
Lokala, instruktörsledda mjuka färdigheter (även känd som personkompetens, interpersonella färdigheter, sociala färdigheter och överförbara färdigheter) Kurser visar genom diskussion och övningar hur man förstår dynamiken i mänskliga relationer i en affärsmiljö och hur man applicerar Soft Skills-tekniker, vanor och tankar för att förbättra relationerna såväl som affärsresultat, samtidigt som man skapar en mer uppfyllande erfarenhet av arbete och liv Soft Training-utbildning är tillgänglig som "live-träning" eller "fjärr-live-träning" Utbildning på plats kan genomföras lokalt på kundlokaler i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige Fjärrutbildning sker genom en interaktiv fjärrskrivbord NobleProg Din lokala utbildningsleverantör.
Machine Translated
Vittnesmål
Flipchart överföringsmetod! Ingen användning av ljudsignaler.
Łukasz Rak - Schott Poland Sp. z
Kurs: Zarządzanie sobą w czasie
Machine Translated
Stämningen, många exempel, rätt takt, materialframställning.
Adam Gozdowski - Schott Poland Sp. z
Kurs: Zarządzanie sobą w czasie
Machine Translated
Jag brukar dra nytta av interaktionen och flexibiliteten.
Olivier Pugliesi-Conti
Kurs: Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
övningar som visar de presenterade koncepten i praktiken
Michał Czapski
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
övningar, handgjorda brädor
Krzysztof Helt
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
gemensamma övningar
Tomasz Kaczmarek
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
Teamet vs lagövning. Det gjorde mig bekant med de negativa beteenden i mina starka områden.
Jordan Ruegg
Kurs: Building an Effective Team with Belbin Team Roles
Machine Translated
sättet att genomföra utbildning, kunskap och form av utbildning.
Klaudia Horlop
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
presentation "högtalare:
Antoni Wesoły
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Kommunikation med tränaren
Dorota Miller
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
Coach kontakt
Magdalena Stasiów
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
Kommunikation med tränaren
Elżbieta Żurawska
Kurs: Budowanie i zarządzanie zespołem - trening menedżerski
Machine Translated
Vi kunde öva på riktiga situationer och Helen gav mig många praktiska tips.
Elisa Venturini
Kurs: Assertiveness
Machine Translated
Allt :)
NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Övningar
NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Jag fick reda på mycket
Barbara Kozłowska - NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
snabbt svar på ytterligare frågor
Krzysztof Krawczyk - NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Förstå tangentbordsgenvägar, referenser till andra Office-program, sval takt.
NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
arbete
Artur Kosim - NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
HUR att föreläsa
jacek zapędowski - NBP
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Tränaren gjorde klassen mycket dinamyc och du kan säga att det är mycket knowloable på ämnet.
Hewlett-Packard Centro de Servicios Globales, S. de R.L. de C.V.
Kurs: Influence in Action
Machine Translated
takten, den information som lämnas. hur det som lärs ut med teori och praktik fall, åhörar kopior, övningar, etc.
Carlos Abascal - Hewlett-Packard Centro de Servicios Globales, S. de R.L. de C.V.
Kurs: Influence in Action
Machine Translated
Jag skulle vilja ha ytterligare en övning/övning i förhandling och inte bara en.
Susana Michel - Hewlett-Packard Centro de Servicios Globales, S. de R.L. de C.V.
Kurs: Influence in Action
Machine Translated
Jag gillade all information som tillhandahålls, kunskap och erfarenhets utbyte.
Mike Silva - Hewlett-Packard Centro de Servicios Globales, S. de R.L. de C.V.
Kurs: Influence in Action
Machine Translated
Kunnig talare och många exempel
Instytut Automatyki i Informatyki Stosowanej, Politechnika Warszawska
Kurs: Public Speaking 101
Machine Translated
Allt
Instytut Automatyki i Informatyki Stosowanej, Politechnika Warszawska
Kurs: Public Speaking 101
Machine Translated
Mycket kunskap på kort tid. Plus anekdoter
Justyna Góral - Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
En hel del nyttig kunskap i samband med det arbete som utförs inom området för program användning.
Izabela Sarniak - Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Utbildaren förklarade de frågor som jag var mest beroende av
Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Hur man kör
Agata Chudzińska - Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
En hel del övningar, en påminnelse i en prisvärd form av Excel
Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Okej
Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Intressant i allmänhet
GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Pizza övning
GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Övningar
Rafał Rzatkiewicz - GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Övningar och tränare erfarenhet
GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Jag gillade övningar baserat på den nuvarande forskningar
GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Tränaren lyckades så småningom få även de mest motvilliga deltagarna inblandade. Han är imponerande kunnig om ämnet.
GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Det hade en hel del praktiska övningar
Fernando Sousa - GMV Innovating Solutions Sp. z o.o.
Kurs: Effective communication skills
Machine Translated
Hur man använder
jolanta czajka - Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Utbildaren färdigheter
Neinver Asset Management Polska Sp. z o.o.
Kurs: MS PowerPoint - poziom zaawansowany
Machine Translated
Anpassad efter mina behov
Kurs: Business Communication Skills
Machine Translated
Anpassad efter mina behov
Kurs: Business Communication Skills
Machine Translated
Olika fallstudier
张 森凯 - 星空时间
Kurs: Design Thinking
Machine Translated
Analys av intressesamhället
谢 永泉 - 星空时间
Kurs: Design Thinking
Machine Translated
Innovativt tänkande
孙 卓峰 - 星空时间
Kurs: Design Thinking
Machine Translated
Interaktiv del
李 佳伟 - 星空时间
Kurs: Design Thinking
Machine Translated
Allt av det
Ben Russell Carers
Kurs: Assertiveness
Machine Translated
Återspeglar jag själv för att lära mig andra
Roy Dekker - Axway GmbH
Kurs: People and Team Management
Machine Translated
Jigsaw övning avsnitt
Cindy Liu - IRU Beijing
Kurs: Public Speaking 101
Machine Translated
Anpassad efter mina behov
Kurs: Business Communication Skills
Machine Translated
Anpassad efter mina behov
Kurs: Business Communication Skills
Machine Translated
Soft Skills underkategorier
Soft Skills läroplaner
Kursformat
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.
Alternativ för kursanpassning
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
Kursformat
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.
Alternativ för kursanpassning
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
Personal som måste vara fullt förberedda på att leverera coachningssessioner av hög kvalitet
- Till enskilda medarbetare
- Till deras lag
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdera deras oberoende - och icke-bedömande - input
Kursformat
En kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Delegerade coachingsessioner - med full feedback
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individens och teamprestanda - särskilt relatera dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestanda
- Leverera meningsfulla coachingsessioner
Mål
Utveckla kompetens inom området professionell kundvård Öka effektiviteten i kommunikationen med kunder Att uppnå kunskap om hur man når kundernas grundläggande behov och förväntningar Bygga starka och hållbara relationer med kunder Utöka företagets positiva bild på marknaden Identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder Lär dig om personlighet och kommunikationsförmåner när du hanterar kunder Förmågan att skapa en öppen miljö för kommunikation Utveckla färdigheter för att kommunicera tydligt och effektivt Identifiera hinder för effektiv kommunikation Mastering kroppsspråk och icke-verbal kommunikation
Metoder
rollspel Självbedömningstester Övningar i grupper Individuellt arbete Praktiska sessioner Läsningar Diskussioner
Lära utomhus
Vid avslutad kurs kommer deltagarna att kunna:
Ett fokuserat kundvårdsstrategi Identifiera nyckelfrågor för kunden Bygg företagets professionella bild Anpassa sig till specifika kundbeteende Öka kund lojalitet genom exceptionell kundtjänst Utveckla kommunikationsförmåga med kunder Använd tekniker för att bygga relationer Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservice färdigheter Visa gesturer av generositet och högkvalitativ kundvård Använd tekniker för att hantera svåra situationer Erkänna hinder för tillhandahållande av utmärkt kundservice
Det finns fem steg i Design Thinking (DT) processen (empathize, definiera problemet, idé, prototyp, test).
I en alltmer komplex värld hanterar vi problem som kan behöva speciella metoder. Design Thinking hjälper till att hantera komplexa problem. Mastering design-tänkande hjälper till att hantera komplexa problem effektivt, kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättra organisatoriskt och personligt beteende och prestanda.
Hur DT verkar: lära av människor och problem, hitta mönster, designmodell (modell drift), testa modellen, utvärdera modellen och omingenjör. Förhållandet mellan DT, innovation och entreprenörskap. DT metoder och verktyg: persona, intressent karta, kundresa karta, serviceblogg, affärsmodell innovation. Tillämpning av DT: design mindset, störande innovation, iterativ tillvägagångssätt, agil uppskattningsteknik, kritiskt tänkande, problemlösning, teamarbete, ledarskapsbereddhet, kommunikationsförmåga, teknik medvetenhet, framåt tänkande, interkulturell och etisk kompetens, känslomässig intelligens, självmedvetenhet, förhandlingsförmåga, konfliktlösning.
