Communication kurser och utbildning

Communication kurser och utbildning

Kommunikationsutbildningar som leds av instruktörer online eller på plats visar genom interaktiva diskussioner och fallstudier hur man kan förbättra sin kommunikationsförmåga och därmed sin förmåga att arbeta med andra. Kommunikationsträning är tillgänglig som "online live-träning" eller "live-träning på plats". Liveträning online (alias "fjärrträning live") utförs med hjälp av ett interaktivt fjärrskrivbord . Liveträning på plats kan genomföras lokalt i kundlokaler i Sverige eller i NobleProgs företagsutbildningscenter i Sverige. NobleProg -- Din lokala utbildningsleverantör

Machine Translated

Vittnesmål

★★★★★
★★★★★

Communication Subcategories

Communication Course Outlines

Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
Kurs Namn
Varaktighet
Översikt
7 timmar
Onlinemöten har blivit oerhört populära de senaste åren. Vad skiljer ett effektivt, stimulerande och effektivt onlinemöte från ett mediokert, ineffektivt?Denna instruktörsledda, liveutbildning (online eller på plats) riktar sig till utbildare, konsulter, ledare och kommunikatörer inom alla områden som vill effektivt och effektivt underlätta webbkonferenser med olika virtuella plattformar.I slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
    Lär dig hur du effektivt underlättar onlinemöten för fjärrdeltagare. Skapa en säker och engagerande virtuell miljö för webbkonferenser genom att ange rätt ton och tänkesätt. Hantera onlinemöten mer effektivt genom att välja en lämplig plattform och bli bekväm med tekniken. Håll deltagarna engagerade genom att stimulera onlinekonversationer. Bygg djupare kontakter med deltagare och andra utövare för att lära sig kollektivt och få värdefulla insikter.
Kursens format
    Interaktiv föreläsning och diskussion. Mycket övningar och övningar. Praktisk implementering i en live-lab-miljö.
Kursanpassningsalternativ
    För att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att ordna.
35 timmar
Communication har länge erkänts som väsentliga för professionell framgång och många av en karriär har stannat, vacklat eller stagnerat tack vare brist på kommunikationsförmåga. I motsats till den urbana myten är det få av oss som är födda med den här skickligheten, istället har de flesta antingen övat eller lärt sig av misstag. Kursen är utformad för att hjälpa delegater att förbättra sina kommunikationsförmågor och därmed deras förmåga att arbeta med andra. Medlingskompetens är subtilt men ändå meningsfullt olika. Excel kommunikation i Excel är en förutsättning men viktigare är förmågan att lyssna och notera vad som sägs. Meklarens roll är att hjälpa parterna att nå en lösning på deras problem och att nå ett resultat som båda parter gärna accepterar. Medlarna undviker att ta sida, fatta domar eller ge vägledning. De är helt enkelt ansvariga för att utveckla effektiv kommunikation och skapa konsensus mellan parterna. Kursen omfattar också ett brett utbud av färdigheter, utöver kommunikation, som krävs för att vara en effektiv förmedlare.
14 timmar
Business English avser de tal-, Läs-och skriv färdigheter som behövs för att kommunicera effektivt i en internationell affärs miljö. Det inkluderar förmågan att förstå och tala ut under möten, samt förmågan att läsa   och skriva   tydliga, välformulerade e-postmeddelanden som är fria från förvirrande grammatikfel. detta instruktörsledda, levande utbildning   riktar sig till personer som arbetar i en internationell affärs miljö som vill snabbt förbättra sin lyssnande, tala och skriva färdigheter för att vara mer effektiva ledare och team medlemmar. i slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
  • Lär verktyg och taktik för att snabbt expandera   sin arbets plats engelska ordförråd.
  • fokus på endast de relevanta delarna av det engelska språket behövs för att vara mer effektiva på jobbet.
  • få förtroende för deras förmåga att kommunicera med myndigheten via telefon, e-post och i möten.
  • Practice tekniker för att påverka och övertyga kunder, chefer och kollegor.
  • tillämpa en systematisk metod   att fortsätta att förbättra   sina kunskaper i affärs engelska efter utbildningen.
format för kursen
  • interaktiv föreläsning och diskussion.
  • massor av övningar och praktik.
kurs anpassnings alternativ
  • att begära en skräddarsydd utbildning för denna kurs, kontakta oss för att ordna.
14 timmar
I slutet av kursen kommer delegaterna att kunna:
    Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende Förstå styrkorna och svagheterna hos de olika kommunikationsmedierna som finns tillgängliga Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Kursens formatKursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
    Underlättade diskussioner Bildpresentationer Övningar och fallstudier
14 timmar
Publik Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring kommunikation och påverkan:
  • Deras kollegor
  • Deras chefer
  • Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
  • Underlättade diskussioner
  • Slide Presentations
  • Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
  • Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
  • Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
  • Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
  • Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
14 timmar
Färdigheter som förvärvats under kursen Bygg en effektiv kommunikationsstil med andra Den praktiska diagnosen av kommunikationsbarriärer och aktiva förebyggande tekniker Bygga stödjande relationer i ett lag Effektivt samarbete i ett lag Medvetenhet om ömsesidigt inflytande i förhållandet mellan enhet och enhetsenhet Förmåga att använda en mängd olika konflikthanteringsmetoder Ändra egna attityder och modellering av konstruktiva beteenden (tex assertiv attityd) .
21 timmar
Publik
  • Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring påverkan och undvika konflikter med:
    • Deras kollegor
    • Deras chefer
    • Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursmål I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
  • Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
  • Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
  • Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
Formatera Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
  • Underlättade diskussioner
  • Slide Presentations
  • Övningar och
  • Fallstudier
21 timmar
Publik Personal som måste vara helt medvetna om problemen kring People och Team Management för:
  • Sig själva
  • Deras kollegor (kamrater)
  • Deras chefer
  • Deras teammedlemmar
  • Deras interna och externa kunder och intressenter
Kursformat Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
  • Underlättade diskussioner
  • Slide Presentations
  • Övningar och
  • Fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
  • Uppskatta behovet av att hantera sitt eget beteende innan de kan påverka andras beteende
  • Förstå styrkorna och svagheterna i de olika tillgängliga kommunikationsmedierna
  • Uppskatta hur man hanterar, motiverar och utvecklar sina teammedlemmar
  • Hantera sina interna och externa kunder och intressenter
  • Förklara hur man hanterar de svåra situationer de kan stöta på på kontoret
7 timmar
Att arbeta i ett team kommer med utmaningar i kommunikation, teamarbete och effektivitet. Även om teknikerna för att övervinna dessa utmaningar inte är komplicerade, genomförandet av dem i verkliga livet kräver engagemang och övning. Denna instruktörledda, live-utbildning (online eller on-site) riktar sig till lagledare och lagmedlemmar som vill förbättra hur de kommunicerar, samarbetar och relaterar med varandra. Genom att följa en serie övningar kan team förbättra dessa färdigheter, vilket leder till mer produktivt arbete och ett lyckligare arbetsliv. Vid slutet av denna utbildning kommer deltagarna att kunna:
    Identifiera och ta itu med vanliga problem i hur de kommunicerar och svarar på andra på jobbet. Förbättra effektiviteten med vilken arbetet utförs som ett team. Förstå individen såväl som ett lags kollektiva behov för att bättre hantera och styra sina ansträngningar. Förstå betydelsen och vikten av känslomässig intelligens som en indikator och vägledning för att förbättra mänskliga relationer på jobbet.
Format för kursen
    Interaktiv föreläsning och diskussion. Många övningar och övningar. Hand-on implementering i en live-lab miljö.
Kursanpassningsalternativ
    För att begära en anpassad utbildning för denna kurs, vänligen kontakta oss för att arrangera.
7 timmar
Publik Chefer, teamledare och personal som känner att:
  • De deltar för många möten
  • Deras tid blir "stulen" av andra människor
  • De kan inte komma till botten i sitt dags arbete på grund av brist på planering, framsyn eller prioritering
Kursformat Kursen kommer att vara en mycket interaktiv kombination av:
  • Underlättade diskussioner
  • Slide Presentations
  • Övningar och fallstudier
I slutet av kursen kommer delegater att kunna:
  • Uppskatta behovet av att hantera möten effektivt - respektera tidspressen för dem som de bjuder in till möten
  • Följ standardprocesserna för att ringa, hantera och förbereda utgången från möten
  • Uppskatta mer av vissa sätt att hantera sig själva och sin tid mer effektivt: att arbeta smartare inte hårdare ...

Last Updated:

Helg Communication kurs, kvällCommunication utbildning, Communication bootcamp, Communication instruktörledd, Helg Communication utbildning, Kväll Communication kurs, Communication coaching, Communication instruktör, Communication tränare, Communication kurs, Communication klasser, Communication on-site, Communication privata kurser, Communication en till en utbildning

Rabatterade kurser

No course discounts for now.

Nyhetsbrev & Erbjudanden

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du information om aktuella rabatter på öppna kurser. Vi respekterar ditt privatliv, så att din e-postadress kommer endast att användas för sändning vårt nyhetsbrev. När som helst kan du ändra inställningarna eller helt avbeställa den.

Våra kunder

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Sweden!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Sweden
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions