Soft Skills kurser och utbildning

Soft Skills kurser och utbildning

Lokala, instruktörsledda mjuka färdigheter (även känd som personkompetens, interpersonella färdigheter, sociala färdigheter och överförbara färdigheter) Kurser visar genom diskussion och övningar hur man förstår dynamiken i mänskliga relationer i en affärsmiljö och hur man applicerar Soft Skills-tekniker, vanor och tankar för att förbättra relationerna såväl som affärsresultat, samtidigt som man skapar en mer uppfyllande erfarenhet av arbete och liv Soft Training-utbildning är tillgänglig som "live-träning" eller "fjärr-live-träning" Utbildning på plats kan genomföras lokalt på kundlokaler i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige Fjärrutbildning sker genom en interaktiv fjärrskrivbord NobleProg Din lokala utbildningsleverantör.

Testimonials

★★★★★
★★★★★

Kursplaner från Soft Skills

KodNamnVaraktighetÖversikt
coachCoaching Skills7 timmarPublik Personal som behöver vara helt beredd att leverera högkvalitativa coaching sessioner Till enskilda medlemmar av egen personal Till deras lag Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna lag men vem skulle värdera deras oberoende - och icke-dödliga inslag Kursens format En kombination av: Förenklade diskussioner Delegate Coaching sessioner - med full feedback Efter kursens slut kommer delegater att kunna: Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individuell och teamprestanda Det gäller särskilt användningen för att förstå orsakerna till (och åtgärda) underpresterande Leverera meningsfulla Coaching Sessions .
pptfinanceCreating Slide Decks for the Financial World7 timmarKursen ger dig kunskap om hur du presenterar finansiell information (siffror) i PowerPoint och inte bara presentationerna i sig själv Du kommer att kunna presentera finansiell information på ett mer professionellt sätt .
desthiDesign Thinking4 timmarOverview:

There are Five stages in the Design Thinking (DT) process (empathize, define the problem, ideate, prototype, test).

In an increasingly complex world, we deal with problems that may need special approaches. Design Thinking helps deal with complex problems. Mastering design-thinking helps to deal with complex problems effectively, communicate better, persuade efficiently, improve business results and enhances organizational and personal behavior and performance.

- How DT works: learn from people and problem, find patterns, design model (model drift), test the model, evaluate the model and re-engineer.
- Relationship between DT, innovation and entrepreneurship.
- DT methods and tools: persona, stakeholder map, customer journey map, service blueprint, business model innovation.
- Application of DT: design mindset, disruptive innovation, iterative approach, agile estimation technique, critical thinking, problem solving, teamwork, leadership readiness, communication skills, technology savvy, forward thinking, intercultural and ethical competency, emotional intelligence, self-awareness, negotiating skills, conflict resolution.

Objectives:

- To understand the fundamentals and nuances of DT
- To explore key concepts, factors, theories, types, and models in DT
- To experiment, experience and practice DT

Delivery:

This is a 1 day (4 hours) training course and consists of:

- lectures (40% - presentation of theories, concepts, models, and interactions),
- group exercises (30% - group dynamics, games, group discussion, and mock-conflict resolution exercises),
- individual activities (15% - writing, designing and peer discussion)
- and others (15% - videos, reading).

Note: due to the nature of this course there is a minimum group size of 3
pptpresentationsellDelivering a PowerPoint Presentation that Sells14 timmarIn this instructor-led, live training, participants will learn how to prepare and deliver a convincing PowerPoint presentation. From technical preparation to skillful delivery, each essential point is covered in this interactive workshop.

By the end of this training, participants will be able to:

- Apply the right mindset for delivering a powerful and convincing presentation
- Practice effective communication techniques to enhance a presentation
- Prepare PowerPoint slides that complement and strengthen a presentation
- Create a connection with the audience that facilitates trust and enables the sale of an idea, proposal, product or service

Audience

- Leaders and Managers
- Engineers
- Researchers
- Consultants
- Persons with little or no business background
- Persons preparing to propose an idea or proposal

Format of the Course

- Workshop format with lots of exercises and practice in a lively and engaging environment.

Note

- To request a customized training for this course, please contact us to arrange
unicorpUniversity to Industry – preparing for the transition7 timmarKursen riktar sig till personer som ska börja eller har precis börjat en professionell karriär inom industrin Utformad för att skapa förståelse och uppskattning av företagets arbetsplats, kommer förväntningarna och beteenden som forskarutbildningen kommer att möta när de börjar sin karriär Efter kursen kommer en mentor att tilldelas för en period på 6 månader, varav upp till 6 möten äger rum (via telefon, skype, etc) på 121 basis Syftet med dessa möten definieras mellan mentorn och mentén före varje session och kommer att fokuseras på de frågor som är viktigast för mentén då .
ConResBeConflict Resolution, Assertiveness and Self Confidence14 timmarI en alltmer globaliserad värld arbetar vi i fler mångkulturella miljöer där konflikter mellan individer och grupper är möjliga Den grundläggande tron ​​bakom konfliktlösning är att konflikter är oundvikliga men att de är hanterbara Självförtroende, självförtroende, förhandlingsförmåga, interpersonella och andra färdigheter är avgörande för att stödja konfliktlösning I vårt vardag möter vi många tillfällen där vi medvetet eller omedvetet (med familjemedlemmar, vänner, kunder, affärspartners) hanterar konflikter Mastering av konfliktlösning hjälper till att lösa konflikter effektivt, och hjälper oss att kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättra organisatoriskt och personligt beteende och prestanda Kursen ger en blandning av teorier och begrepp, i kombination med gruppövningar och individuella aktiviteter för att göra det möjligt för delegater att dela med sig av idéer och utveckla sina färdigheter mål: Att förstå grundläggande och nyanser av konflikter i organisationer Att utforska nyckelkoncept, faktorer, teorier, typer och modeller i konfliktlösning Att upptäcka personlighetstyperna, ledarstilar som stödjer förhandlingskunskaper Att lära sig konsten att vara självförtroende och självförtroende Att experimentera, uppleva och öva konfliktlösningar .
Negskills0017Negotiation Skills14 timmarDenna två dagskurs är utformad för personer som vill uppnå bättre resultat från sina förhandlingar med kunder, leverantörer och kollegor Det lär ut de färdigheter och taktik som används av effektiva förhandlare och bygger det förtroende som krävs för att lyckas Delegater lär sig olika förhandlingsstilar och hur man maximerar sin personliga kraft samtidigt som man skyddar viktiga relationer Kursen är mycket deltagande med en kombination av föreläsning, diskussion, coaching och övningar .
lineLeadership in the new economy21 timmarI slutet av kursen ska deltagarna kunna: Skaffa en förståelse för selfmastery som grund för inspirerande ledare Stärka och bibehålla sina genomförandekapacitet och bidra till att skapa en högpresterande kultur Leda kulturell omvandling och förändringsprocesser i sina respektive inflytandeområden med hjälp av känslomässig intelligens och förändringshanteringsverktyg .
sevenhabitsHabits of Highly Effective People7 timmarMöjlighet och tillväxt händer "utanför komfortzonen" I den här utbildningen kommer deltagarna att engagera sig i interaktiva och livliga diskussioner för att reflektera över och förbättra tankegången och skickligheten för att omfamna förändring och tillväxt Genom en rad diskussioner, övningar och gruppaktiviteter lär deltagarna att identifiera sina individuella "Comfort Zones" och tillämpa rätt tänkande och tekniker för att driva bortom dessa zoner för att upptäcka nya möjligheter "Effektiva människor omger förändring och upptäcker möjligheter!" Kursen består av en kombination av enklare diskussioner, lagaktiviteter, deltagarpresentationer och aktiv och kontinuerlig feedback från tränaren .
InfluenceInfluence in Action14 timmarPfizer, Hewlett Packard, DellEMC och VMware har gynnats av detta program, utvecklar en bättre balans i sin påverkan stil och visar ett fjädrande svar på utmaningar på arbetsplatsen Om du vill: • Skapa högpresterande arbetsgrupper • Konsekvent vinna kontrakt från pitching • Förhandla framgångsrikt de bästa erbjudandenen • Bygga aktieägarvärde, år på år då behöver du vårt influensprogram.
