Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders Träningskurs
Publik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Kursplan
Denna kurs är nästan identisk med Team Members' kurs (se separat översikt) men med dessa ändringar:
- Det finns en tilläggsmodul med titeln: Ledarskap v Management som omfattar: Likheterna och skillnaderna mellan Ledarskap och Management. Vad gör en stor ledare; vad gör en stor chef? Management Stilar
Open Training Courses require 5+ participants.
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders Träningskurs - Booking
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders Träningskurs - Enquiry
Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders - Consultancy Enquiry
Vittnesmål (2)
Vill tacka tränaren Abhi för denna givande utbildning. Uppskattar att han försöker lära känna alla deltagare så att han bättre kan tillgodose utbildningen efter våra behov. Älskar hur det fanns en balans mellan teori och aktiviteter som håller oss engagerade. Och hur innehållet var rakt på sak och kortfattat.
Rainey Clarecia - Talentvis
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
I generally was benefit from the interaction and flexibility.
Olivier Pugliesi-Conti
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Upcoming Courses
Relaterade Kurser
Personal Efficiency and Managing Meetings
7 timmarPublik
Chefer, teamledare och personal som känner att:
- De deltar för många möten
- Deras tid blir "stulen" av andra människor
- De kan inte komma till botten i sitt dags arbete på grund av brist på planering, framsyn eller prioritering
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidspressen för dem som de bjuder in till möten
- Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
- Uppskatta mer av vissa sätt att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare ...
Hosting Online Meetings
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till utbildare, konsulter, ledare och kommunikatörer inom alla områden som vill effektivt och effektivt underlätta webbkonferenser med olika virtuella plattformar.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Lär dig hur du effektivt underlättar onlinemöten för fjärrdeltagare.
- Skapa en säker och engagerande virtuell miljö för webbkonferenser genom att ange rätt ton och tänkesätt.
- Hantera onlinemöten mer effektivt genom att välja en lämplig plattform och bli bekväm med tekniken.
- Håll deltagarna engagerade genom att stimulera onlinekonversationer.
- Bygg djupare kontakter med deltagare och andra utövare för att lära sig kollektivt och få värdefulla insikter.
Leadership 101
7 timmarKursen syftar till att inspirera praktikanter att bli ledare genom att visa vad som gör eller bryter en ledare.
Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership
35 timmarÖversikt
Denna 5-dagars kurs kommer att hjälpa delegater utveckla sina strategiska tänkande, planering och ledningsförmåga inklusive de taktiska och operativa kraven för framgångsrik genomförande i en bankmiljö. Kursen kommer att ta itu med de svåra frågorna om konflikthantering, hantering av förändring, vad som gör en bra ledare och hur man motiverar ett lag. Med hjälp av interaktiva fallstudier samt branschexempel kommer delegaterna att uppmuntras att dela erfarenheter och utmaningar för att hjälpa till att bygga praktiska och arbetsfokuserade lösningar som de kan ta tillbaka och faktiskt använda.
Huvudsyftet med programmet är att utrusta cheferna med färdigheter att skanna affärsmiljön för att upptäcka lönsamma affärsmöjligheter samt utveckla strategier för att få en konkurrenskraftig fördel i en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljön. Bland annat kommer programmet också att ge insikt om ledarskap de bästa praxis och beteenden som kommer att stärka förmågan för chefer att hantera komplexiteten och osäkerheterna i att hantera en högpresterande finansiell institution.
Lärande mål
Efter att ha deltagit i denna kurs kommer delegater att kunna:
- Beskriv de viktigaste problemen som en stor bank står inför.
- Förklara de olika metoderna för organisationsutvecklingsplanering,
- Analysera den nuvarande affärsmiljön och påverkan som påverkar organisationen.
- Analysera resurser inom och utanför organisationen.
- Förklara de olika metoderna för att hantera strategin och placera den i affärsplanen;
- Utvärdera de alternativa utvecklingsstrategierna för att rekommendera de som bäst passar företagets behov.
- tillämpa en djupare förståelse för strategiska utvecklingsplaner,
- Objektivt diskutera de risker, fördelar och kostnader som åtföljs av genomförandet av den nya strategin, inklusive konflikthantering i ett team.
