Soft Skills kurser och utbildning

Soft Skills kurser och utbildning

Lokala, instruktörsledda mjuka färdigheter (även känd som personkompetens, interpersonella färdigheter, sociala färdigheter och överförbara färdigheter) Kurser visar genom diskussion och övningar hur man förstår dynamiken i mänskliga relationer i en affärsmiljö och hur man applicerar Soft Skills-tekniker, vanor och tankar för att förbättra relationerna såväl som affärsresultat, samtidigt som man skapar en mer uppfyllande erfarenhet av arbete och liv Soft Training-utbildning är tillgänglig som "live-träning" eller "fjärr-live-träning" Utbildning på plats kan genomföras lokalt på kundlokaler i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige Fjärrutbildning sker genom en interaktiv fjärrskrivbord NobleProg Din lokala utbildningsleverantör.

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Soft Skills läroplaner

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
14 timmar
Den här instruktörsledda, liveutbildningen (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till HR-personal och rekryteringsspecialister som vill använda analysmetoder förbättra organisatoriska prestationer. Kursen omfattar kvalitativa såväl som kvantitativa, empiriska och statistiska metoder.

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
14 timmar
Den här instruktörsledda, liveutbildningen (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till HR-proffs som vill använda analysmetoder förbättra organisationsprestanda. Kursen omfattar kvalitativa såväl som kvantitativa, empiriska och statistiska metoder.

Kursformat

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
7 timmar
Publik

Personal som måste vara fullt förberedda på att leverera coachningssessioner av hög kvalitet

- Till enskilda medarbetare
- Till deras lag
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdera deras oberoende - och icke-bedömande - input

Kursformat

En kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Delegerade coachingsessioner - med full feedback

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individens och teamprestanda - särskilt relatera dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestanda
- Leverera meningsfulla coachingsessioner
21 timmar
En kundvårdsstrategi spelar en viktig roll i att bygga kundtillfredsställelse, hjälpa dig att behålla lojala kunder och öka nivåerna av upprepade affärer. Genom god kundservice får du kundens förtroende, förbättrar företagets image och stärker din konkurrensfördel på marknaden. Kursen fokuserar på strategier och färdigheter för att bygga livslångt kundrelationer genom att utveckla värdefulla och effektiva kundvårdsstrategier. Satiserade kunder kan, genom samtal och berättande, bli frivilliga ambassadörer för ditt företag och är mycket sannolikt att rekommendera dina tjänster till andra. Denna workshop hjälper också deltagarna att kommunicera effektivt, lämpligt och tydligt i alla situationer.

Mål

Utveckla kompetens inom området professionell kundvård Öka effektiviteten i kommunikationen med kunder Att uppnå kunskap om hur man når kundernas grundläggande behov och förväntningar Bygga starka och hållbara relationer med kunder Utöka företagets positiva bild på marknaden Identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder Lär dig om personlighet och kommunikationsförmåner när du hanterar kunder Förmågan att skapa en öppen miljö för kommunikation Utveckla färdigheter för att kommunicera tydligt och effektivt Identifiera hinder för effektiv kommunikation Mastering kroppsspråk och icke-verbal kommunikation

Metoder

rollspel Självbedömningstester Övningar i grupper Individuellt arbete Praktiska sessioner Läsningar Diskussioner

Lära utomhus

Vid avslutad kurs kommer deltagarna att kunna:

Ett fokuserat kundvårdsstrategi Identifiera nyckelfrågor för kunden Bygg företagets professionella bild Anpassa sig till specifika kundbeteende Öka kund lojalitet genom exceptionell kundtjänst Utveckla kommunikationsförmåga med kunder Använd tekniker för att bygga relationer Utveckla en personlig handlingsplan för att förbättra kundservice färdigheter Visa gesturer av generositet och högkvalitativ kundvård Använd tekniker för att hantera svåra situationer Erkänna hinder för tillhandahållande av utmärkt kundservice
14 timmar
Denna två dagskurs är utformad för personer som vill uppnå bättre resultat från sina förhandlingar med kunder, leverantörer och kollegor Det lär ut de färdigheter och taktik som används av effektiva förhandlare och bygger det förtroende som krävs för att lyckas Delegater lär sig olika förhandlingsstilar och hur man maximerar sin personliga kraft samtidigt som man skyddar viktiga relationer Kursen är mycket deltagande med en kombination av föreläsning, diskussion, coaching och övningar .
14 timmar
I en alltmer globaliserad värld arbetar vi i fler mångkulturella miljöer där konflikter mellan individer och grupper är möjliga Den grundläggande tron ​​bakom konfliktlösning är att konflikter är oundvikliga men att de är hanterbara Självförtroende, självförtroende, förhandlingsförmåga, interpersonella och andra färdigheter är avgörande för att stödja konfliktlösning I vårt vardag möter vi många tillfällen där vi medvetet eller omedvetet (med familjemedlemmar, vänner, kunder, affärspartners) hanterar konflikter Mastering av konfliktlösning hjälper till att lösa konflikter effektivt, och hjälper oss att kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättra organisatoriskt och personligt beteende och prestanda Kursen ger en blandning av teorier och begrepp, i kombination med gruppövningar och individuella aktiviteter för att göra det möjligt för delegater att dela med sig av idéer och utveckla sina färdigheter mål: Att förstå grundläggande och nyanser av konflikter i organisationer Att utforska nyckelkoncept, faktorer, teorier, typer och modeller i konfliktlösning Att upptäcka personlighetstyperna, ledarstilar som stödjer förhandlingskunskaper Att lära sig konsten att vara självförtroende och självförtroende Att experimentera, uppleva och öva konfliktlösningar .
7 timmar
Kursen riktar sig till personer som ska börja eller har precis börjat en professionell karriär inom industrin Utformad för att skapa förståelse och uppskattning av företagets arbetsplats, kommer förväntningarna och beteenden som forskarutbildningen kommer att möta när de börjar sin karriär Efter kursen kommer en mentor att tilldelas för en period på 6 månader, varav upp till 6 möten äger rum (via telefon, skype, etc) på 121 basis Syftet med dessa möten definieras mellan mentorn och mentén före varje session och kommer att fokuseras på de frågor som är viktigast för mentén då .
4 timmar
Översikt :

Det finns fem steg i Design Thinking (DT) processen (empathize, definiera problemet, idé, prototyp, test).

I en alltmer komplex värld hanterar vi problem som kan behöva speciella metoder. Design Thinking hjälper till att hantera komplexa problem. Mastering design-tänkande hjälper till att hantera komplexa problem effektivt, kommunicera bättre, övertyga effektivt, förbättra affärsresultat och förbättra organisatoriskt och personligt beteende och prestanda.

Hur DT verkar: lära av människor och problem, hitta mönster, designmodell (modell drift), testa modellen, utvärdera modellen och omingenjör. Förhållandet mellan DT, innovation och entreprenörskap. DT metoder och verktyg: persona, intressent karta, kundresa karta, serviceblogg, affärsmodell innovation. Tillämpning av DT: design mindset, störande innovation, iterativ tillvägagångssätt, agil uppskattningsteknik, kritiskt tänkande, problemlösning, teamarbete, ledarskapsbereddhet, kommunikationsförmåga, teknik medvetenhet, framåt tänkande, interkulturell och etisk kompetens, känslomässig intelligens, självmedvetenhet, förhandlingsförmåga, konfliktlösning.

Målsättningar :

För att förstå grunderna och nyanserna av DT Att utforska viktiga begrepp, faktorer, teorier, typer och modeller i DT För experiment, erfarenhet och övning DT

Leverans av:

Detta är en 1 dag (4 timmar) träningskurs och består av:

föreläsningar (40% - presentation av teorier, begrepp, modeller och interaktioner), gruppövningar (30% - gruppdynamik, spel, gruppdiskussion och mock-konfliktlösning övningar), Individuella aktiviteter (15% - skrivande, design och peer diskussion) och andra (15% - videor, läsning).

Anmärkning: På grund av kursens karaktär finns det en minsta gruppstorlek på 3
14 timmar
INTRODUKTION

International Business Etikette handlar inte om regler och föreskrifter utan är särskilt viktigt för personligt arbete eller resa för företag.

Kunskap om internationell affärsetikett är relevant för att genomföra möten, bygga relationer med andra och visa respekt för lokal kultur.

I affärsvärlden innebär god affärsetikett att du agerar professionellt och utövar rätt sätt när du engagerar dig med andra i ditt yrke.

MÅL

Denna kurs är design för att förbättra och gynna professionella på följande.

- Förbättrad personlig och professionell bild.
- Behärska internationellt protokoll & personlig diplomati.
- Färdighet och kompetens inom olika former av företags- och diplomatisk kommunikation.
- Ökat självförtroende för officiella, formella och informella kontakter.
- Skärpade professionella kommunikationsfärdigheter
- Ökat förtroende för PR.
- Perfekt förståelse av formell och informell klänning, inklusive kvällskläder
- Förbättrad förmåga att arbeta i internationell miljö, förstå nyckelelement i tvärkulturell kommunikation och förfinad kompetens i kontakter med partners från hela världen.
14 timmar
INTRODUKTION

Kina: ett utvecklingsland och världens näst största ekonomi. Kinas snabba marknadsförändring och ekonomiska expansion som stöds av en rad regeringsreformer är nu en attraktiv destination för att göra affärer och söka jobb som är motorrtuniter. .

Kinesisk företagskultur och etikett kan vara lite annorlunda än västerländska affärsmetoder. När du börjar söka jobbmöjligheter eller utöka ditt företag i Kina är det viktigt att ha åtminstone en grundläggande förståelse för kinesisk företagskultur och etikett. Att känna till och utöva vanliga seder hjälper dig också att slappna av, undvika förlägenhet och fokusera på att bygga framgång.

När det gäller kinesisk affärsetikett finns det bara en övergripande regel:

När du är i Kina, gör som kineserna gör!

De viktigaste inlärnings- och utvecklingsmålen är att luta sig och få nya kunskaper i kinesisk Business och social etikett som hjälper företagsrepresentanter, professionella att göra ett bra jobb i Kina.
21 timmar
INTRODUKTION

- Har du någonsin känt dig osäker på dig själv i sociala situationer?
- Är du orolig för hur man adresserar människor eller hur man föreslår en skål?
- Var placerar du din VIP eller till och med vilken gaffel du ska använda?
- Trots att korrekt protokoll och etikett kan gå obemärkt, kommer dess frånvaro att noteras vederbörligen

I den här kursen kommer du att lära dig

- Hur man hanterar sociala situationer med nåd och lätthet.
- Du kommer också att uppleva och lära dig kunsten att äta etikett,
- I en riktig restaurangmiljö.

Du kommer att lära dig att hantera alla typer av porslin och bestick vid avslappnade och formella sammankomster och uppleva speciella livsmedel utan förlägenhet.

Oavsett om du är ansvarig för ett socialt tillfälle eller deltar i ett, kan du vara en nådig värd och uppskattande gäst!
14 timmar
denna kurs är utformad för att hjälpa chefer och ledare att förstå den viktiga och organisatoriska av presskonferens. deltagarna kommer att introduceras till den viktiga presskonferensen, verktyg som att förstå media, bygga en relation med medierna, skriva pressmeddelanden, förbereda press Kits, anordna en presskonferens, och hantera medie intervjuer. Den interaktiva workshopen kommer också att ge användbara tips om hur man kan etablera och förbättra en organisations lyhördhet för media och hur man upprätthåller goda relationer med medierepresentanter och organisationer.

mål.

• utveckla kompetenser inom området för organisation av press konferens.

• öka effektiviteten i hanteringen av press konferenser och media frågor.

• att uppnå kunskap om hur man kan nå de bakomliggande behoven och förväntningarna hos journalisten.

• bygga starka och hållbara relationer med press-eller media medlemmar.

• öka den positiva bilden av företaget på marknaden.

• att identifiera, minska och övervinna invändningar och hinder.

• utveckla färdigheter för att kommunicera på ett tydligt och effektivt sätt.

utbildning fördelar.

• de som är intresserade av att utnyttja kraften i Public Relations för att bättre uppnå organisatoriska

mål.

• chefer som behöver upprätta och upprätthålla en effektiv medie relation.

• de som behöver få en bättre förståelse för PR-verktyg som pressmeddelanden, press Kits och press

konferenser.

• de som vill lära sig att hantera medie intervjuer för att uppnå positiva resultat.
7 timmar
Denna instruktör-ledda, levande utbildning (på plats eller fjärrkontroll) riktar sig till stressade individer som vill ta kontroll över stress och känna sig lugnare, tydligare och mer påhittig.

I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

- För att kunna formulera vad de två typerna av stress är, dina personliga indikatorer och relievers av stress.
- Att skapa en plan med specifika rutiner för att öka lugn, tydlighet och energi, samtidigt som stressen minimeras under dagen
- Att lära sig beprövade tekniker för att flytta negativa känslor och öka positiva
- Att ta itu med disempowering föreställningar kring arbete, liv, relationer som ofta driver stress

Kursens format

- Interaktiv föreläsning och diskussion.
- Massor av övningar och träning.

Alternativ för kursanpassning

- För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, eller för att boka som en till en coaching vänligen kontakta oss för att ordna.
7 timmar
Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

Utveckla en starkare idé om de olika tillvägagångssätten mot den samtida leveransen av lärande. Förmåga att ansluta den nuvarande leveransen till nya och nya metoder i lärande leveransen. Utveckla en adaptiv och proaktiv läroplan som skulle maximera digitalisering och alla dess fördelar. Leda organisationen i tillämpningen av digital transformation mot lärande

Format för kursen

Instructor Led Training genom Online Delivery Interaktiv planering med utgångar Digitala icebreaker Kursen fungerar
14 timmar
Med mer än 70 års forskningstöd är Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) den vanligaste psykologiska bedömningen idag. MBTI-instrumentet tilldelar ett fyra bokstäver testresultat till individer som tolkar sina preferenser, hjälper i personlighetsutveckling och piloter karriärledning.

Denna instruktörledda, levande utbildning (online eller on-site) riktar sig till HR-chefer, affärsteam och individer i en organisation som vill arbeta genom sin mångfald och uppnå effektivitet på en personlig och professionell nivå.

Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

Förstå de grundläggande psykologiska begreppen bakom MBTI-instrumentet. Förstå sin egen personlighetstyp och dess inverkan på arbetsplatsen. Hantera personlighetens svagheter och främmande styrkor. Identifiera andra MBTI-personlighetstyper på arbetsplatsen och samarbeta i enlighet med detta. Hantera skillnader mellan lagkamrater och bygga bättre anslutningar.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
4 timmar
Värdena i ett företag bildar och återspeglar dess praxis inte bara som ett företag utan också som en organisation. Att lära känna sådana principer gör det möjligt för individer att förstå den kultur som driver företaget att uppnå sina mål. Att uppskatta och tillämpa kärnvärden är avgörande för att bygga upp medarbetarnas moral och är mycket nödvändiga i dagens arbetsplats.

Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till nyanställda och organisatoriska team som vill ansluta sig till företagets identitet, skapa en hälsosam arbetsmiljö och stärka sin samarbetsspiritualitet.

Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

Förstå företagets värderingar och erkänna dem som hörnstenar i organisatorisk kultur. Bygg en positiv atmosfär bland medarbetare, arbetsgivare och kunder. Applicera de kärnvärden de lärde sig för att uppnå projektmål. Uppskattar rollen som företagets mål för den övergripande karaktärutvecklingen.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
7 timmar
Emotionell intelligens (EI), även känd som emotionell quotient (EQ), är förmågan att identifiera och hantera känslor i sig själv och andra. Att utveckla EQ i team kan förbättra prestanda, kommunikation, ledning och relationer inom arbetsplatsen.

Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till lag som vill utvärdera, hantera och utvärdera individuella och lag EQ.

Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

Mät individuella EQ för att förstå hur man interagerar bättre med sina kollegor. Förstå andras känslor och beteendestilar för att förbättra relationer med lagkamrater. Använd känslomässig intelligens för att bilda en positiv och produktiv arbetsmiljö. Använd känslomässig intelligens för att hantera förändringar och konflikter på jobbet.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
7 timmar
Ett fjärrteam (även känd som ett virtuellt team, ett disperserat team eller ett distribuerat team) är en grupp människor som arbetar tillsammans från olika platser. Remote Leadership är en viktig ledarskapsförmåga för att bygga och underlätta ett effektivt fjärrteam.

Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till chefer och chefer som vill implementera rätt verktyg, färdigheter och metoder för att hantera fjärrteam.

Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:

Utforska fjärrledarskap, strukturer och komponenter för att framgångsrikt anpassa en fjärrarbetsinställning. Utveckla förtroende, mål, kultur och teamarbete för att skapa ett effektivt och produktivt fjärrteam. Använd befintliga verktyg och tekniker för att förbättra virtuell kommunikation och samarbete. Implementera målsättning och projektledning metoder för att mäta prestanda av ett fjärrteam.

Format för kursen

Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.

Kursanpassningsalternativ

För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
21 timmar
Vem ska delta

Individuella bidragsgivare, chefer, lagledare, vars framgång beror på deras förmåga att kommunicera tydligt, förstås och påverka hur en annan person utför och skapa positiva arbetsrelationer.

Kurs beskrivning

Individuell och team framgång beror på individernas förmåga att kommunicera med andra, ansikte mot ansikte, såväl som virtuellt. Varje interaktion med en annan person bestämmer hur du uppfattas och varje interaktion är en möjlighet att utveckla förtroende och utöva positiv inflytande. Oavsett om du presenterar en till en eller till en publik på tusen, skickar information till ett projektteam eller levererar ett svårt budskap, är effektiv kommunikation en av de mest kraftfulla färdigheterna för att uppnå dina mål.

Kursen utvecklar din förmåga att fokusera på ditt resultat, tunna in till din publik och utveckla ditt budskap för tydlighet och inverkan. Din förmåga att skapa en miljö för öppen diskussion och pågående dialog är avgörande för kommunikationens framgång. De kommunikationsförmåga som omfattas av denna kurs kommer att öka din förmåga att utöva val och kontroll för varje typ av konversation, påverka med auktoritet och förbättra kvaliteten på relationer och produktivitet.
14 timmar
Om du vill att:

Förstå varför vissa människor inte svarar på vad du säger till dem, förbättra ditt förhållande med din make, barn, chef, medarbetare, etc... utöka räckvidden av sina personliga färdigheter i kommunikation med andra människor, Lär dig hur du snabbt känner dig bättre, säkrare, tystare och precis som du vill, göra andra människor intresserade av din egen person och göra dem gillar dig

Denna kurs är för dig!

Communication Verktyg du lär dig är från olika områden av NLP, psykologi, psykoterapi, hypnoterapi. Denna ackumulerade kunskap baseras på den senaste forskningen och utvecklingen inom dessa områden. Hundratals timmar av studier, läsning, lyssna och titta på material, böcker och filmer, och psykologiska samråd tillgängliga i form av en föreläsning med övningar.
14 timmar
[ 0 ] Al

Utbildningen kommer att vara att granska och förbättra de kompetenser som behövs för att uppnå sina affärsmål i fråga om både individuellt arbete och teamarbete, särskilt genom förvärv av färdigheter av deltagarna såsom:

Att bygga en effektiv kommunikationsstil med andra Praktisk analys av kommunikationsbarriärerna och aktiva tekniker för att förhindra deras förekomst Bygga stöd för församlingsförbindelser Effektivt teamarbete Medvetenhet om ömsesidigt inflytande i förhållandet team-enhet och team-enhet Förmågan att använda en mängd olika tekniker för att hantera konflikter Ändra deras attityder och beteende modellering konstruktiv (t.ex. assertiv ställning)

Metod för arbete

Utbildningen är utformad som en interaktiv, där deltagarnas andel är över 80% av tiden. Varje session följer en liknande dynamik: öppna en ny övningsvanor (för att bygga medvetenhet), mini-läsning om teknikerna (kunskap), praktisera nya taktiker och tekniker (förmågor). Efter slutet av varje session får deltagarna stödmaterial för de diskuterade sessionerna.

Praktiskt material sammanfattas genom att ge en mini föreläsning som förklarar den teoretiska grunden och de grundläggande psykologiska mekanismer som deltagarna upplever medan de arbetar på träningsrummet.
14 timmar
Syftet med träningen:

För alla som strävar efter att effektivt och effektivt hantera konfliktsituationer. Utbildning för personer som vill utveckla sina färdigheter i att använda konflikten i teamets arbete som syftar till att utveckla förmågan att tillämpa strategier, metoder och tekniker för konflikthantering.