Målsättningar :
För att förstå grunderna och nyanserna av DT Att utforska viktiga begrepp, faktorer, teorier, typer och modeller i DT För experiment, erfarenhet och övning DT
Leverans av:
Detta är en 1 dag (4 timmar) träningskurs och består av:
föreläsningar (40% - presentation av teorier, begrepp, modeller och interaktioner), gruppövningar (30% - gruppdynamik, spel, gruppdiskussion och mock-konfliktlösning övningar), Individuella aktiviteter (15% - skrivande, design och peer diskussion) och andra (15% - videor, läsning).
Anmärkning: På grund av kursens karaktär finns det en minsta gruppstorlek på 3
International Business Etikette handlar inte om regler och föreskrifter utan är särskilt viktigt för personligt arbete eller resa för företag.
Kunskap om internationell affärsetikett är relevant för att genomföra möten, bygga relationer med andra och visa respekt för lokal kultur.
I affärsvärlden innebär god affärsetikett att du agerar professionellt och utövar rätt sätt när du engagerar dig med andra i ditt yrke.
MÅL
Denna kurs är design för att förbättra och gynna professionella på följande.
- Förbättrad personlig och professionell bild.
- Behärska internationellt protokoll & personlig diplomati.
- Färdighet och kompetens inom olika former av företags- och diplomatisk kommunikation.
- Ökat självförtroende för officiella, formella och informella kontakter.
- Skärpade professionella kommunikationsfärdigheter
- Ökat förtroende för PR.
- Perfekt förståelse av formell och informell klänning, inklusive kvällskläder
- Förbättrad förmåga att arbeta i internationell miljö, förstå nyckelelement i tvärkulturell kommunikation och förfinad kompetens i kontakter med partners från hela världen.
Kina: ett utvecklingsland och världens näst största ekonomi. Kinas snabba marknadsförändring och ekonomiska expansion som stöds av en rad regeringsreformer är nu en attraktiv destination för att göra affärer och söka jobb som är motorrtuniter. .
Kinesisk företagskultur och etikett kan vara lite annorlunda än västerländska affärsmetoder. När du börjar söka jobbmöjligheter eller utöka ditt företag i Kina är det viktigt att ha åtminstone en grundläggande förståelse för kinesisk företagskultur och etikett. Att känna till och utöva vanliga seder hjälper dig också att slappna av, undvika förlägenhet och fokusera på att bygga framgång.
När det gäller kinesisk affärsetikett finns det bara en övergripande regel:
När du är i Kina, gör som kineserna gör!
De viktigaste inlärnings- och utvecklingsmålen är att luta sig och få nya kunskaper i kinesisk Business och social etikett som hjälper företagsrepresentanter, professionella att göra ett bra jobb i Kina.
- Har du någonsin känt dig osäker på dig själv i sociala situationer?
- Är du orolig för hur man adresserar människor eller hur man föreslår en skål?
- Var placerar du din VIP eller till och med vilken gaffel du ska använda?
- Trots att korrekt protokoll och etikett kan gå obemärkt, kommer dess frånvaro att noteras vederbörligen
I den här kursen kommer du att lära dig
- Hur man hanterar sociala situationer med nåd och lätthet.
- Du kommer också att uppleva och lära dig kunsten att äta etikett,
- I en riktig restaurangmiljö.
Du kommer att lära dig att hantera alla typer av porslin och bestick vid avslappnade och formella sammankomster och uppleva speciella livsmedel utan förlägenhet.
Oavsett om du är ansvarig för ett socialt tillfälle eller deltar i ett, kan du vara en nådig värd och uppskattande gäst!
mål.
• utveckla kompetenser inom området för organisation av press konferens.
• öka effektiviteten i hanteringen av press konferenser och media frågor.
• att uppnå kunskap om hur man kan nå de bakomliggande behoven och förväntningarna hos journalisten.
• bygga starka och hållbara relationer med press-eller media medlemmar.
• öka den positiva bilden av företaget på marknaden.
• att identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder.
• utveckla färdigheter för att kommunicera på ett tydligt och effektivt sätt.
utbildning fördelar.
• de som är intresserade av att utnyttja kraften i Public Relations för att bättre uppnå organisatoriska
mål.
• chefer som behöver upprätta och upprätthålla en effektiv medie relation.
• de som behöver få en bättre förståelse för PR-verktyg som pressmeddelanden, press Kits och press
konferenser.
• de som vill lära sig att hantera medie intervjuer för att uppnå positiva resultat.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- För att kunna formulera vad de två typerna av stress är, dina personliga indikatorer och relievers av stress.
- Att skapa en plan med specifika rutiner för att öka lugn, tydlighet och energi, samtidigt som stressen minimeras under dagen
- Att lära sig beprövade tekniker för att flytta negativa känslor och öka positiva
- Att ta itu med disempowering föreställningar kring arbete, liv, relationer som ofta driver stress
Kursens format
- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.
Alternativ för kursanpassning
- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, eller för att boka som en till en coaching vänligen kontakta oss för att ordna.
Utveckla en starkare idé om de olika tillvägagångssätten mot den samtida leveransen av lärande. Förmåga att ansluta den nuvarande leveransen till nya och nya metoder i lärande leveransen. Utveckla en adaptiv och proaktiv läroplan som skulle maximera digitalisering och alla dess fördelar. Leda organisationen i tillämpningen av digital transformation mot lärande
Format för kursen
Instructor Led Training genom Online Delivery Interaktiv planering med utgångar Digitala icebreaker Kursen fungerar
Denna instruktörledda, levande utbildning (online eller on-site) riktar sig till HR-chefer, affärsteam och individer i en organisation som vill arbeta genom sin mångfald och uppnå effektivitet på en personlig och professionell nivå.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Förstå de grundläggande psykologiska begreppen bakom MBTI-instrumentet. Förstå sin egen personlighetstyp och dess inverkan på arbetsplatsen. Hantera personlighetens svagheter och främmande styrkor. Identifiera andra MBTI-personlighetstyper på arbetsplatsen och samarbeta i enlighet med detta. Hantera skillnader mellan lagkamrater och bygga bättre anslutningar.
Format för kursen
Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till nyanställda och organisatoriska team som vill ansluta sig till företagets identitet, skapa en hälsosam arbetsmiljö och stärka sin samarbetsspiritualitet.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Förstå företagets värderingar och erkänna dem som hörnstenar i organisatorisk kultur. Bygg en positiv atmosfär bland medarbetare, arbetsgivare och kunder. Applicera de kärnvärden de lärde sig för att uppnå projektmål. Uppskattar rollen som företagets mål för den övergripande karaktärutvecklingen.
Format för kursen
Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till lag som vill utvärdera, hantera och utvärdera individuella och lag EQ.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Mät individuella EQ för att förstå hur man interagerar bättre med sina kollegor. Förstå andras känslor och beteendestilar för att förbättra relationer med lagkamrater. Använd känslomässig intelligens för att bilda en positiv och produktiv arbetsmiljö. Använd känslomässig intelligens för att hantera förändringar och konflikter på jobbet.
Format för kursen
Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till chefer och chefer som vill implementera rätt verktyg, färdigheter och metoder för att hantera fjärrteam.
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
Utforska fjärrledarskap, strukturer och komponenter för att framgångsrikt anpassa en fjärrarbetsinställning. Utveckla förtroende, mål, kultur och teamarbete för att skapa ett effektivt och produktivt fjärrteam. Använd befintliga verktyg och tekniker för att förbättra virtuell kommunikation och samarbete. Implementera målsättning och projektledning metoder för att mäta prestanda av ett fjärrteam.
Format för kursen
Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
Individuella bidragsgivare, chefer, lagledare, vars framgång beror på deras förmåga att kommunicera tydligt, förstås och påverka hur en annan person utför och skapa positiva arbetsrelationer.
Kurs beskrivning
Individuell och team framgång beror på individernas förmåga att kommunicera med andra, ansikte mot ansikte, såväl som virtuellt. Varje interaktion med en annan person bestämmer hur du uppfattas och varje interaktion är en möjlighet att utveckla förtroende och utöva positiv inflytande. Oavsett om du presenterar en till en eller till en publik på tusen, skickar information till ett projektteam eller levererar ett svårt budskap, är effektiv kommunikation en av de mest kraftfulla färdigheterna för att uppnå dina mål.
Kursen utvecklar din förmåga att fokusera på ditt resultat, tunna in till din publik och utveckla ditt budskap för tydlighet och inverkan. Din förmåga att skapa en miljö för öppen diskussion och pågående dialog är avgörande för kommunikationens framgång. De kommunikationsförmåga som omfattas av denna kurs kommer att öka din förmåga att utöva val och kontroll för varje typ av konversation, påverka med auktoritet och förbättra kvaliteten på relationer och produktivitet.
Förstå varför vissa människor inte svarar på vad du säger till dem, förbättra ditt förhållande med din make, barn, chef, medarbetare, etc... utöka räckvidden av sina personliga färdigheter i kommunikation med andra människor, Lär dig hur du snabbt känner dig bättre, säkrare, tystare och precis som du vill, göra andra människor intresserade av din egen person och göra dem gillar dig
Denna kurs är för dig!
Communication Verktyg du lär dig är från olika områden av NLP, psykologi, psykoterapi, hypnoterapi. Denna ackumulerade kunskap baseras på den senaste forskningen och utvecklingen inom dessa områden. Hundratals timmar av studier, läsning, lyssna och titta på material, böcker och filmer, och psykologiska samråd tillgängliga i form av en föreläsning med övningar.
Utbildningen kommer att vara att granska och förbättra de kompetenser som behövs för att uppnå sina affärsmål i fråga om både individuellt arbete och teamarbete, särskilt genom förvärv av färdigheter av deltagarna såsom:
Att bygga en effektiv kommunikationsstil med andra Praktisk analys av kommunikationsbarriärerna och aktiva tekniker för att förhindra deras förekomst Bygga stöd för församlingsförbindelser Effektivt teamarbete Medvetenhet om ömsesidigt inflytande i förhållandet team-enhet och team-enhet Förmågan att använda en mängd olika tekniker för att hantera konflikter Ändra deras attityder och beteende modellering konstruktiv (t.ex. assertiv ställning)
Metod för arbete
Utbildningen är utformad som en interaktiv, där deltagarnas andel är över 80% av tiden. Varje session följer en liknande dynamik: öppna en ny övningsvanor (för att bygga medvetenhet), mini-läsning om teknikerna (kunskap), praktisera nya taktiker och tekniker (förmågor). Efter slutet av varje session får deltagarna stödmaterial för de diskuterade sessionerna.
Praktiskt material sammanfattas genom att ge en mini föreläsning som förklarar den teoretiska grunden och de grundläggande psykologiska mekanismer som deltagarna upplever medan de arbetar på träningsrummet.
För alla som strävar efter att effektivt och effektivt hantera konfliktsituationer. Utbildning för personer som vill utveckla sina färdigheter i att använda konflikten i teamets arbete som syftar till att utveckla förmågan att tillämpa strategier, metoder och tekniker för konflikthantering.
Fördelar med utbildningen:
Användning av metoder och tekniker för att lösa konfliktsituationer, effektiv konflikthantering, effektiv kommunikation i konfliktsituationer, skicklig förberedelse av analysbehov av parter i konflikten och formulering av problemet, användning av stresshantering färdigheter, känslomässiga och assertiva tekniker för att lösa sådana konflikter.
Förmågor som förvärvats under utbildningen:
Kommunicera effektivt i konfliktsituationer Identifiera källor till konflikter analys av parternas behov av konflikten och formuleringen av problemet använda metoder och tekniker för att lösa konflikter till principerna om assertivitet och hantering av känslor i konfliktlösning Tillämpning av principerna om assertiv resistent tampering Rätt beteende i konflikt implementera dessa stresshantering, känslomässigt
Träningsmetod är:
föreläsningar, simuleringar, fallstudier, rollspel, ger feedback till deltagarna
För ledning: teamledare, chefer börjar sina karriärvägar och högpotentiella anställda väljs för utveckling. Utbildning är också en prelud för utvecklingen av individuella ledarroller och mänskliga resurshantering.
Fördelar med att slutföra kursen:
Öka effektiviteten i teamhantering, effektivt beslutsfattande relaterad till ledningsfunktioner, lämplig val av ledarskapsstil till lagsituationen, företagets tillväxt, stärka konfliktlösning färdigheter, förvärva tidshantering färdigheter.
Metod för utbildning:
korta tematiska föreläsningar, individuella övningar, simuleringar, fallstudier, rollspel
Staff who need to be fully aware of the issues surrounding Communicating and Influencing:
- Their colleagues
- Their bosses
- Their internal and external customers and stakeholders
Format of the course
The course will be a highly-interactive combination of:
- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and
- Case Studies
By the end of the course, delegates will be able to:
- Appreciate the need to manage their own behaviour before they can influence others’ behaviour
- Understand the strengths and weaknesses of the various communications media available
- Manage their internal and external customers and stakeholders
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursmål
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Formatera
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
Publiken
Alla som vill förbättra sina assertivitetskunskaper
Aim
Kursen syftar till att öka förtroendet och öka delegatens förmåga att kommunicera med kollegor och kunder på ett förtroende och försiktigt sätt.
Målsättning
Vid slutet av programmet kommer deltagarna att:
Förstå och övervinna hinder för att vara assertiva Erkänna beteendemönster inom dig själv och andra och lära dig effektiva strategier för att hantera dem Kommunicera effektivt med ett brett utbud av människor för att uppnå en win-win-situation där det är möjligt effektivt hantera svåra situationer.
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:
- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Last Updated: