledarskapets bästa praxis och beteenden som kommer att stärka chefernas förmåga att hantera komplexiteten och osäkerheten att förvalta en högpresterande finansinstitution Lärandemål Efter att ha deltagit i kursen kommer delegater att kunna: Beskriv de största problemen som en stor bank står inför Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen Analysera resurser inom och utanför organisationen Förklara de olika strategierna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen Utvärdera alternativa utvecklingsstrategier för att rekommendera den (de) mest lämpade till företagets behov Applicera en djupare förståelse av strategiska utvecklingsplaner; Diskutera objektivt de risker, fördelar och kostnader som följer med genomförandet av den nya strategin, inklusive hantering av konflikter i ett lag Definiera metoder för att hantera de identifierade riskerna Analysera de potentiella effekterna på hans eller hennes företag (både positiva och negativa) som kommer att härröra från genomförandet av den nya strategin Designpolitik, system och processer för att framgångsrikt genomföra de strategiska planerna som framträder Täck de viktigaste stegen i förändringshantering Vem ska delta Produkt / Service Managers Nyanställda samt etablerade chefer och teamledare Operationschefer Seniorbankchefer Human Resource Managers Operations Managers Marknadschef Metodik Kursen består av underlättade verkstäder, kompletterat med fallstudier utdragna av en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet inom ramen för sina egna organisationer / avdelningar Öppna forumdiskussioner kommer också att vara ett nyckelelement .
7 timmar
Översikt
Kursen är avsedd för säljteam Det fokuserar på att utnyttja PowerPoints funktioner som hjälper till i försäljningen, dvs hur man visar data på ett effektivt sätt, hur man inte överkalkar bilder och vad man ska fokusera på i ett försäljningsdäck .
14 timmar
Översikt
Denna kurs är en del av Data Scientist-kompetensuppsättningen (Domain: Advisory & Leadership ).
7 timmar
Översikt
Denna kurs ger dig kunskapen om hur du kan presentera finansinformation (antal) i PowerPoint och inte bara själva presentationsfärdigheterna. Du kommer att kunna presentera finansiell information på ett mer professionellt sätt.
14 timmar
Översikt
Mål:

Förbättra förmågan att förbereda en attraktiv presentation med Powerpoint och andra verktyg

mottagare:

Säljrepresentanter, konsulter, forsknings- och undervisningspersonal, chefer, lärare, företagsanställda, små och medelstora företag och offentliga institutioner, för vilka utmaningen är att stå framför en grupp människor, säger till dem, väcker intresse
7 timmar
Översikt
Denna kurs riktar sig till alla som vill arbeta mer effektivt i PowerPoint när de skapar bilder och lära sig grunderna för att presentera dem.
21 timmar
Översikt
En kundvårdsstrategi spelar en viktig roll för att bygga upp kundnöjdhet, vilket hjälper dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna på upprepade affärer Genom god kundservice får du kundens förtroende, förbättrar företagets image och stärker din konkurrensfördel på marknaden Kursen fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga upp livslånga kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundstrategier Nöjda kunder kan genom samtal och berättande bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket troliga att rekommendera dina tjänster till andra Denna workshop hjälper också deltagarna att kommunicera effektivt, lämpligt och tydligt i alla situationer MÅL Utveckla kompetenser inom professionell kundvård Öka effektiviteten i kommunikationen med kunderna Att uppnå kunskapen om hur man kommer till de underliggande behoven och förväntningarna hos kunderna Bygga starka och hållbara relationer med kunder Utöka den positiva bilden av företaget på marknaden Identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder Lär dig om personligheter och kommunikationspreferenser när du arbetar med kunder Establsihing förmågan att skapa en öppen miljö för kommunikation Utveckla färdigheter för att kommunicera tydligt och effektivt Identifiera hinder för effektiv kommunikation Mastering kroppsspråk och icke-verbal kommunikation METODER Rollspel Självbedömningstest Övningar i grupper Enskilt arbete Övningar Föredrag diskussioner LÄRA UTGÅNGAR Efter avslutad kurs kommer deltagarna att kunna: Anta en fokuserad kundvårdsstrategi Identifiera viktiga kundproblem Bygg den professionella bilden av företaget Anpassa till specifika kundbeteendestilar Öka kundlojaliteten genom exceptionell kundservice Utveckla kommunikationsförmåga med kunder Använd tekniker för att skapa relationer Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservicekunskapen Visa gester av generositet och högkvalitativ kundvård Använd tekniker för att hantera svåra situationer Erkänn barriärer för leverans av enastående kundservice .
14 timmar
Översikt
Pfizer, Hewlett Packard, DellEMC och VMware har gynnats av detta program, utvecklat en bättre balans i deras påverkande stil och visar ett fjädrande svar på utmaningar på arbetsplatsen. Om du vill: • Skapa högpresterande arbetsteam • konsekvent vinna kontrakt från pitching • Framgångsrikt förhandla fram de bästa erbjudandena • Bygg aktieägarvärde, år efter år ... då behöver du vårt påverkande program
21 timmar
Översikt
At the end of the course, the participants should be able to:

- Acquire an understanding of self-mastery as a foundation for inspiring leaders
- Strengthen and sustain their execution capabilities and contribute to the creation of a high performance culture
- Lead cultural transformation and change processes in their respective areas of influence using emotional intelligence and change management tools

Methodology:

- Lecture
- Workshops
- Video showing
- Role playing
14 timmar
Översikt
Denna två dagskurs är utformad för personer som vill uppnå bättre resultat från sina förhandlingar med kunder, leverantörer och kollegor Det lär ut de färdigheter och taktik som används av effektiva förhandlare och bygger det förtroende som krävs för att lyckas Delegater lär sig olika förhandlingsstilar och hur man maximerar sin personliga kraft samtidigt som man skyddar viktiga relationer Kursen är mycket deltagande med en kombination av föreläsning, diskussion, coaching och övningar .

Kommande Soft Skills Kurser

Helg Soft Skills kurs, kvällSoft Skills utbildning, Soft Skills bootcamp, Soft Skills instruktörledd, Helg Soft Skills utbildning, Kväll Soft Skills kurs, Soft Skills coaching, Soft Skills instruktör, Soft Skills tränare, Soft Skills kurs, Soft Skills klasser, Soft Skills on-site, Soft Skills privata kurser, Soft Skills en till en utbildning

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

We respect the privacy of your email address. We will not pass on or sell your address to others.
You can always change your preferences or unsubscribe completely.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions