Kursplan
Dag ett
Effektiva förhandlingar och förhandlare:
- Definiera förhandling och bestämma när man ska förhandla
- Vad gör en bra förhandlare?
- Videofallstudier
- Förberedelsernas steg
Personlighets typer:
- Fördelarna med att känna till personality styles
-Förstå varje stil
-Identifiera din egen personalitetsstil
-Vet hur man arbetar mer effektivt med varje personality style medan
förhandla
-Veta vilken förhandlingsstrategi du ska välja utifrån relation och resultat
-Definiera positionsförhandlingar
-Känn till skillnaderna mellan "mjuk" och "hård" förhandling
-Förstå principiell förhandling
-Känn till de fyra stegen i förhandlingsprocessen
Typer av förhandling:
- Köpare säljare
- Distribution
Förbereder för förhandling:
- Heta knappar
– Att hantera känslor
- Identifiera rädslor och lär dig hur du kan övervinna dem
– Förstå vad som driver din förhandlingspartner
-Definiera din BATNA (bästa alternativet till ett förhandlingsavtal), WAP (walk away point) och ZOPA (zon för eventuellt avtal)
-Förbered dig för din personal förhandlingssituation
Öppnar förhandlingen:
- Skapa ett positivt första intryck
-Vikten av gemensam grund
- Gillbarhet
- Påverka kompetens
- Förhandlingsregler
Andra dagen
Utbyte av information och förhandlingar:
- Hur man utbyter information
- Vad är din beredskapsplan?
- Förhandlingstekniker
Talar om villkor och kompromisser:
– Håller med och inte håller med
- Identifiera behov
- Acceptera, ge och avslå förslag
– Diskutera och bryta dödlägen
- Typer av konflikter
- Hantera konflikten
Förhandlingsstrategier
- En introduktion till positioner
- Hur man hanterar känslor
- Förhandlingar och eftergifter
- Hanterar pressen
- Knep och fällor
Hantera opposition
- Att komma till ja
Avslutar förhandlingen
- Gå från att pruta till att stänga
Att delta i en praxisförhandling:
- Förbereda dig själv, ditt team och din position
- Backupplaner
- Strategier
- Reflektioner, feedback och handlingsplanering
Konfliktlösning
– Ibland kan övernitiska förhandlingar skapa intern friktion på arbetsplatsen
- PUGSS konfliktlösningstekniker
Krav
Publik
Mellan och Senior Management
Inga förkunskaper krävs – vi förutsätter att deltagarna har tidigare erfarenhet. Men absoluta nybörjare kan ha stor nytta av att delta i denna kurs också
Vittnesmål (6)
Värdens öppenhet, humor, förhållningssätt och kunskap
Justyna - e-file
Kurs - Mindfulness Workshop
Machine Translated
Det var en användbar erfarenhet både ur professionell och personal synvinkel. Tränaren var mycket kunnig och gav oss viktig information att använda på arbetsplatsen, men även i privatlivet. Jag kunde reflektera över mina egna karaktärsdrag och de hos människorna omkring mig och genom dem, gynna eller förbättra mig själv. Stresshanteringsövningarna var enkla och hjälpsamma att tillämpa.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Kurs - Stress Management and Prevention
Machine Translated
Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.
Ei Ei - Ooredoo Myanmar
Kurs - Leadership 101
Vill tacka tränaren Abhi för denna givande utbildning. Uppskattar att han försöker lära känna alla deltagare så att han bättre kan tillgodose utbildningen efter våra behov. Älskar hur det fanns en balans mellan teori och aktiviteter som håller oss engagerade. Och hur innehållet var rakt på sak och kortfattat.
Rainey Clarecia - Talentvis
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
diskutera ämnen med hjälp av specifika exempel relaterade till vårt företag
Agnieszka - Ejmedical sp. z o. o.
Kurs - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Machine Translated
Clearly explained theory combined with trainer enthusiastically recounting his past experience, making the concepts much more relatable / memorable. Friendly and passionate trainer.