ccarestrCustomer Care Strategy21 timmarEn kundvårdsstrategi spelar en viktig roll för att bygga upp kundnöjdhet, vilket hjälper dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna på upprepade affärer Genom god kundservice får du kundens förtroende, förbättrar företagets image och stärker din konkurrensfördel på marknaden Kursen fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga upp livslånga kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundstrategier Nöjda kunder kan genom samtal och berättande bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket troliga att rekommendera dina tjänster till andra Denna workshop hjälper också deltagarna att kommunicera effektivt, lämpligt och tydligt i alla situationer MÅL Utveckla kompetenser inom professionell kundvård Öka effektiviteten i kommunikationen med kunderna Att uppnå kunskapen om hur man kommer till de underliggande behoven och förväntningarna hos kunderna Bygga starka och hållbara relationer med kunder Utöka den positiva bilden av företaget på marknaden Identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder Lär dig om personligheter och kommunikationspreferenser när du arbetar med kunder Establsihing förmågan att skapa en öppen miljö för kommunikation Utveckla färdigheter för att kommunicera tydligt och effektivt Identifiera hinder för effektiv kommunikation Mastering kroppsspråk och icke-verbal kommunikation METODER Rollspel Självbedömningstest Övningar i grupper Enskilt arbete Övningar Föredrag diskussioner LÄRA UTGÅNGAR Efter avslutad kurs kommer deltagarna att kunna: Anta en fokuserad kundvårdsstrategi Identifiera viktiga kundproblem Bygg den professionella bilden av företaget Anpassa till specifika kundbeteendestilar Öka kundlojaliteten genom exceptionell kundservice Utveckla kommunikationsförmåga med kunder Använd tekniker för att skapa relationer Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservicekunskapen Visa gester av generositet och högkvalitativ kundvård Använd tekniker för att hantera svåra situationer Erkänn barriärer för leverans av enastående kundservice .
advppAdvanced Slide Design in PowerPoint7 timmarKursen riktar sig till alla som vill arbeta mer effektivt i PowerPoint när man skapar bilder och lär sig grunderna i att presentera dem .
advprsntDelivering Impressive Presentation Decks - Social Skills Workshop14 timmarMål: Förbättra förmågan att förbereda en attraktiv presentation med Powerpoint och andra verktyg mottagare: Försäljningsrepresentanter, konsulter, forskare och lärare, chefer, lärare, företagsansvariga, små och medelstora företag och offentliga institutioner, för vilka utmaningen är att stå framför en grupp människor, säga till dem, väcka intresse .
advyldshpAdvisory & Leadership Skills14 timmarKursen är en del av Data Scientist skill sets (Domain: Advisory & Leadership) .
commtmCommunicating and Influencing For Team Members14 timmar.
advppstAdvanced PowerPoint for sales teams7 timmarKursen är avsedd för säljteam Det fokuserar på att utnyttja PowerPoints funktioner som hjälper till i försäljningen, dvs hur man visar data på ett effektivt sätt, hur man inte överkalkar bilder och vad man ska fokusera på i ett försäljningsdäck .
sdtpmlStrategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership35 timmarÖversikt Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater att utveckla sitt strategiska tänkande, planering och ledarskap, inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrikt genomförande i en bankmiljö Kursen behandlar de hårda problemen i konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag Med hjälp av interaktiva fallstudier och sektorsexempel uppmanas delegater att dela med sig av erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda Programmets huvudmål är att utrusta cheferna med kompetensen för att skanna affärsmiljön för att avslöja lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att vinna konkurrensfördelar i en alltmer konkurrensutsatt affärsmiljö Bland annat kommer programmet att ge insikt om ledarskapets bästa praxis och beteenden som kommer att stärka chefernas förmåga att hantera komplexiteten och osäkerheten att förvalta en högpresterande finansinstitution Lärandemål Efter att ha deltagit i kursen kommer delegater att kunna: Beskriv de största problemen som en stor bank står inför Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen Analysera resurser inom och utanför organisationen Förklara de olika strategierna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen Utvärdera alternativa utvecklingsstrategier för att rekommendera den (de) mest lämpade till företagets behov Applicera en djupare förståelse av strategiska utvecklingsplaner; Diskutera objektivt de risker, fördelar och kostnader som följer med genomförandet av den nya strategin, inklusive hantering av konflikter i ett lag Definiera metoder för att hantera de identifierade riskerna Analysera de potentiella effekterna på hans eller hennes företag (både positiva och negativa) som kommer att härröra från genomförandet av den nya strategin Designpolitik, system och processer för att framgångsrikt genomföra de strategiska planerna som framträder Täck de viktigaste stegen i förändringshantering Vem ska delta Produkt / Service Managers Nyanställda samt etablerade chefer och teamledare Operationschefer Seniorbankchefer Human Resource Managers Operations Managers Marknadschef Metodik Kursen består av underlättade verkstäder, kompletterat med fallstudier utdragna av en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet inom ramen för sina egna organisationer / avdelningar Öppna forumdiskussioner kommer också att vara ett nyckelelement .
intrcgovIntegrated Risk & Corporate Governance35 timmarÖversikt Över hela världen kopplar regulatorer i allt större utsträckning den mängd risk som en bank tar till det kapital som krävs för att hålla och banker och finansiella tjänster hanteras alltmer på riskbaserad förvaltningspraxis Bankerna, deras produkter, reglerna och den globala marknaden blir alltmer komplexa och driver allt större utmaningar i effektiv riskhantering En viktig lärdom av bankkrisen under de senaste fem åren är att riskerna är mycket integrerade och att hantera dem effektivt måste bankerna förstå dessa samspel Viktiga funktioner inkluderar: Förklaringen av nuvarande riskbaserade regler detaljerad granskning av de stora risker som bankerna står inför branschens bästa praxis för att anta ett företagsstrategi för att integrera riskhantering över hela organisationen Använda styrtekniker för att bygga en gruppövergripande kultur för att säkerställa att alla tar en aktiv roll i hanteringen av risker i linje med bankernas strategiska mål vilka utmaningar kan riskhanterare ställas inför i framtiden Kursen kommer att göra omfattande användning av fallstudier avsedda att utforska, undersöka och stärka de begrepp och idéer som omfattas av de fem dagarna Historiska händelser i bankerna kommer att användas under hela kursen för att lyfta fram hur de inte lyckats hantera sina risker och åtgärder som kunde ha vidtagits för att förhindra förlust mål Syftet med kursen är att hjälpa bankledningen att leverera en lämplig integrerad strategi för hantering av komplexa och förändrade risker och regler i dagens internationella bankmiljö Specifikt syftar kursen till att ge ledande nivåhantering en förståelse för: stor risk inom finansbranschen och de stora internationella riskreglerna hur man hanterar bankens tillgångar och skulder samtidigt som man maximerar avkastningen samspelet mellan risktyper och hur banker använder ett integrerat tillvägagångssätt för deras förvaltning företagsstyrning och metoder för bästa praxis för att hantera intressenternas olika intressen hur man utvecklar en kultur av riskstyrning som ett verktyg för att minimera onödigt riskintagande Vem ska delta i detta seminarium Kursen är avsedd för dem som är nya för integrerad riskhantering, ledande ansvarig strategisk riskhantering, eller de som vill öka sin förståelse för företagens riskhantering Det kommer att vara till nytta för att: Styrelsens ledningsnivå Seniorchefer Senior riskchefer och analytiker Seniorchefer och riskchefer ansvarar för strategisk riskhantering Interna revisorer Regulatorisk och överensstämmande personal Skattekonsulter Kapitalförvaltare och analytiker Tillsynsmyndigheter och tillsynspersonal Leverantörer och konsulter till banker och riskhanteringsindustrin Bolagsstyrning och riskhantering .
advmsppAdvanced MS PowerPoint7 timmarKursen syftar till att förbättra praktikanternas PowerPoint-färdigheter genom praktiska övningar som stöds av relevant teori. Den är designad för alla, mestadels presentationsdesigners, men även konferenshögtalare och mötespresentanter.
1Leadership 1017 timmarKursen syftar till att inspirera praktikanter att bli ledare genom att visa vad som gör eller bryter en ledare.
543212Public Speaking 10114 timmarKursen syftar till att förbättra praktikanternas talande färdigheter genom praktiska övningar som stöds av relevant teori. Den är designad för alla, främst konferenshögtalare och mötespresentanter.
infavdconfInfluencing and Avoiding Conflict21 timmarPublik

- Personal som behöver vara fullt medveten om frågorna kring inflytande och undvikande av konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

Efter kursens slut kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkor och svagheter hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Förenklade diskussioner
- Presentationer
- Övningar och
- Fallstudier
traintrainerTrain-the-Trainer21 timmarPublik Personal som behöver vara fullt beredda att leverera högkvalitativa träningssessioner Kursens format En kombination av: Förenklade diskussioner Delegerade presentationer - med fullständig feedback Efter kursens slut kommer delegater att kunna: Förbered och strukturera en effektiv träningspass Förbered dig ordentligt för den träningen Leverera den träningen med förtroende Använd de olika visuella hjälpmedel som en tränare kan välja att använda för att skapa en stimulerande session Hantera de olika typerna av människor som de kommer att stöta på i sina kurser .
presconfPresenting with Confidence21 timmarPublik Personal som behöver vara helt beredd att leverera presentationer: Till deras lag Till kunder Till andra publik inom företaget Till andra publikgrupper utanför företaget Kursens format En kombination av: Förenklade diskussioner Delegerade presentationer - med fullständig feedback Efter kursens slut kommer delegater att kunna: Förbered och strukturera en effektiv presentation Förbered dig ordentligt för den presentationen Leverera presentationen med förtroende Använd de olika visuella hjälpmedel som en presentatör kan välja att använda för att skapa en stimulerande presentation Hantera de olika typerna av människor som de kommer att stöta på i sina presentationer .
pemmPersonal Efficiency and Managing Meetings7 timmarPublik

Chefer, lagledare och anställda som känner att:

- De deltar i för många möten
- Deras tid blir "stulen" av andra människor
- De kan inte komma till botten av dagens arbete på grund av brist på planering, framsynthet eller prioritering

Kursens format

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Förenklade diskussioner
- Presentationer
- Övningar och fallstudier

Efter kursens slut kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidstrycket för dem som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda mötesutgångar
- Värdera mer och mer på sätten att hantera sig själva och deras tid mer effektivt: att arbeta smartare inte svårare ...
pplteammanPeople and Team Management21 timmarPublik

Personal som behöver vara fullt medveten om problemen kring People and Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras lagmedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursens format

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Förenklade diskussioner
- Presentationer
- Övningar och
- Fallstudier

Efter kursens slut kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkor och svagheter hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina lagmedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer som de kan stöta på på kontoret
commtm2Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders14 timmarPublik Personal som behöver vara fullt medveten om frågorna kring kommunikation och påverkan: Deras kollegor Deras chefer Deras interna och externa kunder och intressenter Kursens format Kursen kommer att vara en starkt aktiv kombination av: Förenklade diskussioner Presentationer Övningar och fallstudier Efter kursens slut kommer delegater att kunna: Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende Förstå styrkor och svagheter hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga Hantera sina interna och externa kunder och intressenter Förklara hur man hanterar de svåra situationer som de kan stöta på på kontoret .
strsmngtStress Management and Prevention7 timmarA one day course on Stress Managment and Prevention

Kommande utbildning från Soft Skills

KursCourse DateCourse Price [Remote / Classroom]
Advanced MS PowerPoint - Stockholm, Hötorgettors, 2019-01-10 09:301420EUR / 1820EUR
Advanced MS PowerPoint - Västeråsfre, 2019-01-18 09:301420EUR / 1820EUR
Advanced MS PowerPoint - Örebro, City Centermån, 2019-01-21 09:301420EUR / 1820EUR
Advanced MS PowerPoint - Linköpingons, 2019-01-23 09:301420EUR / 1820EUR
Advanced MS PowerPoint - Malmö, Stadskärnafre, 2019-01-25 09:301420EUR / 1820EUR
Helg Soft Skills kurser, Evening Soft Skills utbildning, Soft Skills boot camp, Soft Skills instructor-led, Helg Soft Skills kurs, KvällSoft Skills kurser, Soft Skills coaching, Soft Skills instruktör, Soft Skills tränare , Soft Skills träningskurser, Soft Skills klasser, Soft Skills on-site, Soft Skills privata kurser, Soft Skills one on one training

Rabatterade kurser

KursVenueCourse DateCourse Price [Remote / Classroom]
OCEB2 OMG Certified Expert in BPM - Business Intermediate Exam PreparationGöteborgtis, 2019-02-26 09:303510EUR / 4310EUR
Apache Spark MLlibGöteborgmån, 2019-03-18 09:305679EUR / 6879EUR
Docker for Developers and System AdministratorsGöteborgons, 2019-03-20 09:302430EUR / 3030EUR
Hyperledger Fabric for BeginnersGöteborgfre, 2019-03-29 09:302124EUR / 2524EUR
IoT security Linköpingtis, 2019-07-02 09:304455EUR / 5255EUR

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!