- definiera metoder för hantering av identifierade risker,
- Analysera de potentiella effekterna på företaget (både positivt och negativt) som kommer att resultera i genomförandet av den nya strategin.
- Utforma strategier, system och processer för att framgångsrikt genomföra nya strategiska planer.
- täcka de viktigaste stegen i förändringshantering
Vem ska vänta
- Produkt/Tjänstledare
- Nyligen utnämnda samt etablerade chefer och lagledare
- Huvudoperationer
- Senior Bankförvaltare
- Mänskliga resursförvaltare
- Operationsförvaltare
- [ 0 ] Ledare
Metodologi Kursen består av faciliterade workshops, kompletteras av fallstudier som härrör från en kombination av publicerade verkliga exempel och / eller praktisk erfarenhet. Det kommer också att finnas möjligheter för deltagare att arbeta i små grupper för att syntetisera idéer och strategier och att tillämpa materialet i samband med sina egna organisationer / avdelningar. Öppna forum diskussioner kommer också att vara en nyckelelement.
Advisory & Leadership Skills
14 timmarDenna kurs är en del av Data Scientist-kompetensuppsättningen (Domain: Advisory & Leadership ).
DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
14 timmarLeadership in the new economy
21 timmarVid kursens ska deltagarna kunna:
- Skaffa en förståelse för självbehärskelse som en grund för inspirerande ledare
- Stärka och upprätthålla deras utförande förmåga och bidra till skapandet av en högpresterande kultur
- Leda kulturella transformations- och förändringsprocesser inom sina respektive inflytandeområden med hjälp av emotionell intelligens och förändringshanteringsverktyg
Metod:
- Föreläsning
- Workshops
- Video som visar
- Rollspel
Leadership Development for Engineers
14 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till ingenjörsledare och ingenjörer som vill analysera, hantera och utveckla sina ledarskapsförmåga.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna utnyttja styrkor, tillämpa värderingar, hantera stress, lösa problem och bygga en utvecklingsplan för att bli en effektiv ingenjörsledare.
Women in Leadership
7 timmarDenna instruktörsledda, liveutbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till kvinnor som vill lära sig om roller och förväntningar hos kvinnor i ledarskap. Genom en mängd olika övningar och diskussioner kommer deltagarna att stärka sitt självförtroende och utveckla viktiga ledar- och affärsfärdigheter som ledare på vägen mot att bli förebilder i sina organisationer.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Förstå kvinnliga ledares roll i organisationer.
- Utveckla ett ledarskapstänk.
- Visa ledarskap i teamledning och beslutsfattande.
Enneagram for Organizational Excellence (OE) Leadership
7 timmarDenna instruktörsledda, live-utbildning i Sverige (online eller på plats) riktar sig till chefer på mellannivå som vill tillämpa Enneagraminsikter för att förbättra ledarskapsförmågan, förbättra gruppdynamiken och driva organisatorisk framgång.
I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
- Få en solid grund i Enneagramsystemet, inklusive de nio personlighetstyperna, vingarna, utvecklingsnivåerna och intelligenscentren.
- Använd Enneagrammet för att utforska och identifiera personlighetstyp, inklusive styrkor, svagheter och möjligheter till utveckling.
- Förstå teammedlemmarna bättre, förbättra kommunikationen, lös konflikter och främja en samarbetsinriktad teammiljö.
- Anpassa team- och organisationsmål, hantera förändringar effektivt och odla en innovativ och anpassningsbar organisationskultur.
Communicating and Influencing For Team Members
14 timmarI slutet av kursen kommer delegaterna att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende Förstå styrkorna och svagheterna hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Kursens format
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner Bildpresentationer Övningar och fallstudier
People and Team Management
21 timmarPublik
Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:
- Sig själva
- Deras kollegor (kamrater)
- Deras chefer
- Deras teammedlemmar
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
- Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
Influencing and Avoiding Conflict
21 timmarPublik
- Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:
- Deras kollegor
- Deras chefer
- Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursmål
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
- Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
- Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
- Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Formatera
Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
- Underlättade diskussioner
- Slide Presentations
- Övningar och
- Fallstudier
Business Communication Skills
35 timmarCommunication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra.
Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.