Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders Träningskurs
Publik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Kursplan
Denna kurs är nästan identisk med Team Members' kurs (se separat översikt) men med dessa ändringar:
- Det finns en tilläggsmodul med titeln: Ledarskap v Management som omfattar: Likheterna och skillnaderna mellan Ledarskap och Management. Vad gör en stor ledare; vad gör en stor chef? Management Stilar
Open Training Courses require 5+ participants.
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders Träningskurs - Booking
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders Träningskurs - Enquiry
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders - Consultancy Enquiry
Vittnesmål (2)
Vill tacka tränaren Abhi för denna givande utbildning. Uppskattar att han försöker lära känna alla deltagare så att han bättre kan tillgodose utbildningen efter våra behov. Älskar hur det fanns en balans mellan teori och aktiviteter som håller oss engagerade. Och hur innehållet var rakt på sak och kortfattat.
Rainey Clarecia - Talentvis
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
I generally was benefit from the interaction and flexibility.
Olivier Pugliesi-Conti
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Hosting Online Meetings
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utbildare, konsulter, ledare och kommunikatörer inom alla områden som vill effektivt och effektivt underlätta webbkonferenser med olika virtuella plattformar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du effektivt underlättar onlinemöten för fjärrdeltagare.
- Skapa en säker och engagerande virtuell miljö för webbkonferenser genom att ange rätt ton och tänkesätt.
- Hantera onlinemöten mer effektivt genom att välja en lämplig plattform och bli bekväm med tekniken.
- Håll deltagarna engagerade genom att stimulera onlinekonversationer.
- Bygg djupare kontakter med deltagare och andra utövare för att lära sig kollektivt och få värdefulla insikter.
Managing Remote Teams
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till chefer och chefer som vill implementera rätt verktyg, färdigheter och metoder för att hantera distansteam.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utforska ledarskap, strukturer och komponenter på distans för att framgångsrikt anpassa ett distansarbete.
- Utveckla förtroende, mål, kultur och lagarbete för att skapa ett effektivt och produktivt team på distans.
- Använd befintliga verktyg och tekniker för att förbättra virtuell kommunikation och samarbete.
- Implementera målsättnings- och projektledningsmetoder för att mäta resultatet av ett avlägset team.
Personal Efficiency and Managing Meetings
7 timmarPublik
Chefer, teamledare och personal som känner att:
- De deltar för många möten
- Deras tid blir "stulen" av andra människor
- De kan inte komma till botten i sitt dags arbete på grund av brist på planering, framsyn eller prioritering
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidspressen för dem som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
- Uppskatta mer av vissa sätt att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare ...
Leadership 101
7 timmarKursen syftar till att inspirera praktikanter att bli ledare genom att visa vad som gör eller bryter en ledare.
Advisory & Leadership Skills
14 timmarDenna kurs är en del av Data Scientist-kompetensuppsättningen (Domain: Advisory & Leadership ).
Coaching Skills
7 timmarPublik
Personal som behöver vara fullt förberedda för att leverera coachningssessioner av hög kvalitet
- Till enskilda medlemmar av den egna personalen
- Till sina team
- Till individer som inte är direkt kopplade till sina egna team men som skulle värdesätta deras oberoende – och icke-dömande – bidrag
Kursens upplägg
En kombination av:
- Faciliterade diskussioner
- Delegera coachningssessioner – med full feedback
I slutet av kursen kommer deltagarna att kunna:
- Definiera "Coaching" och förklara i detalj användningen av Coaching för att förbättra individers och teams prestationer – särskilt när det gäller dess användning för att förstå orsakerna bakom (och korrigera) underprestation
- Leverera meningsfulla coachningssessioner
Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
7 timmarI slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Utveckla en starkare idé om de olika tillvägagångssätten för samtida leverans av lärande.
- Kunna koppla den nuvarande leveransen till nya och fräscha metoder för att leverera lärande.
- Utforma en adaptiv och proaktiv läroplan som skulle maximera digitaliseringen och alla dess fördelar.
- Leda organisationen i tillämpningen av digital transformation för lärande
Kursens upplägg
- Instruktörsledd utbildning genom online-leverans
- Interaktiv planering med utdata
- Digitala isbrytare
- Kursen fungerar
DZM – delegating tasks and motivating employees
14 timmarEnneagram for Organizational Excellence (OE) Leadership
7 timmarDenna instruktörsledda, live-utbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till chefer på mellannivå som vill tillämpa Enneagraminsikter för att förbättra ledarskapsförmågan, förbättra gruppdynamiken och driva organisatorisk framgång.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Få en solid grund i Enneagramsystemet, inklusive de nio personlighetstyperna, vingarna, utvecklingsnivåerna och intelligenscentren.
- Använd Enneagrammet för att utforska och identifiera personlighetstyp, inklusive styrkor, svagheter och möjligheter till utveckling.
- Förstå teammedlemmarna bättre, förbättra kommunikationen, lös konflikter och främja en samarbetsinriktad teammiljö.
- Anpassa team- och organisationsmål, hantera förändringar effektivt och odla en innovativ och anpassningsbar organisationskultur.
Leadership Development for Engineers
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till ingenjörsledare och ingenjörer som vill analysera, hantera och utveckla sina ledarskapsförmåga.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna utnyttja styrkor, tillämpa värderingar, hantera stress, lösa problem och bygga en utvecklingsplan för att bli en effektiv ingenjörsledare.
Leadership in the new economy
21 timmarVid kursens ska deltagarna kunna:
- Skaffa en förståelse för självbehärskelse som en grund för inspirerande ledare
- Stärka och upprätthålla deras utförande förmåga och bidra till skapandet av en högpresterande kultur
- Leda kulturella transformations- och förändringsprocesser inom sina respektive inflytandeområden med hjälp av emotionell intelligens och förändringshanteringsverktyg
Metod:
- Föreläsning
- Workshops
- Video som visar
- Rollspel
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 timmarÖversikt
Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater utveckla sina strategiska tänkande, planering och ledningsförmåga inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrik genomförande i en bankmiljö. Kursen kommer att ta itu med de svåra frågorna om konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag. Med hjälp av interaktiva fallstudier samt branschexempel kommer delegaterna att uppmuntras att dela erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda.
Huvudsyftet med programmet är att utrusta cheferna med färdigheter att skanna affärsmiljön för att upptäcka lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att få en konkurrenskraftig fördel i en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljön. Bland annat kommer programmet också att ge insikt om ledarskap de bästa praxis och beteenden som kommer att stärka förmågan för chefer att hantera komplexiteten och osäkerheterna i att hantera en högpresterande finansiell institution.
Lärande mål
Efter att ha deltagit i denna kurs kommer delegater att kunna:
- Beskriv de viktigaste problemen som en stor bank står inför.
- Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering,
- Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen.
- Analysera resurser inom och utanför organisationen.
- Förklara de olika metoderna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen;
- Utvärdera de alternativa utvecklingsstrategierna för att rekommendera de som bäst passar företagets behov.
- tillämpa en djupare förståelse för strategiska utvecklingsplaner,
- Objektivt diskutera de risker, fördelar och kostnader som åtföljs av genomförandet av den nya strategin, inklusive konflikthantering i ett team.
- definiera metoder för hantering av identifierade risker,
- Analysera de potentiella effekterna på företaget (både positivt och negativt) som kommer att resultera i genomförandet av den nya strategin.
- Utforma strategier, system och processer för att framgångsrikt genomföra nya strategiska planer.
- täcka de viktigaste stegen i förändringshantering
Vem ska vänta
- Produkt/Tjänstledare
- Nyligen utnämnda samt etablerade chefer och lagledare
- Huvudoperationer
- Senior Bankförvaltare
- Mänskliga resursförvaltare
- Operationsförvaltare
- [ 0 ] Ledare
Metodologi Kursen består av faciliterade workshops, kompletteras av fallstudier som härrör från en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet. Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet i samband med sina egna organisationer / avdelningar. Öppna forum diskussioner kommer också att vara en nyckelelement.
Stakeholder engagement and management – budowanie systemu wsparcia dla projektu
14 timmarWomen in Leadership
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till kvinnor som vill lära sig om roller och förväntningar hos kvinnor i ledarskap. Genom en mängd olika övningar och diskussioner kommer deltagarna att stärka sitt självförtroende och utveckla viktiga ledar- och affärsfärdigheter som ledare på vägen mot att bli förebilder i sina organisationer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå kvinnliga ledares roll i organisationer.
- Utveckla ett ledarskapstänk.
- Visa ledarskap i teamledning och beslutsfattande.
Effective communication skills
21 timmarVem bör delta?
Individuella medarbetare, chefer, teamledare, vars framgång beror på deras förmåga att kommunicera tydligt, att bli förstådda och att påverka hur en annan person presterar och skapa positiva arbetsrelationer.
Beskrivning av kursen
Individens och teamets framgång beror på individens förmåga att kommunicera med andra, ansikte mot ansikte såväl som virtuellt. Varje interaktion med en annan person avgör hur du uppfattas och varje interaktion är en möjlighet att utveckla förtroende och utöva positivt inflytande. Oavsett om du presenterar en till en eller för en publik på tusen, förmedlar information till ett projektteam eller levererar ett svårt budskap, är effektiv kommunikation en av de mest kraftfulla färdigheterna för att uppnå dina mål.
Den här kursen utvecklar din förmåga att fokusera på ditt resultat, lyssna på din målgrupp och utveckla ditt budskap för tydlighet och effekt. Din förmåga att skapa en miljö för öppen diskussion och kontinuerlig dialog är avgörande för att kommunikationen ska lyckas. De kommunikationsfärdigheter som behandlas i den här kursen kommer att öka din förmåga att utöva val och kontroll för alla typer av samtal, påverka utan auktoritet och förbättra kvaliteten på relationer och produktivitet.