Fördelar med utbildningen:

Användning av metoder och tekniker för att lösa konfliktsituationer, effektiv konflikthantering, effektiv kommunikation i konfliktsituationer, skicklig förberedelse av analysbehov av parter i konflikten och formulering av problemet, användning av stresshantering färdigheter, känslomässiga och assertiva tekniker för att lösa sådana konflikter.

Förmågor som förvärvats under utbildningen:

Kommunicera effektivt i konfliktsituationer Identifiera källor till konflikter analys av parternas behov av konflikten och formuleringen av problemet använda metoder och tekniker för att lösa konflikter till principerna om assertivitet och hantering av känslor i konfliktlösning Tillämpning av principerna om assertiv resistent tampering Rätt beteende i konflikt implementera dessa stresshantering, känslomässigt

Träningsmetod är:

föreläsningar, simuleringar, fallstudier, rollspel, ger feedback till deltagarna
14 timmar
Syftet med kursen:

För ledning: teamledare, chefer börjar sina karriärvägar och högpotentiella anställda väljs för utveckling. Utbildning är också en prelud för utvecklingen av individuella ledarroller och mänskliga resurshantering.

Fördelar med att slutföra kursen:

Öka effektiviteten i teamhantering, effektivt beslutsfattande relaterad till ledningsfunktioner, lämplig val av ledarskapsstil till lagsituationen, företagets tillväxt, stärka konfliktlösning färdigheter, förvärva tidshantering färdigheter.

Metod för utbildning:

korta tematiska föreläsningar, individuella övningar, simuleringar, fallstudier, rollspel
14 timmar
Audience

Staff who need to be fully aware of the issues surrounding Communicating and Influencing:

- Their colleagues
- Their bosses
- Their internal and external customers and stakeholders

Format of the course

The course will be a highly-interactive combination of:

- Facilitated Discussions
- Slide Presentations
- Exercises and
- Case Studies

By the end of the course, delegates will be able to:

- Appreciate the need to manage their own behaviour before they can influence others’ behaviour
- Understand the strengths and weaknesses of the various communications media available
- Manage their internal and external customers and stakeholders
14 timmar
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
21 timmar
Publik

- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:

- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursmål

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter

Formatera

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
7 timmar
En mycket deltagande kurs som involverar individuella och gruppdiskussioner och färdighetspraxis för att delegaterna ska kunna dela idéer och utveckla sina färdighetsnivåer.

Publiken

Alla som vill förbättra sina assertivitetskunskaper

Aim

Kursen syftar till att öka förtroendet och öka delegatens förmåga att kommunicera med kollegor och kunder på ett förtroende och försiktigt sätt.

Målsättning

Vid slutet av programmet kommer deltagarna att:

Förstå och övervinna hinder för att vara assertiva Erkänna beteendemönster inom dig själv och andra och lära dig effektiva strategier för att hantera dem Kommunicera effektivt med ett brett utbud av människor för att uppnå en win-win-situation där det är möjligt effektivt hantera svåra situationer.
7 timmar
De Team Roles som identifierats av Dr Meredith Belbin används i stor utsträckning i organisationer över hela världen. Denna kurs kommer att leda dig genom Team Roles teori för att hjälpa till att identifiera sätt att använda dina styrkor till din fördel och hantera dina svagheter så bra som möjligt. Kursen är lämplig för individer som vill lära sig att fungera bättre i, eller förbättra deras förvaltning av, lag. Det är också idealiskt för befintliga lag, som tillsammans kan undersöka sätt att arbeta mer effektivt i deras specifika miljö.
21 timmar
Publik

Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:

- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter

Kursformat

Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:

- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier

I slutet av kursen kommer delegater att kunna:

- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret

Last Updated:

Kommande Soft Skills Kurser

Helg Soft Skills kurs, kvällSoft Skills utbildning, Soft Skills bootcamp, Soft Skills instruktörledd, Helg Soft Skills utbildning, Kväll Soft Skills kurs, Soft Skills coaching, Soft Skills instruktör, Soft Skills tränare, Soft Skills kurs, Soft Skills klasser, Soft Skills on-site, Soft Skills privata kurser, Soft Skills en till en utbildning

Rabatterade kurser

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions