Kursplan

Träningsfärdigheter

    Leverans av en förberedd utbildning om delegatens valda ämne relaterat till deras arbete.

OBS! Längden på varje delegatutbildningssession beror på kursens längd och på antalet deltagare. Åtta är det idealiska antalet deltagare

    Fullständig en-till-en- och gruppfeedback

Förbereder ett träningspass

    Frågor till tränaren att ställa i förväg Varför mig? Logistik för vad, var, när, hur – och hur länge? Förstå hur svaren på dessa frågor påverkar strukturen på träningspasset
Strukturera innehållet: Forskning – känna till ämnet
  • Ordna innehållet
  • Skapande och användning av gratis visuella hjälpmedel
  • Förbereder tränaren
  • En tränares tre grundläggande kommunikationsverktyg: Verbal – orden som används och undvik slang och jargong Vokal – ordens ljud undviker distraherande verbala tics och skiljetecken Visuellt – presentatörens utseende: klänning; manér; närvaro

      Att repetera träningspasset – och få ärlig feedback från en pålitlig källa
    Att klara av nerver
  • Att förbereda miljön
  • Rumslayouter – och hur de kommunicerar underliggande budskap till dem som går kursen Använda rummet för att förbättra träningsupplevelsen …och städa efter kursen
  • Utvärdering

      Vikten av utvärdering Processerna för att erhålla och använda ombudsutvärdering

    Träningsfärdigheter – ses över

      Leverans av ytterligare ett träningspass (efter lämplig förberedelsetid).

    OBS! Detta kan vara samma presentation som i modul 1 men revideras efter den detaljerade feedbacken

      Fullständig en-till-en- och gruppfeedback

    Träningsfärdigheter – ses över

      Om tiden tillåter: leverans av ytterligare ett träningspass (efter lämplig förberedelsetid) Fullständig en-till-en-feedback och gruppfeedback
     21 timmar

    Antal deltagare



    Price per participant

    Relaterade Kurser

    Customer Care Strategy

    21 timmar

    Relaterade Kategorier